The Incredible Adventures of Van Helsing III teszt
- Írta: zoenn
- 2015. május 29.
Kicsit
aggódtam, hiszen az évenként megjelenő számozott részek megannyi kockázatot rejtenek. Az újabb és újabb iterációknak nem csak tartalmilag kell a topon
lenniük, hanem az adott részeket kellő újdonsággal is fel kell vértezni ahhoz,
hogy igazi folytatásokként tekintsünk rájuk. Eddig ugyan rezgett a léc, mivel
már a Van Helsing második részével játszva azt éreztem, hogy csupán egy nagyobb DLC-ről van
szó, elvégre a mechanika nem sokban változott és a játékidő sem volt a
leghosszabb. A magyar fejlesztők nyilván nem a trilógia befejező darabjában
állítják fejre a játékmenetet, de ami eddig jól működött, az most is fog, akik
eddig rajongtak a Van Helsing-játékokért, azok most sem panaszkodnak majd.
Noha
az előző rész közvetlen folytatásával van dolgunk, a történetet azok is
megértik majd, akik csak most csatlakoznak a hírhedt szörnyvadász, Van Helsing
és titokzatos kísérője, Lady Katarina kalandjához. Egy rövid, de tömör intróval indul a játék,
amely szépen felvázolja szereplőink eddigi megpróbáltatásait. Főhősünket ugye a
Hetedik fogoly névre keresztelt kurafi elárulta, így ő bosszút esküszik, miközben
megpróbálja helyreállítani a rendet a polgárháborúból éppen csak kikecmergő
Borgoviában. Elsőként egy földalatti laboratóriumból kell kimentenünk a vámpír
Vlados grófot. Nem egy változatos helyszín, de szerencsére hamar a szabad ég
alatt találjuk magunkat, amikor is egy kísértetjárta erdőbe visz az utunk. A
pályák ezúttal is nagyok és roppant változatosak, sehol sem időzünk túlzottan sokáig, hacsak nem gyúrunk rá a mellékküldetésekre, melyek kidolgozottságát
szinte tanítani kéne. Ismét találunk a játékban központi hubot, ahol
felkereshetjük a kereskedőket, frissíthetjük felszereléseinket és
zsoldoscsapatokat állíthatunk magunk mellé (erről majd később).
A
Neocore nemes egyszerűséggel kukába dobta (urambocsá’ átalakította) a korábbi
karakterosztályokat: ezúttal három helyett hat, majdnem új hőstípust kapunk,
bár a két rész óta dédelgetett hősünket ezúttal nem importálhatjuk. Az Umbralist
időnként láthatatlanná válik, ami jól jön, amikor meglepetésszerű támadást indítunk.
Kis szerencsével így már két-három szörnnyel is végzünk, mire a horda többi
tagja feleszmél. A Phlogistoneer leginkább egy Gears of War-féle katonához hasonlít,
masszív páncélt hord, igazi tank, rengeteg sebzést képes elviselni, fejjel megy
a falnak, lángszórójával pedig ropogósra süti a nyakába ugró bestiákat. A
legjobb módszer vele, ha a hordák mögé ugrunk, pajzzsal védjük magunkat, majd
lecsapunk, ügyelve a ritmusra - sajnos a területre ható támadások ellen nem sok
esélye van. Ha a természet erőit hívnák
segítségül a csaták során, akkor az Elementalist lesz a mi emberünk, aki
tűzzel, fagyasztással és meteoresővel ritkítja a fenevadak sorait. Táncszerű
mozgása némileg ellensúlyozza a védtelenségét.
A
Protector szintén egy tanktípus, aki hosszúkardokkal a kezében rohan az
események sűrűjébe, szerencsére nehézpáncélja megvédi őt a pengeéles karmoktól.
A Bounty Hunter az egyetlen olyan kaszt, amely ismerős lehet. Ő az a kalapban
és köpenyben flangáló revolverhős, aki messziről szedi le az ellenfeleit. A sort
a Constructor zárja, a korábbi Arcane Mechanic itteni megfelelője, aki szintén
a távolsági fegyverekben jártas, derékból tüzel masszív golyószórójával.
Sajnos a "kevesebb néha több"-elv a Van Helsing III-ra is érvényes, hiszen
amellett, hogy néhány kasztot nemes egyszerűséggel össze is vonhattak volna
fejlesztők, nem igazán találunk friss szereplőket. A korábbi osztályok
átskinezett variánsairól van szó, ráadásul a megszerezhető képességeik is
feltűnően hasonlítanak a korábbiakra.
