Míg pár évvel ezelőtt elég volt a sikerhez az, hogyha egy érdekes világban egyedül, vagy akár többedmagunkkal kalandozhattunk, építkezhettünk és harcolhattunk, addig manapság már annyira telített a műfaj, hogy ennyi édeskevés az üdvösséghez. Kell valami különleges íz, egy-két egyedi ötlet, amit korábban még sehol sem láthattunk, máskülönben a középszer mocsarában döglődő, egykoron jobb sorsa érdemes konkurencia megragadja és soha többé nem ereszti el. Ezeknek a hamvába holt próbálkozásnak hála a műfaj rajongói mostanra szinte teljesen immunissá váltak a semmiből érkező és raklapnyi újdonságot ígérő jövevényekkel szemben. Természetesen ennyi csalódást követően ez egyáltalán nem meglepő, ugyanakkor ily módon simán elmehetnek a Soulmask-féle gyöngyszemek mellett, ami már most, félkész állapotában is stabilabb, tartalmasabb és élvezetesebb kalandot kínál, mint az évekig tartó, korai hozzáférést maguk mögött hagyó vetélytársak nagy része.
Az alapok mindenki számára ismerősek lesznek, hiszen ezúttal is a nulláról indulva kell uralmunk alá hajtani a megannyi veszélyt rejtő környezetet. Kezdetben gyűjtögetünk, majd kőszerszámok segítségével otthont építünk magunknak, ahonnét aztán felszerelkezve nekiindulhatunk az ismeretlen területek feltérképezésének. Mindeközben érdemes odafigyelnünk aktuális karakterünk igényeire, étel- és italutánpótlására is, sőt, az sem árt, ha a különféle barbárok uralta helyőrségek és inka templomok felfedezése előtt bekészítünk magunknak pár fegyvert, biztos, ami biztos. Utóbbiakból jelenleg nyolc különféle érhető el, melyek mindegyike rendelkezik egy harc közben bevethető speciális képességgel, valamint egy saját, az aktuális halálosztó használatával fejlődő különálló készségfával, ahol további extrákat nyithatunk meg hozzájuk. Ügyes megoldás, hogy bár vannak erősebb változataik, ezeket egytől-egyig magunk is legyárthatjuk, azaz nem kell majd órákon át farmolni egy tízzel többet sebző kardért, vagy íjért.
Természetesen az erősebb fegyverek nem fognak csak úgy az ölünkbe hullani, hiszen mielőtt megfennénk a gyémántlándzsánkat, előtte bizony, a többi használati tárggyal egyetemben, ki is kell kutatnunk azt. Ezen a téren a fejlesztők egyáltalán nem finomkodtak, több, mint 150 különféle technikát sajátíthatunk el, ráadásul nincs rossz döntés, ha ugyanis egy általunk választott újdonság mégsem tetszik, akkor bármikor visszaoszthatjuk a szintlépésekért kapott kutatási pontjainkat. Ez azonban nem az egyetlen lehetőség a fejlődésre, hiszen amellett, hogy az idő előrehaladtával bővül a kraftolási tudásunk, valamint a különféle tevékenységekhez kötött szakértelmünk, a karakterünk főbb tulajdonságait is megnövelhetjük, így válva egyre erősebbé, gyorsabbá, vagy épp ügyesebbé. Eddig minden ismerős, nincs új a nap alatt, gondolhatnánk, ugyanakkor a Soulmask amellett, hogy tökéletesen mondja fel a műfaj alapvetéseit, a címben is szereplő maszkok képében behoz pár olyan megoldást, ami alapjaiban változtatja meg a túléléshez való hozzáállásunkat.
Összesen tíz darab arcravaló került a játékba, melyekből hetet a kalandozásaink során szerezhetünk meg, a maradék háromból pedig a karaktergenerálást követően választhatunk egyet. Ezek a kasztoknak is megfeleltethető ékességek egyedi passzív, illetve aktív képességeket biztosítanak számunkra, amit különféle ritka kristályokból oldhatunk fel, viszont érdemes tisztában lenni azzal, hogy időnként muszáj lesz rátöltetünk egy kis naftát, mivel használat közben hajlamos lemerülni a kicsike. Azonban nem ez az egyetlen előnye a drágaságnak, ugyanis felhasználva a megbénító erejét magunk mellé állíthatjuk a legyőzött, de még meg nem ölt ellenfeleket, akiket aztán a bázisunkra visszacipelve be is sorozhatunk a törzsünkbe. Az így megszelídített vademberek onnantól kezdve minden kérésünket teljesíteni fogják, sőt, munkákat is rájuk bízhatunk, ezáltal könnyítve meg a saját életünket. Elküldhetjük őket fát vágni, sziklát bányászni, esetleg ruhákat és fegyvereket gyártani, ily módon szabadítva meg magunkat az unalmasabb menedzsment feladatoktól.
