Indiana Jones and the Great Circle teszt

Link másolása
Értékelés 9.0
Mindenki kedvenc archeológusa végre ismét visszatért, és ha legújabb történetével az év játékát feltétlenül nem is, az évtized kalandját viszont egészen biztosan magával hozta. Belegondolni is rémisztő, hogy hány éve vártunk már egy ilyen játékra!

Közel négy éve reppent fel először a hír, hogy az új Wonfenstein-epizódokért felelős MachineGames elkezdett dolgozni egy titkos Indiana Jones projekten. 2024 elején pedig azt is megtudtuk, hogy a játék keverni fogja az FPS nézetet és a TPS-kamerát, ami aztán komoly kétségeket ébresztett a rajongókban, a műfajok közt ugráló gameplay trailerek pedig csak tovább növelték a kételyeket. A korábbi Indiana Jones-játékok ismeretében ez nem is csoda, gondoljunk csak az Emperor's Tomb furcsa FPS-es célzására, vagy a fedezékből lövöldöző Indy-re a The Staff of Kings-ből. Ráadásul a MachineGames korábbi címei is nehezen egyeztethetőek össze azzal, amit első hallásra egy Indiana Jones-játéktól várnánk, úgyhogy ténylegesen egy jókora rejtély volt a Great Circle mind az utolsó percig. És aztán ez a rejtély gyakorlatilag az első indítás után is még órákig fennmarad; lesz itt akció, lopakodás, lövöldözés, verekedés, ősi rejtvények, régészkedés, olvasgatás, filmszerű átvezetők, open world pályák, álleejtő mítoszok, természetfeletti horror elemek, gyűjtögetés, karakterfejlesztés, és… és önfeledt kalandozás. Hiába fognak leperegni az első pályák úgy, hogy még egyáltalán a játék műfaját is nehéz lesz megtippelnünk, egy dolog állandó lesz minden rajongó számára, ami pedig nem más, mint hogy végig garantáltan fülig ér majd a szájuk.

De kezdjük is a tesztet a legelején! A Great Circle története 1937-ben veszi fel a történet fonalát, vagyis Az elveszett frigyláda fosztogatói (melynek legendás nyitányát itt újrajátszhatjuk) és A végzet temploma után, ám még Az utolsó kereszteslovag sztorija előtt. Indy épp nincs terepen, és a Marshall College egyik irodájában pont Marcus barátjával piálják le magukat a sárgaföldig, amikor Indy egyszer csak hatalmas zörejre lesz figyelmes. Mivel betörőre vagy tilosban járkáló diákokra gyanakszik, rögtön el is indul megkeresni a zaj forrását, ami nem más, mint egy majd három méteres óriás, aki éppen ellop valamit az egyetem kiállítási tárgyai közül, miközben ökölharcban a padlóra küldi főszereplőnket. A felocsúdás után némi nyomozás veszi kezdetét, a szálak a Vatikánba vezetnek, ahol a betegeskedő pápa helyét Ventura atya veszi át, aki nemcsak magával Benito Mussolinivel, hanem az okkult tudományokban elmélyedő náci archeológussal, Emmerich Voss-szal is lepaktál. Innen pedig jön is a szokásos felállás: a nácik egy mítoszok és legendák alá temetett természetfeletti tárggyal akarják magukhoz ragadni a világ uralmát, Indy pedig az egész világon keresztül-kasul követi őket, hogy előttük találja meg az ereklyéket.

Ahogyan az lenni szokott, a kaland során lesznek szövetségeseink, mint például a fasisztáknak ellenálló Antonio atya, vagy az oknyomozó újságírónő, Gina Lombardi, aki az ősi nyelvek kutatására szakosodott nővérét próbálja kiszabadítani a nácik karmai közül. És természetesen a helyszínek változatosságára sem lesz panaszunk, a Vatikántól kezdve, a gízai piramisokon és a Himaláján át, egészen a thaiföldi mocsaras szentélyekig és a bombázás alatt álló Sanghajig fogjuk üldözni Voss-t és bandáját, hogy meggátoljuk őket a Nagy Kör darabjainak az összegyűjtésében.