Érdekes
változás, hogy fejlesztők ezúttal gátat szabtak a féktelen bájitalfogyasztásnak.
Míg korábban elég volt szorgalmasan nyomkodni az életerőital, vagy a manafőzet
gyorsgombját, itt már egyetlen feneketlen üvegcsénk van, melynek újbóli
használata időhöz kötött. Ez arra sarkalja a játékost, hogy taktikázzon,
időnként visszavonulót fújjon, és addig kergetőzzön az ellenséggel, amíg újra
hörpinthet egyet, vagy olyan képességeket használjon, amit eddig feltűnően
mellőzött. Amire szükség is van, elvégre az ellenségek továbbra is
többen támadják a szörnyvadászunkat. Gnómokkal, impekkel, gólemekkel és sok más
változatos rémséggel futunk össze a kampányban. Nem ritkán már szó szerint
átláthatatlanul tele lesz a képernyő, ilyenkor szinte adja magát, hogy területre ható
csapást indítsunk. A végeredmény nem kis elégedettséggel tölthet el
bennünket.
Kalandunkat
a hatvanadik szinten kezdjük. Ismét minden karakter egyedi és roppant
szerteágazó képességfát kapott, felsorolni is nehéz a választható irányokat. Nem
csupán az alapképességeinkhez rendelhetünk további passzív fejlesztéseket, de
választhatunk magunknak három extra skillt is. Ezek a már ismert power-upok,
amiket akkor aktiválhatunk, ha a Rage-méterünk feltöltődött. A rendszer hasonló
a korábbi részekben látottakhoz: a megölt ellenfelek után fokozatosan töltődik
a dühünk, mi pedig várhatjuk, hogy mikor süthetjük el a pusztító (vagy
legalábbis kábító) erejű támadásunkat. Mindezt tetézik a további passzív
bónuszokat adó aurák és a küldetések teljesítéséért (jó hírnévért) járó perkök,
amik halál esetén szellemmé alakítják hősünket. Testreszabás terén tehát ismét a bőség zavara
érvényes, látszik, hogy a fejlesztők minden áron a változatosságra gyúrtak rá,
így néhány kevésbé használható képesség is bekerült a kalapba.
Már
az előző részben is lehetőségünk nyílt a városi nép terelgetésére, ám a
trilógia záróakkordjában sokkal kidolgozottabban menedzselhetjük csatlósainkat.
A folyton csipkelődő Lady Katarina továbbra is megbízható társ, szakértelme nem
nagyon változott tavaly óta, de még mindig kellemes partner, háttértörténetét
már az előző részben megismertük. A taktikai képernyőn a saját csapatunkat menedzselhetjük. Ezúttal négy őrkapitányunk van (mindegyikük saját erősségekkel
és gyengeségekkel rendelkezik), akiket különböző feladatokkal bízhatunk meg: szörnyfészket
számolhatunk fel velük, lázadás leverésére küldhetjük őket és hasonlóak. Ha jól
összeválogatjuk a csapatot, elég szép zsákmánnyal térhetnek vissza, ám a
megszerzett pénz egy részét célszerű visszaforgatni a csapatba. Korszerűbb
felszerelést vásárolhatunk nekik, ezzel is növelve a siker arányát, és még több
csapatot képezhetünk ki. Költeni pedig célszerű, hiszen az arany nagyon fontos
a játékban, elvégre pénzzel is megválthatjuk a feltámadásunkat, és a kereskedők
portékáira is hagyatkozhatunk, ha a (rúna)craftolás nem a kenyerünk.
A
fentiek mellett Van Helsing uraságnak saját kimérája van, a lényt különösen
veszélyes helyekre küldhetjük el további értékes cuccok reményében. Arra kell
vigyáznunk, hogy akció közben ne legyen túl nagy az étvágya, mert a vehemenssége
sikertelenséghez vezet, így minden akció előtt célszerű felabrakolni. Jó dolog, ha
van egy saját fenevadunk, ám a gyakorlat azt mutatja, hogy mindig akkor járunk
jól, ha saját magunk járunk utána a dolgoknak. Egyszer-kétszer küldtem csatába
a kimérát, utána már nem volt annyira érdekes. A gyorsan érdektelenné váló
szörny- és csapatmenedzselés mellett az ellenállás vezetőjeként a szeretett
városunk védelme a mi becses feladatunk. Időnként szörnyfalkák ostromolják a
falakat, akiket ezúttal is egy tower defense minijáték keretében kell
visszavernünk, bár korántsem olyan összetett a rendszer, mint a Deathtrapben. Ahogy
az olvasható, javarészt a már meglévő elemeket használta fel újra a Neocore
csapata, amivel ugyan nem lenne baj, ha pár óra játék után ne válna ismétlődővé
az egész.
