Kivételesen úgy alakult, hogy egymás után kétszer is én tesztelem az aktuális évi Forma 1-es játékot, de ennél rendhagyóbb dolgok is történtek sport tájékán. A koronavírus miatt márciusban az utolsó utáni pillanatban lőtték le az idénynyitó ausztrál futamot, majd a járványügyi intézkedéseknek köszönhetően sorban mondták le a versenyeket a rendező országok. Az F1 története során először maradt el a monacói nagydíj, és sajnos a várva-várt holland és vietnami pálya debütálása is jövőre tolódott. A szezon alig pár hete, a duplázó osztrák futammal indult el, és bár továbbra is kérdéses, hol és mennyi versenyt rendeznek az idén, nagyon úgy tűnik, valami még így is változatlan maradt: a Mercedes-dominancia.
A menetrendszerűen érkező Codemasters által fejlesztett Forma 1-es játékot természetesen nem érintette a fenti kavarás, így virtuálisan ugyan, de átélhetjük, hogy milyen lett volna egy koronavírus-járványmentes világban az idei rekordhosszúnak tervezett szezon. Ettől függetlenül azért tartogat meglepetéseket az idei felvonás, ugyanis egészen érdekes újításokkal készültek a fejlesztők 2020-ra.
A F1 2020 vitathatatlanul legnagyobb újítása a My Team mód, melyben az egyjátékos kampánynak egy saját csapattal ugorhatunk neki. Nem csak arról van szó, hogy megadhatjuk a csapat nevét és kiválaszthatjuk a színeit, hanem komolyan beleszólhatunk a működésbe. Kezdésként ki kell választanunk a főszponzorunkat, amivel egyben a céljainkat és anyagi keretünket is meghatározzuk. Ezután le kell tennünk a voksunkat a négy motorgyártó egyike mellett, majd a pilótapiacról csapattársat is választhatunk magunk mellé. A versenyek között immár nem csak az autó fejlesztésével, hanem a csapat irányításával is elszöszölhetünk. Ahogy fejlődünk, úgy választhatunk magunknak majd újabb és újabb szponzorokat, amivel természetesen nagyobb anyagi mozgásteret kapunk, a pénzből pedig egyre jobb fejlesztéseket vehetünk.
A My Team mód elsőre talán meghökkentően összetettnek és bonyolultnak tűnik, de a menüpontok átböngészése és pár futam után azért könnyedén kiismeri magát az ember. Szó sincs arról, hogy itt stratégiai vagy menedzserjátékokat megszégyenítő módon kell majd a csapatunkat terelgetni. A fejleszthető egységek például mind az előző években már megszokott fejlesztési fához köthetőek, így az új menüpontok maximum a teljesen F1-szűz játékosoknak fognak újdonságként hatni. Ráadásul nem is éreztem azt, hogy a csapatfejlesztések nagyban befolyásolnák a teljesítményünket, ez inkább az autón és versenyeken szerzett pozíciókon múlik.
Az új mód tehát jópofa újítás, de az F1 2020-ban továbbra is a vezetésen és a versenyzésen van a hangsúly, ebből a szempontból pedig vajmi keveset változott az idei felvonás. Azt is hozzá kell tenni azonban, hogy a sorozat már legalább három éve kiválóan teljesít ezen a téren, ráadásul a sportban sem történtek szabálymódosítások, így nem meglepő, hogy az idei járgányok csak alig-alig különböznek a tavalyi gépektől. Kigyorsításnál mintha picit idegesebbek lennének az új autók, valamint az irányítás is érzékenyebb lett egy hajszállal. A versenyszimuláció egy ideje már jól működik, és én idén sem vettem észre komolyabb problémákat ezen a téren. A mesterséges intelligencia által irányított pilóták továbbra is sokat erőszakoskodnak, ha komolyabban védekezünk, sokszor fogunk a visszatereléshez nyúlni, érdemes inkább elébe menni az egész balhénak, és több helyet hagyni nekik. A nehézséggel picit babrálhattak a fejlesztők, ugyanis tavalyi epizódhoz képest vissza kellett vennem picit belőle.