Mindehhez pedig tökéletes történeti átvezetőket kapunk. A tökéletesség alatt itt most nem arra gondolok, hogy annyira gyönyörűek lennék az arcanimációk (egyébként bőven hozzák az elvárható szintet) vagy arra, hogy milyen látványos az egész (a Himalája tetején lehorgonyzott német hadihajót azért vizuálisan nehéz überelni), hanem arra, hogy 100%-ban képesek megteremteni az Indiana Jones-filmek hamisítatlan hangulatát. Mindvégig megvan benne a mindent átható veszély, izgalom és humor hármasa, a milliónyi egzotikus helyszín, a misztikus kincsek, a múlt titkainak megfejtése pedig a klasszikus kalandregényekre épülő nosztalgiával fűszerezi mindezt. Indy karakterét is tökéletesen újrateremtették a játékban, megmaradt annak a vakmerő, eszes, szarkasztikus, sokszor vonakodva, de mégis mindig a helyes döntést választó hősnek, akire lassan fél évszázada nem lehet ráunni. Troy Baker hibátlanul hozta a karaktert minden fronton, egyszerűen nem lehet nem szeretni az egészet! Zenei fronton pedig ugyanilyen pazar az összkép, a klasszikusan Indy-s pillanatok alatt felcsendülő főmotívum nyilvánvaló, hogy hibátlanul szól, ám a játék többi részén is mindig olyan zenei aláfestést kapunk, melyek gyönyörűen idomulnak John Williams legendás alkotásához, sőt, olykor még kitűnni is képesek.

Ami külön öröm, hogy az átvezetőket érezhetően a filmes esztétikát szem előtt tartva tervezték meg, a vágásokkal és a virtuális operatőri munkával ugyan nem reformálták meg a műfajt, ám nem is követtek el a szokásos videójátékos hibákat. Hasonló mondható el a narratív építkezésről is, a fejlesztők úgy tálalták a történetet, hogy az ne csak egy izgalmas plusz legyen a játékmenet mellé, hanem szerves része, a kettő összefonódjon, és úgy alkosson egy kerek egészet. Egy kerek egészet, ami nem mellesleg teljes erőbedobással üldözi az első és a harmadik mozifilm minőségét, köröket verve az utóbbi két filmre, vagy bármelyik korábbi videójátékra.

A játék egyik legnagyobb érdeme, hogy a MachineGames csapata nemcsak ismerte az Indiana Jones-sztorikat, hanem érezhetően szerette és „értette”. Megértették, hogy a valós történelmi helyszíneket hogyan kell használni, hogy olyan hatásos és szimbolikus jeleneteket alkothassanak, mint amikor a nácik egy zeppelinnel a Szent Péter-bazilika kupolájához parkolnak le. Megértették, hogy fontos történelmi pillanatok miként szolgálhatnak adalékul a humorhoz, mint amikor Indy a Vatikán egyik titkos kamrájában éppen megpróbál elrejteni egy elkábított rosszfiút, miközben a pápa helyettesével vitatkozó Mussolini rányitja az ajtót. Megértették, hogy miként lehet a sorsdöntő összecsapásokban kiemelni Indy-nek, a társainak és az ellenfeleinek az emberi hibákkal teli mivoltát, és az egyik legpörgősebb akciójelenet azzal zárni, hogy az egyik szereplő a birkózás közben túlságosan megörül a kezébe kerülő pisztolynak, és hirtelen felpattanva lefejel egy polcot. Megértették, hogy miként kell adagolni a humort úgy, hogy ne menjen a rejtélyek és mítoszok rovására, hogy hiába nevetgélünk egyik pillanatban még a piramis tövében, fél perccel később már igazi horrorba csöppenjünk a skorpiókkal és csontvázakkal teli koromsötét sírkamrákban.

Technikai oldalról pedig a látvány is abszolút megállja a helyét, a megjelenés előtti verzióban ugyan egyes effektek még nem működtek hibátlanul – és a kelleténél azért jóval több vizuális glitch fordult elő –, de az összhatás zseniális volt. Az, ahogyan a gízai ásatásokon a munkásnegyedből látjuk a több kilométerre álló piramisok délibábos hullámzását, közte pedig pár ásatási területet, egy kisebb várost, és a távolban robogó gőzmozdonyt, ráadásul mindezt kedvünkre bejárhatjuk… az egyszerűen tökéletes. Olyan részleteket pedig már meg sem említek, mint a megszámlálhatatlanul sok egyedi sírkamra, festmény, vagy konkrétan a teljes Szixtusz-kápolna egy az egybeni virtuális mása, mert talán ennyiből is érezni lehet, hogy nem ez lesz a játék problémás pontja. Azt már a DOOM Eternal óta tudjuk, hogy az id Tech 7 szépen teszi a dolgát FPS-ek esetében, amit viszont a Great Circle esetében kipréseltek belőle, az tényleg fantasztikus, a fények és árnyak kezelése egyszerűen hibátlan, ami hatalmas nagy vizuális előnyt jelent az öngyújtó vagy a fáklya fényére ilyen mértékben építkező cím esetében.

