A Nintendo eltemette a profi játékosokat? Szerintem még nem. Mint a cég vezetői is büszkén állítják, hogy lesznek még olyan játékok, mint a Zelda, Metroid és Mario a közönség számára mely ezekre vágyik, és a 2006-2007 felhozatalban be is bizonyították állításukat. Eközben, egy másik csapat egy közelebbi országban, olyan játékon dolgozott, mely gyorsan előkapható- és nem csak a szuper kockák (mint én is) tolhatnak. Wii Sports volt ennek a csodának a neve, melyet az alap géppel együtt szállítottak ki, ez a játék tökéletesen kifejezi, milyen irányba indult el a cég.
A nyulak világuralomra törnek!
A Wii nem egy Xbox 360 vagy PlayStation 3 – azért hozták létre, hogy egy új utat mutasson a játék iparnak. A Nintendo feltérképezte jó előre ezt a terepet és nagy léptekben fejlődik ez irányba, de sajnos nem mindenkinek tetszik ez az új felfogás. Az igazán nagyszerű dolog a Wii.vel kapcsolatban, hogy olyan exluzív játékok is készültek, melyek csak Wii irányítóval élvezhető csak igazán. Nem is lenne nagy durranás ez a tény, ha nem a mostanában egyre nagyobb sikereket arató Ubisoft készítené ezeket a játékokat.
![](/media/galeria/jatek/1/1392/2730/159811_normal_tcikk1.jpg)
Következő Generáció – Kicsit másképpen
A konzervatív és szűklátókörűek – ezek az emberek nem fognak repesni a hírért miszerint az Ubisoft új Rayman Raving Rabbids játéka teljesen ki lett herélve platform játék szempontjából. Gyorsan tisztázzuk is a tényeket: nincs ugra-bugrálás ebben a Wii-excluzív játékszoftverben, amely a Beyond Good & Evil készítőinek műhelyéből jött ki, és őket Rayman kitalálója, Michel Ancel vezette. A futás és ugrálás helyett most sok kis mini-játékot kapunk, melyek a Wii távirányítóval játszhatók. Van egy központi történet, mely a mini játékokat összeköti,de ne legyen félreértés ebből: ez a projekt az Ubisoft mélyebb és szebb WarioWare-e. Lehet nem követi az alap Rayman sémát, de a Rabbids egy kitűnő választás volt a Wii kezdeti játkai közé rakni a szórakoztató és sokszor humoros játékmenete miatt, mely mindenki számára kiakapcsolódást nyújthat.
![](/media/galeria/jatek/1/1392/2730/159812_normal_tcikk2.jpg)
A testrészekben enyhén hiányos barátunk éppen békés piknikjét tölti néhány Globox társaságában egy szép napsütéses nyári napon, mikor az idilli képet pár nyúl zavarja meg. Amit vicces animációval készítettek el a készítők ezzel is ábrázolva a játék komolysági szintjét, a nyulak felbukkanásukkor is több percig némán bámulják Rayman-t mielőtt leütik- fogságba ejtik, pontosabban - a Serguei, egy hatalmas izom erős gigantikus nyúl, aki társadalmuk izom agyaként képviselteti magát. Amint később az kiderül, habár ezek a nyulak igen csak butusok, már több éve a Föld elfoglalásán törik a kis fejüket.
![](/media/galeria/jatek/1/1392/2730/159813_normal_tcikk3.jpg)
A történet igazán Rayman börtönbe kerülésével kezdődik meg, ahol a nyulak szórakoztatására gladiátor módjára kell kihívásokat teljesítenie. Eme kis feladatok teljesítésével nyerheti el a WC pumpát, aminek eleinte semmi hasznát se vesszük. Ha ezeket végig olvasván, még mindig nem fogod, hogy miről szól igazán a játék, megsúgom nem vagy egyedül. A játék a realizmust vegyíti a komédiával. Habár őszintén mi Rayman-t hagytuk volna, úgy ahogy van, az Ubisoft-nak sikerült olyan személyiséggel és karizmával rendelkező karaktereket készíteni, amelyet idáig még soha se láthattunk. A fejlesztők is észrevehették ezt a tényt, és ezért a nyulak - nem Rayman – került a játékok főbb középontjába. Ebből egy olyan játék rendszer jött létre, amin fetrengve a röhögéstől lövöldözöd ki a nyulakat az ágyúból vagy csapkodod őket fejbe egy lapáttal, és ez az, ami igazán exluzívá teszi ezt az új Rayman részt.