A
viszonylag rövid kampány ne szegje senki kedvét, az eltérő karaktereknek hála
minimum két végigjátszás benne van a játékban. Újbóli nekifutásra választhatjuk
a négyfős kooperatív módot, melyben kellően segítőkész társakkal még a végérére
monotonná váló játékmenet is sokkal élvezetesebb lesz. Ugyanígy
nekiveselkedhetünk a külön menüpontból indítható Scenario játékmódnak, amely
különféle miniküldetéseket kínál a már korábban látott helyszíneken. Itt időre
kell megölnünk bizonyos számú rémséget, vagy egy főellenséget, s ha bevállaljuk
azt a korlátozást, hogy életerőnk nem regenerálódik, akkor a jutalom is nagyobb
lesz. Nem tekinthető igazi endame tartalomnak ez a mód, csupán színesíti a
felhozatalt. A nyolcfős PvP-arénák elsőre ígéretesnek tűntek, de mivel a
legtöbb játékos az Umbralisttel nyomul, így váratlanul előugró láthatatlan
ellenfelek hányják kardélre a konszolidált meccsekre vágyó játékosokat újra és
újra, érthető, hogy miért nem multiztam sokat. Van még egy Touchdown néven futó
kompetitív mód, amelyben két- vagy négyfős csapatok próbálnak átvinni egy labdát
az ellenség gólvonalán; mondanom sem kell, itt is céltalan hentparádéval szembesültem.
A multi lehetne sokkal jobb is, tisztességes, filterekkel ellátott partnerkeresővel
sokkal fogyaszthatóbb végeredményt kaptunk volna.
A
Neocore ezúttal nem adott túl sok újdonságot a már ismert játékmenethez, csupán
finomított rajta. A grafika sem sokban változott a második részhez képest,
kicsit már kopottnak tűnik az engine, de még most is megállja a helyét. Az
amúgy fülbemászó zenék egy idő után sajnos ismétlődővé válnak, ám a játék egyéb
hanghatásai simán megütik az elvárható szintet. A játék önmagában ugyan nem éri
el a Diablo III magasságait, de továbbra is tartom magam ahhoz, hogy a három játék
együtt tesz ki egy kerek egészet, így is eléggé jól szórakoztam a Van Helsing
III-mal. A fejlesztők nem vállalták túl magukat, polírozott és élvezhető
akció-RPG készítésére törekedtek, aminek maximálisan eleget is tettek. Az év
elején született interjúnkból az is kiderült, hogy a trilógia Xbox One-ra is
elkészül, de őszintén remélem, hogy a magyarok ezután sem teszik talonba a műfajt,
hiszen értenek hozzá és látszik a rajta a gondoskodás. Pont ez hiányzik korunk
legtöbb videojátékából.
#5: Az erősségeket már taglaltuk a korábbi részeknél, ami azoknál működött itt is fog.
Már nekem is gyanús volt, hogy az összes bekezdés arról szól, hogy mi nem működik a játékban, mi nincs eléggé kidolgozva, mi lehetett volna máshogy. Erre paff, 8 pont. Ennek okán felnéztem steamre is: paff, 54%
Télleg? Hogyan? Tudomásom szerint a fanyalgók _jelentős_ százaléka azon (is) sír, hogy hiába a dédelgett karakter, a skillezés, a sok-sok loot, a jelentős beleölt játékóra, ha NEM lehet importálni a karaktert.
Hogyan is lehetne? A lvlcap harmincra csökkent, a skill tree teljesen eltűnt, kevés skill van és ezek közt is van szar. Értem én, hogy kicsit többet kellett volna dolgozni a három új karakterrel ha tartja magát a Neocore a korábbi részek karakterfejlődéséhez, de ez akkor is megengedhetetlen. Már elnézést, de akkor a faszért vittem ki az előző részeket rágyúrva a háromra, hogy majd importálom a karijaimat. Jaa, de van három új karakterosztály. Tök jó. A bazi nagy terminátor világidegen, nem illik ide és egyik sincs annyira kidolgozva.
Nagyon spórolós játék lett ez a harmadik rész a tesztelőtől pedig továbbra is várom az importálási lehetőség megmagyarázását, főleg ennek fényében:
http://www.incgamers.com/2015/05/van-helsing-3-has-no-character-import
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.