A legvégső törzsfejlettségii szinten akár húszan is dolgozhatnak a kezeink alatt, akik egytől-egyig egyedi külsővel, képességekkel és készségekkel lesznek megáldva, ezért aztán korántsem mindegy, hogy kit mire fogunk be. Sőt, a megannyi pozitív tulajdonság mellett negatív hatásokat is kaphatnak, amikkel érdemes tisztában lenni, mert teszem azt a lusta szakács hiába főz istenien, hogyha minden második pite után lefekszik pár órácskára egy kiadós délutáni szunyára. Természetesen az összegyűjtött bagázst nemcsak házimunkára, hanem akár vadászatra és felfedezésre is befoghatjuk, ha pedig megkérjük őket, akkor szívesen csatlakoznak hozzánk a környék ellenségeinek lemészárlásában. Utóbbival csak óvatosan, mert velem számtalanszor előfordult, hogy éppen állítottam át valakit az én oldalamra, amikor megjöttek a társaim és az animáció közben egyszerűen lekaszabolták a kiszemeltemet. Ezt leszámítva azonban jól teszik a dolgukat, ráadásul a segítségüket online és offline egyaránt igénybe vehetjük.
Szükségünk is lesz rájuk, legalábbis akkor, ha komolyabb nehézségi szinten vágnánk bele a hatalmas és meglepően változatos bejárható terület felfedezésbe, de akkor sem kell megretteni, ha netán a könnyedebb élmény hívei vagyunk. A felkínált lehetőségek mellett ugyanis lesz lehetőségünk teljesen személyre szabni a kihívást, olyan opciók tömkelege között mazsolázva, mint például az XP mennyiség növelése, a bevitt sebzések növelése, esetleg a szomjúság, az éhség és a különféle tárgyak kopásának teljes figyelmen kívül hagyása. Akárhogyan is döntsünk ezen a téren, sajnos a játék kezdeti szakasza semmiképp sem lesz felhasználóbarát, ami leginkább a minimalista és meglehetősen száraz tutorialnak köszönhető. Ezen felül is akadnak még kellemetlenségek szép számmal, kezdve a fapados és későn végbemenő harci animációktól, az egyelőre használhatatlan lopakodáson át, egészen a minden kiszögellésbe beakadó karakterekig. A különféle bugokról sem kell lemondanunk, melyek közül talán a föld alól támadó „láthatatlan” ellenfelek a legidegesítőbbek, akik úgy ölnek meg minket pillanatok alatt, hogy fogalmunk sem lesz róla.
Ezeket a kisebb, főleg a korai hozzáférésből fakadó problémákat leszámítva viszont a Soulmask egy valódi csiszolatlan gyémánt hatását kelti, ami már most, jóval a hivatalos megjelenése előtt is annyi tartalmat és lehetőséget kínál a túlélés szerelmeseinek, hogy kár lenne kimaradni belőle. Ez pedig később csak egyre több és jobb lesz, mivel a fejlesztők elmondása alapján a jövőben további maszkok, területek és egyéb eszközök érkeznek majd az amúgy sem szűkös felhozatalba, természetesen a nyilvánvaló hibák kijavítása mellett. Az pedig, hogy ezért cserébe mindösszesen 30 eurót kérnek el jelenleg a Steamen, szabályszerűen zavarba hoz, mert a mai világban ennyi szórakozást ilyen kevés pénzért nem szokás becsomagolni. Csak aztán végül jussunk el az 1.0-ás verzióig, mert ha valami, akkor a Soulmask ezt bizony nagyon megérdemelné.
A Soulmask június elsejétől érhető el, kizárólag a Steamen keresztül.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.