![](/media/galeria/jatek/1/1392/2730/159814_normal_tcikk4.jpg)
A nyulakat rendszerint minden játékban kínozni kell különféle módszereket alkalmazva. Vegyük példának, azt a mini játékot, ahol a Wii távirányítóval fejbe kell verni az ostoba nyulakat. Vagy mikor a Wii távirányítót fel-le rángatva kell Rayman-t egy kis gyors kocogásra bírnunk, hogy a bombát a robbanás előtt kikézbesítse gyanútlan áldozatunknak. Néha ritmusra ütni kell a nyulakat egy zeneszámra, máskor belső nézetes lövöldözésben kell megtizedelni számukat a WC pumpavetővel (ez nem vicc :D).
![](/media/galeria/jatek/1/1392/2730/159815_normal_tcikk5.jpg)
Mit is kapunk?
A játékban a játékok száma - 70 – hasonló mennyiségű a Mario Party címú játékban található játékok számával, ami nagyon elnyerte tetszésünket. A különbség a minőségben látszódik meg igazán, ugyanis a játékélmény sokkal mélyebb és sokkal kidolgozotabb, mint a másik említett címben. A fejlesztők tényleg jól kitalálták, hogyan használják a Nintendo új játékszerét. A lövöldözős jeleneteknél, ami szerintem annyira jól sikerült, hogy ha külön csomagolják akkor azt is megvettem volna, az újratöltéshez meg kell rázni a fegyvert, majd pixel pontosan be kell céloznod a nyulat. Csodálatosan nézz ki az egész mozgás közben. Én különösen nem rajongtam a belső nézetes lövöldözős játékokért, ahol nem tudtam szabadon mozogni, de itt annyira eltalálták, hogy nem tudtam rá haragudni. Szórakoztató és kész. És a legjobb az egészben, hogy egyszerre több ember is tud lövöldözni, ami jó kis társasági mókának ígérkezik. Úgytűnik erre is rájöttek a fejelsztők, ugyanis rengeteg ilyen lövöldözésre lesz lehetőségünk az egész játék folyamán.
![](/media/galeria/jatek/1/1392/2730/159816_normal_tcikk6.jpg)
A játék beteges humora a feladatokban is megjelenik. Például, mikor a Wii távirányítójával kell kihúzogatnod a gilisztákat a nyuszi fogából. Vagy mikor a távirányítót a fejed felett pörgetve, mint egy laszót kell elhajítanod a tehenet minél messzebbre. És, mikor a budi ajtókat kell rácsapkodnod a nyulakra, akik elmélyült pillanatukban nyitva felejtik az ajtót. Ezek mellett ott vannak még a fröcsögő hangok és a nyulak vicces benyögései is.
![](/media/galeria/jatek/1/1392/2730/159817_normal_tcikk7.jpg)
A játékok választéka, a távirányító megfelelő használatának és a humoros játék élmények köszönhetően könnyed, ám annál inkább szórakoztató játék. Habár a Rabbids tényleg jól sikerült, sajnos ebben a játékban is találtunk hibákat. A sok mini játék következtében, Rayman kalandjai egy idő utána egyedül unalmassá válnak. Néhány mini játék, mondjuk úgy, hogy kevésbé emlékezetes maradt számunkra. Egyike ezeknek, amikor a Wii távirányítójába épített hangszórón keresztül kell meghallanunk mikor visít a disznó. Két féle távirányítót is kipróbáltunk, de egyikben sem volt az igazi az a visítás. Ha a hangok működtek is volna, akkor is dögunalmas lett volna ez a játék.
