Megszokhattátok már, hogy a Gamekapocs berkein belül csak olyan játékról írunk előzetest, melyhez nagy reményeket fűzünk, avagy valami olyan újdonságot nyújt, melyet előtte semmi más. A Red Steel is egy ilyen játék, melyet az UbiSoft kizárólag az új Nintendo konzolra fog elkészíteni - de azért érdemes mindenkinek megismerkednie vele.
A Nintendo masinákra annyira nem jellemző, hogy sok third party fejlesztő készítsen rá címeket - legtöbbször csak a nagy nemzetközi kiadók támogatják, akkor is főleg átiratokkal. Általában a Nintendo saját erejéből oldja meg a gép játékellátását, ezért is olyan meglepő, hogy a Wii-re ennyi cég jelezte már fejlesztési szándékát. Rayman előzetesünkből megtudhattátok, hogy az UbiSoft nagyon rákapott a távkapcsoló-szerű Wiimote kontrollerre és szeretné is azt kihasználni új játékaiban. Jelen cikkünk alanya, a Red Steel is egy ilyen cucc lesz, melyet exkluzívan Wii-re gyárt le a fejlesztő-kiadó óriás. Ugorjunk hát bele a sűrűjébe, és lássuk, mivel is kápráztatnak el ezúttal Puha Ubi-s barátaink.
A Red Steel egy vérbeli FPS lesz, mely otthonainkba szállítja el a játéktermes lövöldözős játékok még máig is annyira imádott hangulatát. A játék története rendkívül szimpla, így elég is róla annyit tudni, hogy külföldiként egy napon véletlen belekeveredünk a japán alvilág zűrös ügyeibe. A távoli szigetország lakói egyéni stílusban üzletelnek, és máshogy is intézik ügyeiket, mint az európaiak. Miután sikeresen kilábaltunk a saját magunk ásott csapdából, egy helyi yakuza főnök meg is adja nekünk az első megbízást. Feladatunk egy banda bosszúja elől menekülő nagymenő „vállalkozó" megvédése minden áron, akciónk során pedig két barát lesz segítségünkre: a puskánk és a kardunk. A cselekmény tehát a rövid bemelegítés után elkezdődött, indulhat az eszetlen öldöklés, a soha véget nem érő lövöldözés, a keleti kardpárbajok vérre menő viadala.
Nem vagytok vele egyedül, ha azt kérdezitek, hogy miért is olyan jó ez a Red Steel?! Nos, elárulom nektek, hogy a játékmenet és az irányítás vési rá a játékot a gamer világ képzeletbeli térképére, oda viszont véglegesen. A Wii konzol távkapcsolójával kell majd mozognunk, azzal kardozhatunk, azzal célozhatjuk majd be az embereket, azzal lőhetünk, azzal csinálhatunk mindent, akár a játéktermi shooterekben. A Red Steel egy életre szóló élményt ad majd a friss Wii tulajoknak, és bár minden bizonnyal később bőven lesznek olyan játékok, melyek túlszárnyalják őt, mégis emlékezetünkbe vési magát, mint egy új stílus megteremtője. Hirtelen nem tudjátok elképzelni, hogy milyen is lesz ez az új élmény? Görgessétek le az oldalt az alsó videóig, majd ha megnéztétek és felébredtetek az ámulatból, akkor térjetek vissza ide és olvassátok tovább előzetesünket!
Nem rossz mi? Látom tetszett a kis reklámfilm, hiszen tovább szemeztek a cikkel. Nos, mint tudjátok, májusban szép nagy kirándulást tettünk a los angelesi E3 játékkiállításon és kipróbáltunk ott minden működő nagyobb játékot, beleértve a Red Steel-t is. Az ottani demóban sajnos csak lövöldözni lehetett, de így is nagyon elégedettek voltunk, hiszen a kivetítőkön láthattuk a kardozós jeleneteket is. Az úgynevezett Swordplay játékmódban a szenzoros kontrollerrel lehet kardozni, ami gyakorlatilag követi minden kézmozdulatunkat. Ahogy lóbáljuk a távkapcsolót, úgy mozog a játékban a kardunk is, míg a főszereplő irányításáról a bal oldali analóg karral gondoskodhatunk. A prezentáció után persze megkerestük az UbiSoft-os fejlesztőket is, és annyit sikerült is belőlük kihúznunk, hogy a katana mellett lesz majd egy másik fegyver is, egy tőr-szerű wakizashi. Ez a kardpárbajok során lesz használható védekezésre, de természetesen közvetlen támadni is lehet majd vele.