Apró újítások is akadnak, de ezek is inkább kényelmi funkciók: kaptunk egy új visszapillantótükröt, melyet a képernyő felső részére helyezhetünk el; apróságnak tűnik, de hatalmas segítség, mivel a valódi tükrök takarásban vannak a legtöbb nézetben. Egyszerűsítettek az ERS használatán, így immár valóban rendelkezünk egy előzésgombbal, és nem a gyorsmenüben kell mókolni versenyzés közben – cserébe a nézetet csak a pause-menüben variálhatjuk. Frissítették a kezelőfelületet is, így több információt kapunk majd vezetés közben, mind eddig. Valós időben láthatjuk például az előttünk és mögöttünk haladóhoz képest az időkülönbséget, ami megint csak apró, de nagyon hasznos újítás.
Hasznos funkció az úgynevezett Casual mód, melyet bekapcsolva egyszerűbbé válik az autók terelgetése, kevésbé bonyolult lesz a játék kezelése. Mostanában több cím is kapott hasonló módot, mellyel a játékokban kevésbé jártas emberek is lehetőséget kapnak a szórakozásra. Ezt ráadásul megfejelték egy osztott képernyős móddal, így elhárult az akadálya, hogy akár ivós játékot varázsoljunk az F1 2020-ból.
A tavalyi felvonással ellentétben idén a Digital Foundry mérései alapján sikerült minden konzolon tartani a 60 fps-t, ami remek hír egy ilyen játék esetében. A látvány felett azonban már kezd eljárni az idő, és erre az sem kifogás, hogy a PS4 és az Xbox One az utolsó évében van. A karakterek évről évre egyre rondábbak, és a mozgásuk is nevetséges, az átvezetők emiatt pedig már a nézhetetlenség határát súrolják. Bár a pályák környezete meglepően pontos, a részletesség már hagy némi kívánnivalót maga után. Persze, lehet mondani, hogy 80 százalékban úgyis az aszfaltot és az autókat fogjuk bámulni, ezek pedig tényleg rendben vannak, de ettől függetlenül ideje lenne már újítani a grafikus motoron.
Sajnos a bugokat ezúttal sem sikerült a kigyomlálni, így például bő egy héttel a megjelenés után még mindig kifagy a játék a Grand Prix módból kilépve - legalábbis PS4-en -, az pedig kifejezetten szánalmas, hogy az évek óta újra és újra felbukkanó, majd patchben javított textúratöltési hibát idén is sikerült belecsempészni a játékba. Hangok terén mintha szintet lépett volna a játék; a négy különféle motor hangja határozottan különbözik egymástól, igaz, a Ferrarié visszhangos körülmények között kísértetiesen hasonlít egy rakétaporszívó brummogására.
Azzal nem lehet megvádolni a Codemasterst, hogy nem próbálkozik újításokkal az évente érkező Forma 1-es játékokban. Idén a My Team mód az, amivel próbálják igazolni a 60 eurós árcédulát, és bár tényleg megbolondították vele a kampánymódot picit, azért az évente visszatérő játékosoknak fel fog tűnni, hogy az alapok változatlanok maradtak. Ezzel igazából nincs is baj, hiszen az F1 2020 továbbra is egy kiváló versenyjáték, mely tisztelettel bánik a licenccel, ráadásul a játékosok visszajelzései alapján építgetik tovább a brandet a készítők. A grafikus motorra és úgy általában a játékra azonban ráférne már egy nagyobb technikai frissítés, melyet remélhetőleg jövőre meglépnek majd.
Az F1 2020 PC-re, Xbox One-ra és PS4-re jelent meg. Mi az utóbbi platformon, az alapgépen teszteltük.
Megtette, ez van.
Téma off-olva, nem hiányzik nekik se, hogy valaki(k) meglássák ezt az oldalon és emiatt rászálljanak.
Pár apróságot leszámítva - szokás szerint - amolyan update-jellege van a dolognak, de azért biztos frankó lesz majd az idei kocsikat bezavarni a járvány miatt elmaradt futamok pályáira. A grafikában látni ugyan némi fejlődést (talán csak képzelődöm, de a kocsik mintha hangyányit magasabb felbontásban pompáznának), de ugyanakkor visszalépéseket is, pl. a fák elég fapadosak (haha...) a tavalyi kiadáshoz képest, illetve a városi pályákon - még nagy sebességnél is - szemet szúró a tesztben említett textura bibi.
Következő részt már az X-re tervezem, addig ezzel elvagyok.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.