Feltűnhetett, hogy idáig nem igazán esett szó a játékmenetről. Nos, okkal. Egyrészt itt teljes mértékben érzékelhetőek azért hiányosságok, másrészt viszont még ezek ellenére sem könnyű pontosan megítélni a Great Circle jelenséget, mivel az egész egy annyira egybeforrt egységet alkot, hogy az olykor hibás alkotóelemek ellenére is jól működik. Közel sem egy interaktív film, de felépítését tekintve ennél filmszerűbb játékkal még nem igazán volt dolgunk, éppen ezért a szokásos értékelési rendszerrel nem igazán írható le ez a kaland.

Ahogyan azt már korábban említettem, eléggé sokszínűek lesznek a feladataink. A játék túlnyomó többségében egy-egy open world pályán fogunk ügyködni, mindig lesz egy központi küldetésünk, melynek a teljesítéséhez óhatatlanul kötelező elvesznünk a minket körülölelő világban. Helyiektől érdekes szóbeszédeket hallhatunk, elhagyott feljegyzéseket találhatunk, kereskedőkkel beszélhetünk, lezárt náci táborokba lopakodhatunk be, és a vége mindig az, hogy kismillió mellékküldetésünk lesz. Ezek közt nehéz pontosan tájékozódni, mert a játék elején még üres naplónk annyi fényképpel, feljegyzéssel és térképpel lesz tele, hogy ember legyen a talpán, aki kiigazodik köztük, és még ha sikerül is, a UI irányításában akkor sincs sok köszönet. Eléggé nyögvenyelős tud lenni minden mozdulat után előkapni a noteszt, fellapozni a megfelelő oldalt, kiválasztani a megfelelő küldetést, és aztán kibogarászni pont azt a fényképet, levelet vagy papírfecnit, amire kíváncsiak voltunk.

A mellékküldetések a legtöbbször apró kincsvadászatot jelentenek, esetleg zárkombinációs széfeket kell felnyitnunk, gyógyszeres fiolákat gyűjteni a betegeknek, vagy régészeti kincseket a múzeumoknak. A feladatok abszolválásáért tapasztalati pontokat kapunk, melyek segítségével gyakorlatilag elolvashatjuk és megtanulhatjuk azokat a skilleket, melyeket könyv formátumban vagy a helyi pénznemért vettünk egy kereskedőtől, vagy egy gyanútlan rosszfiú priccséről nyúltunk le. Skillekből pedig tengernyi akad, a revolverünk gyorsabb újratöltésétől kezdve, az erősebb ütésen át, a szokásos több élet, több stamina kombóig. A játék alapvető mechanizmusa még a gyümölcs és kenyérfogyasztás, előbbivel a staminánknak, utóbbival az életerőnknek adhatunk némi buffot, úgyhogy ezeket mindig érdemes lesz felkapkodni az asztalról, a gyógyításhoz való kötszerek mellett.

A nagyobb hangvételű pályákon általában lehetőségünk van álruhát ölteni, mindig egy civil (a Vatikánban például pap, az ásatáson pedig helyi munkás) és egy katonai öltözetet fújhatunk mindig meg, az előbbivel szabadon járhatjuk az utcákat, az utóbbival pedig még a lezárt területekre is bemerészkedhetünk, de a tisztekkel vigyázni kell, ők mindig átlátnak a szitán, és riadót fújnak. Ha az álcázás helyett inkább a lopakodást részesítenénk előnybe, akkor arra is lehetőségünk van, majd' minden drótkerítésen találhatunk lyukat, lezárt szobán találhatunk nyitott ablakot, csak szemfülesnek kell lennünk.