A kardozás után most nézzük a kevésbé izgalmas, mégis egyik legjobb ficsőrt, a lövöldözést. Mint fentebb említettem, ismét a Wiimote-tal kell majd becélozni az embereket és azzal is kell majd lőni - úgyhogy ajánlatos a konzol mellé egy nagyobb (lehetőleg HD) TV beszerzése is. Az analóg kar irányítja a hőst, a távkapcsolón lévő kar pedig a nézelődésben segít. A gombokkal tudunk majd kapcsolgatni a fegyver beállítások közt - bár ez utóbbi az E3-as demóban deaktiválva volt. Apró érdekesség, hogy mint később megtudtuk, egy exkluzív pályán tesztelhettük a játékot, hiszen az E3-as demó szintjei nem lesznek majd beleépítve a teljes játékba - persze az élmény ettől még csak jobb lett.
A gyors teszt rendkívül élvezetes volt, a limitált lehetőségek dacára is. A grafikára nem mondhatjuk, hogy nagyon szép, de ebben az esetlen ettől el is tekinthetünk, hiszen nem ez teszi majd naggyá a Red Steel-t. A vizuális megjelenítés inkább hasonlított egy mai átlagos PS2-es játékra, a figurák idétlenek voltak, a mozgásuk pedig ügyetlen - de nem is ezért szerettünk bele. Az irányítás szokatlan volt, de bele lehetett jönni, és egész végig azt éreztük, hogy ez tényleg csak egy E3-ra összedobott demó - a bolti változat ennél ezerszer több lehetőséget és élményt fog tartalmazni. Annyit elárulhatok, hogy lesz benne multiplayer is, mely a deathmatch-re lesz kihegyezve, az annyira imádott co-op nagy sajnálatára. Pedig milyen jó lett volna a kanapén ülve egy barátunkkal osztott képernyőn sorra lekardozni az ellenfeleket...
A demóban nem volt vér, de az Ubi embereit kikérdezve megerősítést kaptunk, hogy a teljes verzióban viszont lesz dögivel fröcsögő ketchup. A fejlesztők megsúgták nekünk, hogy az általunk tesztelt verziót egy átalakított GameCube fejlesztői csomaggal voltak kénytelenek elkészíteni, mely gyakorlatilag csak a Wiimote támogatással bővült. Megígérték, hogy az itt látott anyagnál sokkal izgalmasabbat, sokkal szebbet fognak csinálni, amint kézhez kapják a végleges Wii development kitet, és többek közt ezért sem tudnak pontos megjelenési dátumot közzétenni. Persze azóta megkaparintották az annyira áhított felszerelést, ezért is van az, hogy ilyen gyönyörű képeket tudunk közzétenni itt, a Gamekapcson. Ez tényleg sokkal komolyabb, mint az expós verzió volt!
A csúnya netes pletykák szerint a Red Steel a Nintendo Wii egyik premier játéka lesz, ám ennek nem szabad bedőlni, hiszen személyesen győződtünk meg róla, hogy nem tudják, mikor is fejeződik be pontosan a munka. A Nintendo mérnökei biztosak a konzol sikerében és szeretnék, ha kész lenne a játék a startra, már csak a nagy téli konzolháború miatt is. Ők bíznak az UbiSoft-os arcokban, hiszen már nem egy minőségi játékban bizonyították profi hozzáértésüket. Bízunk bennük mi is, ezért feszült izgalommal várjuk a Red Steel-t.
A Red Steel egy vérbeli FPS lesz, mely otthonainkba szállítja el a játéktermes lövöldözős játékok még máig is annyira imádott hangulatát. A játék története rendkívül szimpla, így elég is róla annyit tudni, hogy külföldiként egy napon véletlen belekeveredünk a japán alvilág zűrös ügyeibe. A távoli szigetország lakói egyéni stílusban üzletelnek, és máshogy is intézik ügyeiket, mint az európaiak. Miután sikeresen kilábaltunk a saját magunk ásott csapdából, egy helyi yakuza főnök meg is adja nekünk az első megbízást. Feladatunk egy banda bosszúja elől menekülő nagymenő „vállalkozó" megvédése minden áron, akciónk során pedig két barát lesz segítségünkre: a puskánk és a kardunk. A cselekmény tehát a rövid bemelegítés után elkezdődött, indulhat az eszetlen öldöklés, a soha véget nem érő lövöldözés, a keleti kardpárbajok vérre menő viadala.
Nem vagytok vele egyedül, ha azt kérdezitek, hogy miért is olyan jó ez a Red Steel?! Nos, elárulom nektek, hogy a játékmenet és az irányítás vési rá a játékot a gamer világ képzeletbeli térképére, oda viszont véglegesen. A Wii konzol távkapcsolójával kell majd mozognunk, azzal kardozhatunk, azzal célozhatjuk majd be az embereket, azzal lőhetünk, azzal csinálhatunk mindent, akár a játéktermi shooterekben. A Red Steel egy életre szóló élményt ad majd a friss Wii tulajoknak, és bár minden bizonnyal később bőven lesznek olyan játékok, melyek túlszárnyalják őt, mégis emlékezetünkbe vési magát, mint egy új stílus megteremtője. Hirtelen nem tudjátok elképzelni, hogy milyen is lesz ez az új élmény? Görgessétek le az oldalt az alsó videóig, majd ha megnéztétek és felébredtetek az ámulatból, akkor térjetek vissza ide és olvassátok tovább előzetesünket!
