A legtöbb háborús játék esetében általában egymás legyilkolásán vagy legyőzésén van a hangsúly, így ezért is tűnt érdekfeszítő kivételnek a War Hospital, melyben egy első világháborús kórház menedzselése a feladatunk. A kezdő Brave Lamb Studio a Frostpunk vonalán haladva képzelte el a címet, így a menedzsment mellett morális döntéseket is hoznunk kell miközben ellátjuk a frontról érkező betegeket. Habár a War Hospital nem kifejezetten szörnyű, sajnos a kiváló ötletek ellenére legjobb esetben is csak egy közepest érdemel.
Az első hibák már a játék nyitóküldetésében kiütköznek: az oktató mód sajnos nem sikerült túl felhasználóbarátra, így az amúgy nem túl bonyolult játékmechanikák ellenére is könnyen el lehet veszni a játék elején – nem a jó értelemben. A szinkronizált szövegek ellenére rendkívül nyersen és szárazon közli a játék az elsajátítandó feladatokat és mechanikákat, amiket ráadásul megismételni sem tudunk, hiszen a szövegbuborékok csak egyszer bukkannak fel. Sokszor az oktatásra szánt missziók nem merülnek el eléggé egy-egy játékelem magyarázatában, így könnyen hoppon maradhatunk az információhiány miatt később. A Frostpunk esetében például szépen lassan kaptuk meg a különféle funkciókat, hogy legyen időnk megismerkedni a korábbi lehetőségekkel, itt azonban hamar a nyakunkba kapjuk az egész intézmény működtetését.
A játék a szórakoztatás mellett láthatóan próbál valamiféle történelmi leckét is adni a háborús kórházak működéséről, így folyamatosan nehéz és stresszes helyzetek elé állítja a játékost. Bizonyára sem morálisan, sem pedig szakmailag nem volt könnyű ezeknek a helyeknek a fenntartása, a War Hospital azonban mintha átesne picit a ló túloldalára a szimuláció szempontjából. A küldetések során szinte soha nem alakul ki olyan helyzet, hogy nagyjából nyugodtan és rendben tudunk foglalkozni a kórházunkkal. Állandó orvos és nyersanyag hiánnyal küzdünk, ráadásul a felénk támasztott elvárások is egekben vannak a hadsereg részéről. Érthető, hogy a valóságban is valami hasonlóban lehetett részük az ott dolgozóknak, ez azonban továbbra is egy játék, amiért azért fizettünk, hogy valamiféle szórakozásban legyen részünk. A mesterségesen generált szituációk azonban nem igazán hagyják a játékost levegőhöz jutni és sikerélményekből is alig akad – így a címmel játszva úgy érezzük magunkat mintha egy kizsákmányoló munkahelyen robotolnánk.
A játékmenet gerincét alkotó loop ráadásul hamar unalomba is fullad. A legfőbb feladatunk az lesz, hogy felállítsunk egyfajta sorrendet, hogy a nálunk szolgáló orvosok melyik beteget vegyék előre vagy sorolják éppen hátrébb. A nehéz döntések itt következnek, ugyanis a súlyos, idő- és erőforrás igényes sérültek esetében néha jobban járunk ha elutasítjuk az ellátásukat, így a biztos halálba küldve őket. A betegek mellett az orvosok állapotára is ügyelnünk kell, rajtunk múlik, hogy mikor mennek pihenni vagy éppen mennyire hajszolják túl magukat. Habár a koncepció alapja érdekesnek tűnhet így leírva, sajnos annyira nem szórakoztató, hogy elvigye a hátán a több órás játékot. Ezen a néhol felbukkanó morális döntések sem segítenek, ugyanis a Frostpunkkal ellentétben inkább tűnnek véletlenszerűen generált eseményeknek. Mivel a játékban nem igazán van komolyan vehető történet, ezeknek a döntéseknek sincs olyan komoly hatása, mint a már említett cím esetében.
Ha ez nem lenne elég a War Hospital technikailag sincsen éppen a helyzet magaslatán. Az Xboxos verziót tesztelve főleg az irányítással akadtak problémáim, pedig láttunk már pár jól kivitelezett stratégiai címet konzolon, sőt az egér és billentyűzet használata is támogatott több cím esetében. Itt azonban nem tudunk élni ezzel a lehetőséggel, így marad a kontrollerrel való zsonglőrködés. Nincs például kurzor, így az épületeket érzésre kell a játéktérben kiválasztani. A felületek egyértelműen egérre lettek optimalizálva, ez pedig akadályozza a normális menühasználatot konzolon. Épp a legfontosabb almenüt a legnehezebb használni, ahol a különféle betegeket kell az orvosokhoz rendelnünk; rémálom kiválasztani a néha fifikás helyekre elrejtett menüpontokat. Emellett komoly bugokból sincs hiány a játékban: a teszt során nem egyszer kifagyott a cím, de az automentés hiánya sem éppen barátságos megoldás.
Nagyon nehéz bárkinek is ajánlani a War Hospitalt, ami témáját tekintve hatalmas kihagyott ziccer. A menedzsment játékok kedvelői sokkal jobb címeket találhatnak a konzolos boltokat vagy a Steamet böngészve, a kíváncsiskodóknak vagy a többi játékosnak azonban könnyen a torkán akadhat a gyenge oktató mód és a feleslegesen túlnehezített stresszes játékmenet. Egy komolyabb akció keretein belül azért be lehet húzni, ha nagyon érdekel a háborús téma, a borzasztó konzolos irányítás miatt azonban kizárólag a PC-s változatot merem ajánlani, azt is pedig csak a legújabb javítások után.
A War Hospital PC-re, PS5-re és Xbox Series konzolokra jelent meg. Mi az erősebb, Xbox Series X-en teszteltük.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.