Ami pedig az ellenfeleket illeti, különféle tárgyakat felkapva (a WC-pumpától kezdve, a régészeti csákányig bármit) hátulról egy ütésre elbánhatunk a legtöbbjükkel, de ha véletlenül lebuknánk, akkor még mindig ott a jó öreg ökölharc, súlyosabb esetekben pedig az ostorunk és az ellenfelektől elkobozható fegyverek. Mindez bőven tartogat látványos pillanatokat, ahogyan a vascsövet hozzávágjuk egy tiszthez, majd a géppuskás katonának nekirohanunk és az ostorral kicsapjuk a kezéből a fegyvert, az tényleg menő, csak egyszerűen átgondolatlan.

Szerencsére Indy karakterét nem alakították át egy géppuskás Rambová, de pusztán az öklünkre támaszkodva gyakorlatilag végtelen rosszfiút tudunk legyőzni, pontosan úgy, ahogyan a régebbi Assassin’s Creed-játékokban, Batmanekben, vagy Dishonoredekben. Rettenetesen látványosan fest belső nézetből az ökölharc, a bal és jobb egyenesek osztogatása mellett, elhajolhatunk az ütések elől, illetve a hárítással való tökéletes időzítés után kontrázhatunk is, ami ellen viszont a gépnek nincs ellenszere, egy pár perc gyakorlással legyőzhetetlen ökölvívókká válhatunk. Ha pedig a közelharci skilleket is felfejlesztjük (erősebbek lehetnek az ütéseink, több a staminánk, jobban használhatjuk a közelharci fegyvereket), akkor a legnehezebb fokozaton is megállíthatatlanok leszünk. Ilyen formán pedig eléggé sajátságos ludonarratív disszonanciát okoz az, hogy mindenféle plusz jutalmazás nélkül kell sok-sok energiát fektetnünk a hibátlan lopakodásba csak azért, hogy ne kelljen náci csontokat törnünk-zúznunk. Mégis miért éri ez meg?

Ráadásul az open world részek több apró zónára vannak felosztva, ha az egyiken lebukunk és riadót fújnak, a többin akkor is béke honol. Szóval ha leverjük a kiérkező 10-20 rosszfiút, akkor mindenféle probléma nélkül onnan folytathatjuk a játékot. Illetve ha ügyesen célzunk, akkor büntetés nélkül át is lőhetünk egyik zónából a másikba, amire láthatóan nincs felkészülve a játék. Az eléggé nagy, és olykor picit egyhangúvá váló kaszárnyák és lezárt zónák átkutatása, pénz, jegyzetek, ásatási nyomok, és titkos üzenetek után pedig sokkal gyorsabb, ha nem köröznek mindenfelé az amúgy roppant primitív AI-jal felvértezett ellenfelek. Ami pedig tovább súlyosbítja a harcot, hogy ha később újra felkeresünk egy zónát, akkor az ellenfelek egy része rendszerint újratöltődik, és olyan is előfordult, hogy a saját hulláikra találtak rá…

Emellett pedig a játékost körülölelő világ is tartogat azért gyenge pontokat: első blikkre leesik az állunk attól, hogy mennyire tele van élettel minden, ám ha elkezdjük külön-külön figyelni az NPC-ket, hamar leesik, hogy mindenki ugyanazt az egy jelenetet játssza végtelenítve, ugyanazon a körpályán mozog, a tennivalónkat és a fényképezést leszámítva nincs nagyon lehetőségünk az interakcióra.

Szóval játékmenet szempontjából nem lépték túl semmilyen szinten sem az olyan címeket, mint a korábbi Wolfensteinek, vagy éppen a Dishonored 2 (mely játék közben meglepően sokszor ugorhat be). Ám cikkünk főszereplőjének esetében az egész olyan, mintha egy bűvésztrükk lenne: tudjuk, hogy mágia helyett tükrökkel, rejtett zsebekkel, és ingujjba gyűrt kártyalapokkal trükköznek, ám ha a körítés rendben van, akkor miért is ne élvezhetnénk a show-t? És a körítés itt aztán tényleg rendben van.

Összességében az Indiana Jones and the Great Circle végre elhozta azt, amire oly sokan oly régóta vártak: egy nagyköltségvetésű, keményvonalas, a régi időkből merítő, a műfaj tökéletes példányaként működő kalandjátékot. Jones legújabb kalandja ugyan nem hibátlan, ám összhatásában mégis egy lapon említhető a legendás filmekkel, sőt, megkockáztathatunk egy olyan kijelentést is, hogy a legjobb dolog, ami az Indiana Jones-szériával történt Az utolsó kereszteslovag óta.