![](/media/galeria/jatek/1/1392/2730/159818_normal_tcikk8.jpg)
Sajnos nem minden játék támogatja teljes mértékben a két játékos módot. Ehelyett a fejlesztők sorrend rendszerben oldották meg a helyzetet. Elősször az első játékos és utána a második. A fociban, te megrázod a Wii távirányítot és főhősünk elkezd futni, majd az A gombbal elrúgod a labdát; és miközben levegőben van a labda azt a távirányítóval irányíthatod. Látszik, hogy ilyen mini játékban szinte lehetetlen lenne többen játszani. Ez sajnos elég szomorú dolog volt számunkra, mivel a focis rész volt az egyik legjobb része a játéknak (kis öcsém órákig csak lövöldözte a szőrös labdákat).
![](/media/galeria/jatek/1/1392/2730/159819_normal_tcikk9.jpg)
Szerencsére, a fantasztikus lövöldözős részt is beleértve, ami szintén támogatja a többjátékos módot, sok száz ehez hasonló kihívás vár kicsiny csoportos társaságaidra. Néhány Rayman táncos rész osztot képernyőben fut, ami elég jó ötlet volt a fejlesztőktől.
![](/media/galeria/jatek/1/1392/2730/159820_normal_tcikk10.jpg)
A Vérnyulak világának középpontja a kolosszeum maga, ahol Rayman négy kihívásban vehet részt. Ez a vicces megjelenés legjobban a Gladiátor című filmet jutatta eszünkbe. Habár, a betöltések általában gyorsak, néha sokallónak találtam mikor oda-vissza mászkáltam két pályán. Tudom-tudom ez kis hiba, de ez engem akkor is zavart.
![](/media/galeria/jatek/1/1392/2730/159821_normal_tcikk11.jpg)
Külcsíny
Ha még nem vetted volna észre, a Wii tényleg nem a következő generációs grafikára hajt. Éppen, hogy csak kétszerte gyorsabb, mint elődje a GameCube, és így még nem nagyon áll készen a HD minőséghez. Ezt előre tudhatta a BG&E csapata, hiszen mindent megtettek annak érdekében, hogy a stílus és az ábrázolás felülmúlja a HD grafika előnyeit. A nyulak szépen kidolgozottra sikerültek, ahogya a háttér is mely folyamatosan változik. Rayman a sivatagos jelenetből átpattanva paripájára vágtata a rideg mocsaras temetőben... egyszerűen fenomenális a változatosság ilyen szinten. A folyékony mozgás animáció sikeresen hozza vissza a karakterek, vicceit, és segít a világot életre kelteni. A játék általában 30 FPS-en megy és támogatja a 16:9 szélesvászon módot is. Habár, pár videó teszt után rájöttem, hogy a játék csak egy felbontást használ. Ez azért is érdekes, mert a játék kézikönyve azt mondja, hogy a beállításokban ezt be lehetne állítani, de én ennek nyomát sem találtam. Hamár itt járunk... igazából beállítások menü sincs.
![](/media/galeria/jatek/1/1392/2730/159822_normal_tcikk12.jpg)
Záró Szavak
Rayman Raving Rabbids egy szerencsejáték az Ubisoft részéről, mivel az új stílus sokak szívét nyerheti el, de az igazi rajongókat el is ijjesztheti a sok újdonság. Ez egy nem ugrálós játék, de ez ne vegye senkinek se el a kedvét tőle, mivel így is ez az egyik legjobb játék a Nintendo új generációs rendszerére ebben az évben. Ubisoft rájött, hogy a Wii az új játékélményről szól és a Vérnyulakkal egy olyan játékot hoztak létre, mely a Wii távirányítót 100 %-osan kihasználja. A játék végül is jól sikerült: szórakoztató történetet kaptunk, de annál inkább szórakoztató többjátékos módot. Tehát, ha azt kérdezitek ajánlom e ezt a játékot Wii-re a válaszom mindenképpen igen lesz. Az idegesítő hibák ellenére számomra 2006 év egyik legnagyobb meglepetése volt.
