Blitzkrieg: Rolling Thunder Bemutató

  • Írta: fojesz
  • 2005. január 3.
Link másolása
Bizonyára sok stratégia szerelmes játékost, lázba hozott és rabul ejtett a Blitzkrieg anno. Azóta a fejlesztők (Nival Interactive) készítettek nekünk egy addont, Burning Horizon címmel. Csakhogy időközben megjelent a magyar Codename: Panzers (Stormregion) és elfoglalta a második világháborús RTS-ek trónját. Nézzük meg, hogy vajon a második kiegészítő, a Rolling Thunder, csinált-e valami forradalmit vagy várnunk kell még a Blitzkrieg 2-re, ami végre lelökheti a magyarokat a csúcsról ().

Mivel nem szeretek kertelni, ezért bele is vágnék a közepébe. Amikor belépünk a játékba összesen ötféle játéklehetőséget kapunk: Tutorial (Oktatórész), Campaign (Kampány), Custom Game (Szabadon Választott Játék, ergo Skirmish), Internet és LAN Game (tehát a hálózati a játékok).

 

Összesen hat darab oktató küldetésben veszünk részt és ezek mindent bemutatnak részletesen. Hogyan használjuk a gyalogságot, az ágyúkat, a tankokat, az utászokat? Ezekre a kérdésekre megkapjuk a választ, ha végignyomjuk az okító küldetéseket. Részletesen megismerkedhetünk mindennel és nem lesz problémánk utána a játék végéig.

 

Egy kampány van, de ez nagyon kevésnek hangzik. Ismétlem csak hangzik! Ugyanis ebben a kampányban 18 darab küldetésen keresztül rombolhatunk végig (ami szerintem jó dolog egy kiegészítőnél). Végig G. S. Patton tábornokot és seregét kísérhetjük, tehát az Amerikai Egyesült Államok oldalán, pontosabban a Szövetségesek oldalán állunk.

 

Patton (1885-1945) harckocsikkal foglalkozott és nagyon sokat köszönhet neki az USA, a tankok fejlődése terén. Az észak-afrikai partra szálláskor Eisenhower helyettese volt. Montgomery seregével együtt részt vett a Tunisz elleni küzdelemben, majd később autóbalesetben halt meg. Tehát végig őt kísérjük a fejezeteken keresztül. Merthogy a kampány fejezetekre lett osztva, mégpedig 7 fejezetre. Így harcolhatunk Észak-Afrikában, Szicíliában, Normandiában (Omaha-beach rulez!), Franciaország belsejében, Belgiumban (Ardennek), Németországban és végül Csehországban. Nagyon jó dolognak tartom, hogy ilyen sok helyen harcolhatunk, mert nem lesz unalmas a kampány. Egy plusz pont! A küldetések végén a gép értékeli tetteinket. Kaphatunk kitüntetéseket (pl. Medal of Honor) és kaphatunk új egységeket is, illetve rangunk is növekszik. A játék elején és végén egy-egy archív felvételt láthatunk. Küldetés elején pedig részletes ismertetőt kapunk az adott szituációról.

 

A szabadon választható játékban lejátszhatjuk korábbi részek kampányait, fejezeteit és küldetéseit, persze, ha meg van és fel van telepítve az adott játék. Itt 10 új skirmish küldetést kapunk, pl. a Sztálingrádi csatát.

 

A multira nem nagyon fecsérelném soraimat, a szokásos helyi hálózaton kívül az Interneten is játszhatunk, úgy ahogy azt eddig is megtehettük J.

 

Ez a játék is olyan, ami maga mögött hagyta a „bázistfejelszteklegyártokésosztok” témát, itt kapunk egy sereget mindenestül (értsd: tankok, gyalogosok, utászok, stb.) és menjünk és írtsunk. Ebből kifolyólag sajnos sokszor ugyanazt a küldetéscélt kapjuk: védekezzünk vagy foglaljunk el valamit. Szerencsére az utóbbi szinte mindig más, de akkor is… Itt egy mínusz pont!