A játékmenet a problémák ellenére is képes elhitetni velünk, hogy valóban Indy bőrébe bújtunk, belekóstolhatunk mind a kémkedésbe, mind a kincsvadászatba, közben pedig megmenthetjük a világot. A fejtörők logikusak és átgondoltak, nem túlságosan nehezek, de pont eltalálják azt a vékony arany középutat, amikor nem kell folyton végigjátszási tippeket néznünk a YouTube-on, de azért mégis van bennük kihívás és a megfejtéskor pár pillanatig okosnak érezhetjük magunkat. Eléggé sokszínűek ahhoz, hogy ne váljanak unalmassá, a felfedezés izgalmát végig képesek megőrizni, az FPS nézetet pedig tényleg jó ötlet volt behozni, teljesen más élményt képes nyújtani, mint egy Tomb Raider vagy Uncharted-epizód. Ami pedig külön bravúr, hogy még a játék végén is elkapja az embert némi libabőr és félelem, ahogy az ősi kazamatákban, ókeresztény katakombákban, vagy több ezer éve lezárt sírokban botorkál. Mondhatni, hogy a játékmenet nem hibátlan, ám a hangulatnak köszönhetően a játékélmény végig az marad.

A történet és a karakter szellemisége pontosan úgy idézi meg a régészprofesszort, ahogyan azt anno mindenki megszerette, de közben mégis képes a saját lábain megállni, és egy új sztorit bravúrosan elmesélni. Ha a Great Circle nem is lesz mindenki számára az év játéka, az egyértelmű, hogy filmes alapanyagból ilyen jó videójátékot még sosem kaptunk, és őszintén remélem, hogy amolyan első fecskéje lesz az AAA-s játékfejlesztés újbóli reneszánszának.

Az Indiana Jones and the Great Circle jelenleg PC-n és Xbox Series X/S-en érhető el, 2025-elején pedig várhatólag PS5-re is ellátogat. A teszt a PC-s verzió alapján készült.

Kapcsolódó cikk

12.
12.
delphijos
A real time RT rohadt sok erőforrást zabál, még a 4000-es sorozatot is bőven “megtérdelteti”, aztán már hányadik generáció óta van. Az azért nem “optimalizálatlanság” hogy RT-vel nem megy mindenkinek 4K ultrán…. Persze ezzel nem azt mondom hogy minden játék tökéletes állapotban jelenik meg, de azért sokszor van túlzott elvárás.
11.
11.
Doomsayer
#10: Ez a dolog jó is, hogy említve lett, mert újra aktuális a téma. Ennél a játéknál is, de a Stalker 2-nél is feltűnt más közösségekben, hogy az emberek egy része talán újra eljutott odáig, hogy nem tudja magának beállítani a játékát? Ott van PC-n legtöbbször annyi állítási lehetőség, hogy mindenkinek be kéne tudni állítani. Persze, vannak kivételek is, mint mondjuk az Alan Wake 2-t nem kellett megjelenéskor beállítani GTX 1060-ason, meg mit tudom én a Silent Hill 2-t sem nagyon... de az gépigény kérdése.

Ami inkább feltűnt, hogy van a PC játékosoknak egy csoportja, akiknél mintha úgy jönne le, hogy derogál mondjuk bekapcsolni egy DLSS-t. Tehát úgy értem, hogy most a héten tett össze mondjuk valaki egy i5 10600K-t 16 GB RAM-mal és egy 4060-assal és ez neki most egy új, erős gép, aminek bírni kell keményen 2030-ig. És akkor ő nehogy már bekapcsoljon egy DLSS-t! Hát az ágyban sem guminőhöz megy, meg nyaralni sem papírrepülővel megy el, akkor meg a gépén sem fog trükközni, hanem tolja szépen az általa tévesen 2K-nak nevezett natív 1440p-ben és atom rotty grafikán, ami 4080-hoz, meg 4090-hez lett kitalálva. hogy onnan skálázza fel a 4K-t.