Nem rossz mi? Látom tetszett a kis reklámfilm, hiszen tovább szemeztek a cikkel. Nos, mint tudjátok, májusban szép nagy kirándulást tettünk a los angelesi E3 játékkiállításon és kipróbáltunk ott minden működő nagyobb játékot, beleértve a Red Steel-t is. Az ottani demóban sajnos csak lövöldözni lehetett, de így is nagyon elégedettek voltunk, hiszen a kivetítőkön láthattuk a kardozós jeleneteket is. Az úgynevezett Swordplay játékmódban a szenzoros kontrollerrel lehet kardozni, ami gyakorlatilag követi minden kézmozdulatunkat. Ahogy lóbáljuk a távkapcsolót, úgy mozog a játékban a kardunk is, míg a főszereplő irányításáról a bal oldali analóg karral gondoskodhatunk. A prezentáció után persze megkerestük az UbiSoft-os fejlesztőket is, és annyit sikerült is belőlük kihúznunk, hogy a katana mellett lesz majd egy másik fegyver is, egy tőr-szerű wakizashi. Ez a kardpárbajok során lesz használható védekezésre, de természetesen közvetlen támadni is lehet majd vele.
A kardozás után most nézzük a kevésbé izgalmas, mégis egyik legjobb ficsőrt, a lövöldözést. Mint fentebb említettem, ismét a Wiimote-tal kell majd becélozni az embereket és azzal is kell majd lőni - úgyhogy ajánlatos a konzol mellé egy nagyobb (lehetőleg HD) TV beszerzése is. Az analóg kar irányítja a hőst, a távkapcsolón lévő kar pedig a nézelődésben segít. A gombokkal tudunk majd kapcsolgatni a fegyver beállítások közt - bár ez utóbbi az E3-as demóban deaktiválva volt. Apró érdekesség, hogy mint később megtudtuk, egy exkluzív pályán tesztelhettük a játékot, hiszen az E3-as demó szintjei nem lesznek majd beleépítve a teljes játékba - persze az élmény ettől még csak jobb lett.
A gyors teszt rendkívül élvezetes volt, a limitált lehetőségek dacára is. A grafikára nem mondhatjuk, hogy nagyon szép, de ebben az esetlen ettől el is tekinthetünk, hiszen nem ez teszi majd naggyá a Red Steel-t. A vizuális megjelenítés inkább hasonlított egy mai átlagos PS2-es játékra, a figurák idétlenek voltak, a mozgásuk pedig ügyetlen - de nem is ezért szerettünk bele. Az irányítás szokatlan volt, de bele lehetett jönni, és egész végig azt éreztük, hogy ez tényleg csak egy E3-ra összedobott demó - a bolti változat ennél ezerszer több lehetőséget és élményt fog tartalmazni. Annyit elárulhatok, hogy lesz benne multiplayer is, mely a deathmatch-re lesz kihegyezve, az annyira imádott co-op nagy sajnálatára. Pedig milyen jó lett volna a kanapén ülve egy barátunkkal osztott képernyőn sorra lekardozni az ellenfeleket...
A demóban nem volt vér, de az Ubi embereit kikérdezve megerősítést kaptunk, hogy a teljes verzióban viszont lesz dögivel fröcsögő ketchup. A fejlesztők megsúgták nekünk, hogy az általunk tesztelt verziót egy átalakított GameCube fejlesztői csomaggal voltak kénytelenek elkészíteni, mely gyakorlatilag csak a Wiimote támogatással bővült. Megígérték, hogy az itt látott anyagnál sokkal izgalmasabbat, sokkal szebbet fognak csinálni, amint kézhez kapják a végleges Wii development kitet, és többek közt ezért sem tudnak pontos megjelenési dátumot közzétenni. Persze azóta megkaparintották az annyira áhított felszerelést, ezért is van az, hogy ilyen gyönyörű képeket tudunk közzétenni itt, a Gamekapcson. Ez tényleg sokkal komolyabb, mint az expós verzió volt!
A csúnya netes pletykák szerint a Red Steel a Nintendo Wii egyik premier játéka lesz, ám ennek nem szabad bedőlni, hiszen személyesen győződtünk meg róla, hogy nem tudják, mikor is fejeződik be pontosan a munka. A Nintendo mérnökei biztosak a konzol sikerében és szeretnék, ha kész lenne a játék a startra, már csak a nagy téli konzolháború miatt is. Ők bíznak az UbiSoft-os arcokban, hiszen már nem egy minőségi játékban bizonyították profi hozzáértésüket. Bízunk bennük mi is, ezért feszült izgalommal várjuk a Red Steel-t.
Kapcsolódó cikk
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.