 

Már a játék intrójából (nagy gyár és éppen repülőket, tankokat és ágyúkat gyártanak) is érezzük, hogy itt bizony a járműveken lesz a hangsúly. Nem kevesebb, mint 29 (!) féle új hadigépet kaptunk, és négy új gyalogos osztályt. Tehát innen is látszik, hogy a bőség zavarában vagyunk a járművek terén. Ezek abszolút történelemhűek, tehát panaszunk nem lehet erre sem. Hoppá! Nem említettem volna repülőket? Igen, igen. Szerintem ez adja a legnagyobb hangulatot a játéknak. Ötféle egységet hívhatunk: felderítő, bombázó, szállító, vadászgép (vagy az ellenséges repülőket vagy a földi egységeket lövi). Nagyon nagy hangulata van annak, ahogy hat szállító jön és ledobja a maga ejtőernyős osztagát, akik belevetik magukat csata közepébe. Sajna nem irányíthatjuk repülőinket, kiadjuk egyszer melyik környékre menjenek és ennyi. Szerettem volna még kommandírozni az egységeket a pályán és akkor kapott volna egy picit a játék a szimulátor stílusból is J. Az is nagyon reális, hogy rossz időben nem lehet repülni!

 

Amint azt olvashattátok, az időjárás is változik! Apró dolog, de nagyon oda tesz a hangulatnak. Megfordulunk majd sivatagi, normál (őszies), és havas pályán is. Ezek is változatossá teszik a játékot.

 

A játékban nagyon törekedtek a valóságra és nagyon ügyeltek a részletekre is. Például nem csak a házakba küldhetjük be embereinket, hanem lövészárkokba is, de az utászok segítségével lerakhatunk tankcsapdákat is. A szállítórepülőkből (C-47) úgy ugranak ki az ejtőernyősök, ahogy kell, kár, hogy nem egyenként, de amikor leesnek, összegyűlnek a gyülekezőhelyen. A házak, ha felrobbannak füstölnek is néha, ha repülőt leszedik az is füstöl és pörögve zuhan le, utána pedig már nem használhatjuk, tehát eggyel kevesebb repzajt küldhetünk harcba. Mindenki a saját nyelvén szólal meg, az amcsik angolul, az oroszok oroszul, a németek németül, ez sem nagydolog, mert láttuk már szinte mindenhol, de mégis fokozza a realitást, amit még az az apró nüansz is tetéz, hogy nem mindig találnak az ágyúk, ha nincs közvetlen rálátásuk a célpontra.

 

Az egységek előrehaladásuk alatt szintet lépnek, ezt úgy értsd, hogy előléptetik, ez függ, attól, hogy mennyi ellenséget „tett magáévá” (értsd: mennyit ölt meg J). Ezen kívül a tankokból elfogyhat a lőszer. Az ágyúkat pedig a (könnyebbeket) a személyzet is el tudja húzni, de csak lassan.

 

A játék sebessége állítható, mehetünk az alapnál 10x gyorsabban, de 10x lassabban is. A nehézség is állítható, ezekről szólnék egy picit bővebben. Nos, aki jó játékélményt akar semmiképpen ne kezdjen bele könnyű szinten a játékba, mert ez a játék ezen a szinten tényleg könnyű… Például két könnyű tankommal, egy lövésre kilőttem egy német nehéz páncélost. Kicsit LOL volt, de nem baj… Ezt még elviselnénk, de ilyen szinten semmi taktikai döntést nem csikar ki belőlünk a gép. Kapunk egy nagyon nagy sereget és a háromnegyedét nem fogjuk használni. Kiválasztunk 10 tankot és végigsöprünk a pályán. Sajnáltam, hogy a gyalogosoknak nincs akkora szerepe a játékban, mint a Codename: Panzers-ben, de legalább a mesterlövészek használhatóak.