Itt nem azzal van a baj, ha valakinek csak gyenge gépre futja, mert az természetes és velejárója a PC-s lét legnagyobb részének. Tehát a PC-s lét eleve egy kompromisszum mindig, ugyan úgy, mint az autók is. Mindig van gyorsabb, nagyobb, szebb, jobban felszerelt, menőbb, stb. De amikor megyünk az úton a mondjuk 3 hengeres benzines 100 lóerős autóval és elmegy mellettünk a párhuzamos sávban 200-al egy RS6-os Audi, akkor azt mindenki megérti és nem kiabál utána, hogy "PS3-as grafika"... PC-n viszont sokan nem így viselkednek, hanem ellenkező módon, hogy csak nem kapcsolom be a DLSS-t, csak nem veszem vissza az árnyékok minőségét, csak nem keresem meg, hogy melyik dolog lassítja a gépemet és állítom be játszhatóra, hanem inkább mérgelődöm helyette.

Tehát lassan érdemes lenne az érintetteknek megérteni (mármint a saját lelki nyugalmuk és jó játékélményük érdekében), hogy ahogy az autóknál a modern turbós motorok a technológia okán általában jobban mennek és kevesebbet fogyasztanak, mint a szívók, vagy gépek terén az SSD-k sokkal gyorsabbak, mint a HDD-k (de nem élnek olyan hosszú életet), vagy az új telefonok nem bírják addig akksival, mint a régi Nokia (de többet tudnak),

úgy a számítógépes grafika és gépigény sem olyan és nem is úgy működik már, mint régen. Oka van annak, hogy nagyobb a gépigény (mondjuk a real time bevilágítás okán) és annak is oka van, hogy ez ma csak 1080p, vagy 1440p-ben megy jól és le kell jönni a 4K-t innen skálázni. De ennek nem most fogod észrevenni a jelensőségét és sokak mellett az is elmegy, hogy szebb, hanem akkor, amikor majd natív 4K-ban fog menni. ÉS nem csak egy kezdetleges GI, hanem az árnyékok, tükröződések és minden IS. Minden, ami a PS3-on mű volt. De ahhoz előbb ezt az utat be kell járni. Végül is azt az utat járjuk, ami technológia miatt a Watch Dogs trailer és a Spider Man 2 trailer és az Anthem trailer sokkal szebb volt, mint maga a játék. Ugyan azt a bevilágítást rendereljük kicsiben és kevesebb sugárral és kevesebb összetevővel, ami az olyan grafikákhoz vezet. És nekem hiába nem hagy kívánnivalót a gépem, akkor is csak 30 fps-el megy a Silent Hill 2 full-rotty grafikán natív 4K-ban... De nekem eszemben sincsen 30 fps-el játszani (bár pont azt a játékot lehetne), hanem szépen belövöm a DLSS-t, utána meg a V-Sync-et, hogy ne menjen 60 fölé és kész az élmény. És az a játék (illetve bármilyen játék) sokkal jobb élmény játszva, mint lázadva, hogy milyen(nek gondolt) gépen csak mennyi fps.
10.
10.
sirdani
#8: A gépigényt illetően én egy RTX 4070 Superrel és 16GB RAM társaságában 1440-ben Quality DLSS, minden maxon és frame gen bekapcsolva 100+-os fps-t értem el. Bőven akadnak ennél nagyobb gépigényű játékok a piacon, ray tracing nélkül is.
9.
9.
Animejetix
#6: Én is így voltam amikor idén tavasszal vettem egy moddolt okosított Ps3 Fatet a gyűjteményembe. Beizzítottam és csak ámultam! Tökre nem emlékeztem hogy ilyen szép grafikája lett volna.... Simán megállja a helyét mind a mai napig, szerintem elérték akkor a maxot, csak annyi hogy azóta kicsit csiszoltak ezen-azon!
8.
8.
Doomsayer
#6: Nem, szerintem jó a grafika, mi több a Digital Foundry-nak is tetszett (mármint a Linneman-nek) és jön az Alex videója is, amiben ecsetelni fogja, hogy PC-n a Ray Tracing GI lehető legalacsonyabb beállítása is jóval feljebb van, mint a Series X-es preset. Márint ettől nem lesz a játékmenet jobb, de én szeretem, ha szép. De emiatt szerintem nagy lesz a gépigény is, minthogy kötelező a Ray Tracing és így a Windows 7 Master Race nem fogja tudni futtatni, aminek pedig egyenes következménye, hogy szidni fogják a grafikát. Nem tudom miért, de így van.

