Nagy teljesítményű crossmotorok és mindenen átgázoló quadok. Az MX vs. ATV egy örök dilemma elé állít minket: két vagy négy keréken nagyobb móka vajon elmerülni a sárban? A válasz mindenkiben ott van, dönts azonban bármelyik mellett is, egy valamire készülj fel. Az All Out álmatlan éjszakákat fog okozni, legalábbis ha eszedbe jut, mennyi pénzt költöttél el rá, és azért mit is kaptál cserébe - pedig nem indult rosszul az egész, sőt.
A játék kiszabadít minket a városi betonarénák állandó fogságából. Egy vidéki farmon kezdünk, valahol az Egyesült Államokban - a lemenő nap sugarai kellemesen simogatják az arcunkat, lágy szellő fújdogál és madarak csicseregnek, miközben mi az alapoktól ismerjük meg az offroad-motorozás minden fortélyát. Elindulás, vezetés, ugratás, mindenféle trükkök bemutatása és természetesen biztonságos leérkezés - ezek mindegyikét (és még ennél többet is) el kell sajátítanunk ahhoz, hogy lenyűgözzük a közönségüket, és természetesen ne hagyjuk ott a fogunkat.
Izgalmas tízpercek, félórák vezetnek be tehát minket a mélyvízbe. Az MX vs ATV: All Out azonban csúnyán becsap mindenkit, aki azt hiszi, hogy ilyen jó lesz majd mindig versenyezni vele - és minden borul is, amint elindul az első futam. Amint van ugyanis rajtunk kívül is valaki a pályán, a játék olyat művel, hogy az arcunkat letesszük tőle. A framerate 15 fps-re zuhan, és onnan gyakorlatilag el se, hajlandó mozdulni (a játékot Xbox One konzolon teszteltem), a screen tearing minden kanyarban szétszakítja a képet, a pályaelemek a szemünk láttára formálódnak előttünk, és még ha ez sem lenne elég, az elviselhetetlen szaggatás még az amúgy kifejezetten jól sikerült irányítást is elrontja.
Ilyen framerate mellett nem lehet szépen és tudatosan kormányozni - legfeljebb csak a túlélésre játszhatunk, hogy bevegyük a kanyarokat, és ne pusztuljunk el az út szélén, mint valami elgázolt macska. Pedig minden kézre áll. A bal karral terelgetjük a motort, míg a jobb karral bedőlni lehet, segítve ezzel is a kanyarodást, vagy az éles fordulók bevételét. Okosan kell vezetnünk végig, keresve a pályán legjobb a nyomvonalakat, és megválasztva azt a sebességet, hogy minden kanyarból, és ugratóból jól jöjjünk ki, motorunk pedig a legtöbb időt töltse két kerékkel a földön, és ne elveszítse soha a lendületét.
A kanyarok végén egy kicsit el kell engednünk a gázt, hogy ne ugorjon ki alólunk a vas, míg a sok kis egymást követő ugratónál hátra kell húznunk a kormányt, mintha egykerekeznénk, így érve el a hátsó kerék végigpattogását az akadályokon. A nagyobb ugrások után ugyanígy előre kell tolnunk a kormányt, hogy minél jobb legyen a földet érés, és lendületből tudjuk folytatni az utunkat, de nem kevés gyakorlás kell ahhoz is, hogy a kuplungot megtanuljuk használni. A megfelelő időben nyomkodva hasznos kis sebességnövelésre tehetünk szert vele, de túlzásba sem szabad esni, mert akkor meg az ellenkezője történik. Lelassulunk, és mindenki elhúz mellettünk. Hát ezek után mondja valaki, hogy nem volt potenciál a játékban.
Az Unreal Engine 4 ellenére nem lett a legszebb a játék. A farmos pálya hunyorítva még elmegy, és nem rosszak a fények és a növények sem, az összkép viszont olyan, mintha egy előző generációs címet tolnánk - és még a pályák minősége is hullámzó. Egy kicsit olyan érzése van az embernek, mintha a különböző részeit más-más esztétikával és fejlesztői tehetséggel megáldott csapat készített volna, vannak látványos és izgalmas helyszínek, és olyanok is, amik mintha egy másik galaxisban, valami elhagyott sziklabolygón játszódnának. És még a külső nem is minden. Az akadályok és maguk a pályavonalak néhol kihívásokkal vannak teli, ötletesek és élvezetesek, míg máshol annyira frusztrálóak, hogy alig vártam a futam végét.
A szaggatás miatt a hagyományos körversenyeket, és az online kihívásokat el is felejtheti mindenki (legalábbis konzolon), de hasonlóan élvezhetetlen a waypoint is, melyben egy nagy nyílt terepen mindenféle checkpointokon kell áthajtanunk. Vigaszdíjként viszont került a játékba time trial játékmód is, hogy értékelhető futásteljesítmény mellett azért tudjunk is játszani egy kicsit, ha már fizettünk érte, illetve kétjátékos split screen is, bár az sem nyújt valami nagy élményt sajnos. A játékban egyébként a nyílt világú pályákon kívül vannak hagyományos crossmotoros arénák is, sajnos névlicenc nélkül, de erősen hasonlítva több híres helyszínre is, illetve bütykölhetjük, fejlesztgethetjük motorunkat is a garázsban, ha épp nem újat akarunk vásárolni a következő nagy kihíváshoz.
Az MX vs ATV: All Out nem lett egy jó játék, a legfájóbb az egészben viszont, hogy a hibáinak és hiányosságainak a nagy része technikai eredetű, a pocsék framerate, az összetörő kép és a gyenge draw distance miatt válik játszhatatlanná és élvezhetetlenné, ezek pedig olyan dolgok, amit egy kis csiszolással, optimalizálással ki lehetett volna javítani - most, több héttel a megjelenés után ezt még mindig nem csinálták meg. PC-n biztos elérhető a giga nagy felbontás, meg a 60fps, ami akár ott az egész játékot is megmentheti, de konzolon erről szó sincs. És ez a pont most ennek szól.
A játék PC-re, PlayStation 4-re és Xbox One-ra jelent meg. Mi ez utóbbin teszteltük.
Az előző részek ( ATV Alive, vagy az Encore)
sokkal jobb játékok mind grafikában, mind irányításban.
Kiváncsi leszek az új rész miben lesz jobb mint az elődje(i).
Szerintem semmiben…:)
Egyszer követtem el ezt a hibát, az a Dirt 5 volt…:))))) Megtévesztett a játék neve,de ennék szarabb mocskot még nem láttam….na de vissza ehez a motoros cucchoz.
Tegnap megvettem xboxra kétezer párszáz forintért. Semmi baj nincs vele nagyon jó kis motoros cucc.
Ugyanez a Monster world chamoionship 3,teljesen lehúzták pedig állat versenyek vannak.
Szóval lehet megjelenéskor egy kalap kula volt a gém, de most ez egy nagyon jó kis motoros cucc!!!
Ez azért van, mert így is történt. De ennek a delegálása is olyan amatőr szinten mozgott, hogy egy motoros csizmát és egy pár kesztyűt csináltam nekik, aztán én ki is szálltam ebből a rémálomból. Sajnos a szervezésen bukott az egész projekt.
oké hogy nem drága de akkor beteszem a 10 évvel korábbi mx vs Atv Reflexet minden téren jobb.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.