 

Nagyon tetszett egy-két opció a már kijelöltünk egységeknél. Nézzük például az ágyukat. Némelyikben kiválaszthatjuk, hogy milyen töltényt szeretnének bele, repeszt vagy füstöt. Ez olyan dolog, amik új stratégiai lehetőségeket nyitnak meg előttünk. Választható a meglepetésszerű ágyúbombázás is, amivel időnként lecsaphatunk az ellenségre. Ezt szintén jó ötletnek tartom. Az előzőekről kiderül ismét: ezek is az aprólékosság gyümölcsei.

 

Ejtenem kell egy-két szót a mesterséges intelligenciáról is. Tankjaink megint annyit forgolódnak, hogy majdnem a fejemet verem a falba, és mindig sikerül a legkacifántosabb útvonalakat végigjárni. Ott a sima út, de egy-két egység mindig betéved az erdőbe úgy, hogy soha többet nem tér vissza. Az ellenfeleink sem géniuszok, de okosabbak, mint a mi egységeink. Ilyenkor fordult elő egy-két bug, hogy összeakadt két-három tank. Egymásba mentek és soha többet nem lehetett őket szétszedni. Ezenkívül fordult még elő olyan, hogy egy tank amikor felrobbant nem tank roncs lett belőle, hanem autó. Emellett sokszor fordult elő, hogy rámentek egymásra az egységek. Ejj…

 

Apropó, roncsok és robbanás. Nagyon sokféle robbanás és roncs modell van, például, már említettem a repülők zuhanását, de néha itt is van kisebb programhiba. Nem hallatszik robbanás akkor, amikor kéne. L A roncsok viszont sok ideig ott maradnak és füstölnek, viszont ekkor meg az idegesítő mikor, a többiek azon akarnak átmenni, de nem tudnak. Amúgy a tankok át tudnak menni a falakon, ezt úgy értem, hogy lerombolják, de a fákat már nem sikerült kidönteni, még a kisebbeket sem. Ez nem lenne nagy dolog, de a falrombolást már a S.W.I.N.E. is tudta.

 

Viszont hangulata nagyon van a játéknak. Eszméletlen, nagy csatákat produkálhatunk. Elindítunk 6-7 tankot, 5-6 gyalogoshadosztályt és az ellenfél ugyanígy tesz. Aztán az ejtőernyősök… Nagyon király! Bármilyen tárgyat lőhetünk, még saját csapatunkat is (ez nem ajánlott…J), de hidakat is, így elvágva az útvonalat az ellenség elől.

 

Ideje, hogy elővegyem a grafikát… Ez ma már nem túl szép. Régen az volt, de ez az izommetrikus nézet kicsit ósdi. Ráadásul sajnos ezzel együtt elveszik a kameraforgatás és a zoomolás lehetősége is, viszont nagyon aprólékos, kidolgoztt és ez tetszett. Az animációk is jók. Ez két dolog ment rajta egy picit, hiszen C:P után…De majd a második rész J.

 

A hangok is jók. Nagyon tetszett, ahogy a falvakban, ugatnak a kutyák, a réteken tehénbőgést hallani. A zene csak jó, mert a Call of Duty-é (igaz, hogy FPS), ami szintén második  világháborús, nagyon jó. Hangulatot kéne adnia hozzá, csak sajnos nem ad. Az irányítással sem volt bajom, csak az a zoom, milyen jó lett volna…

 

Nem maradt más, mint a végszó és az értékelés… Kiegészítő szempontjából megállja a sarat a Rolling Thunder, de a Burning Horizon jobb volt. Csúnya grafika, pedig ez régen szép volt, csak sajnos 2005-ben járunk. A hangok adhattak volna egy löketet, de nem. Mindenesetre a küldetések érdekesek, a hangulat jó (a sok bug ellenére is). Játékélmény kizárólag nehezebb szinteken. Nem volt rossz, de a trónfosztás elmaradt. Majd talán a Blitzkrieg 2… Hoppá! Lesz Panzers 2 is! J

Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...