Másrészt meg talán emlékezhetsz, hogy a szóban forgó minőségű PS-eseknek én már 10 éve sem hittem el volna még azt sem, ha azt állítják, hogy kék az ég és zöld a fű ... nemhogy egy ilyen dumát, hogy a mai játéknak PS3, meg PS4 grafikája van. Ugyan az érvényes rájuk, mint a Win 95++ master race-re. Szidják a grafikát.
7.
7.
Chdz
Még, ha olyanok is a textúrák (sztem nem), ha van elég erős vasa alá, faszán skálázódó idtech-kel, PT-vel, látványban sok játékot le fog körözni, nagyon jól lehet optimalizàlni ezt a motort, sőt megmerem kockáztatni, a piacon a legjobb. Változnak az idők, az RT/PT az a jövőbeli játékokban full alap dolog lesz, a kártyák is egyre jobban kiforrnak, mint ahogy az élet területén is sok dolog. Egy 5080-at tuti fogok venni, azzal még a PS6ot is lehet kilehetne húzni, de 5 évet lazán.
6.
6.
delphijos
#4: Ezzel a “ps3 grafika” szöveggel olyan könnyen dobálózik mindenki manapság, de én állítom hogy csak az emlékek szépülnek meg idővel. Ha úgy érzed hogy ez a cim is ilyen, lelked rajta….
5.
5.
sirdani
Elérhető != mindenki számára játszható, hanem ezeken a platformokon tudod megvenni, és majd játszani.

A grafikát illetően pedig hidd el, hogy nincs olyan PS3-as játék, ami ezt megközelítené. :)
4.
4.
Doomsayer
Örülök, hogy jól sikerült a játék és jó kedvvel várom. De ahogy a cikk befejeződik, hogy "elérhető" a játék ...

Hát nem elérhető, hanem csak azoknak elérhető, akik mit tudom én milyen bizniszt csináltak. A többieknek, mint nekem, sima Game Pass állandó előfizetőnek, akik nem adnak egy fillért sem egy olyan játékért, ami benne van GP-ben, majd csak december 9-én lesz elérhető a cucc.

Ha bármit lehet hinni a cikknek, akkor ilyen az igazi jó videojáték, amit érdemes kipróbálni, úgyhogy ezt is fogom tenni.

Másrészt, meg csak a poén kedvéért, próbálom ennek az agresszíven radikális helynek egy sztorival emelni a színvonalát (csak az esetlegesen az egyre kevesebbet jelentő név miatt még véletlenül ide tévedő régi haverok kedvéért):

Benne vagyok egy facebook csoportban, amiben elvileg gamerek vannak, de ott a minap megkaptam, hogy ha igazi gamer lennék, akkor nem használnék Win 11-et, mert neki megígérte a Microsoft, hogy a Win 11 jobban fog futni, mint a Win 10. A 15 éves Win 7-et, így 2024-ben leváltani próbálva, nem tudta a gépe megfelelően futtatni a Win 10-et, utána meg a 11 nem telepedett fel, mert valami idősebb CPU-n nem akar menni a TPM támogatás miatt. Szóval fullba kaptam a gyűlöletet ebben a közösségben, mert Win 11-et használok.. és szerintük nem vagyok igazi gamer, amikor már a C64-re kezdtem a programozást.

Szóval ebben, a szóban forgó közösségben vannak fullra elájulva, hogy nemhogy a PS4-en, de még a PS3-on is jobb grafikája volt egy bármelyik játéknak, mint a cikkben szerpelő Indiana Jones címnek. XD

Szóval innentől kezdve tényleg szeretettel várom a játékot, hogy nekem is elérhetővé váljon és egy igazán jót játszhassak vele.
3.
3.
hedzsooo
Nekem az FPS-nezettel nincsen bajom szerencsere semmilyen szempontbol, Game Pass-ban meg ugye siman meger 1 probat majd, aztan kiderul hogy beszippant-e, lekot-e engem is a tortenete, + a jatekmenete elegge? Az elozetesi jol sikerultek, hangulatosak voltak szamomra.
2.
2.
sirdani
Ah, attól ne félj, eléggé élesen eltér a játék a Far Cry-októl. :) Az viszont biztos, hogy FPS nézetben sokkal jobban néz ki az archeológus terepmunka, illetve az ősi romokat is sokkal nagyobb élmény végigkutatni, mintha TPS nézetből forgolódnánk.
1.
1.
Nothing
"az FPS nézetet pedig tényleg jó ötlet volt behozni, teljes más élményt képes nyújtani, mint egy Tomb Raider vagy Uncharted epizód"

Igen. Így inkább Far Cry élmény lett. :)
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...