A Wii nem egy Xbox 360 vagy PlayStation 3 – azért hozták létre, hogy egy új utat mutasson a játék iparnak. A Nintendo feltérképezte jó előre ezt a terepet és nagy léptekben fejlődik ez irányba, de sajnos nem mindenkinek tetszik ez az új felfogás. Az igazán nagyszerű dolog a Wii.vel kapcsolatban, hogy olyan exluzív játékok is készültek, melyek csak Wii irányítóval élvezhető csak igazán. Nem is lenne nagy durranás ez a tény, ha nem a mostanában egyre nagyobb sikereket arató Ubisoft készítené ezeket a játékokat.
![](/media/galeria/jatek/1/1392/2730/159811_normal_tcikk1.jpg)
Következő Generáció – Kicsit másképpen
A konzervatív és szűklátókörűek – ezek az emberek nem fognak repesni a hírért miszerint az Ubisoft új Rayman Raving Rabbids játéka teljesen ki lett herélve platform játék szempontjából. Gyorsan tisztázzuk is a tényeket: nincs ugra-bugrálás ebben a Wii-excluzív játékszoftverben, amely a Beyond Good & Evil készítőinek műhelyéből jött ki, és őket Rayman kitalálója, Michel Ancel vezette. A futás és ugrálás helyett most sok kis mini-játékot kapunk, melyek a Wii távirányítóval játszhatók. Van egy központi történet, mely a mini játékokat összeköti,de ne legyen félreértés ebből: ez a projekt az Ubisoft mélyebb és szebb WarioWare-e. Lehet nem követi az alap Rayman sémát, de a Rabbids egy kitűnő választás volt a Wii kezdeti játkai közé rakni a szórakoztató és sokszor humoros játékmenete miatt, mely mindenki számára kiakapcsolódást nyújthat.
![](/media/galeria/jatek/1/1392/2730/159812_normal_tcikk2.jpg)
A testrészekben enyhén hiányos barátunk éppen békés piknikjét tölti néhány Globox társaságában egy szép napsütéses nyári napon, mikor az idilli képet pár nyúl zavarja meg. Amit vicces animációval készítettek el a készítők ezzel is ábrázolva a játék komolysági szintjét, a nyulak felbukkanásukkor is több percig némán bámulják Rayman-t mielőtt leütik- fogságba ejtik, pontosabban - a Serguei, egy hatalmas izom erős gigantikus nyúl, aki társadalmuk izom agyaként képviselteti magát. Amint később az kiderül, habár ezek a nyulak igen csak butusok, már több éve a Föld elfoglalásán törik a kis fejüket.
![](/media/galeria/jatek/1/1392/2730/159813_normal_tcikk3.jpg)
A történet igazán Rayman börtönbe kerülésével kezdődik meg, ahol a nyulak szórakoztatására gladiátor módjára kell kihívásokat teljesítenie. Eme kis feladatok teljesítésével nyerheti el a WC pumpát, aminek eleinte semmi hasznát se vesszük. Ha ezeket végig olvasván, még mindig nem fogod, hogy miről szól igazán a játék, megsúgom nem vagy egyedül. A játék a realizmust vegyíti a komédiával. Habár őszintén mi Rayman-t hagytuk volna, úgy ahogy van, az Ubisoft-nak sikerült olyan személyiséggel és karizmával rendelkező karaktereket készíteni, amelyet idáig még soha se láthattunk. A fejlesztők is észrevehették ezt a tényt, és ezért a nyulak - nem Rayman – került a játékok főbb középontjába. Ebből egy olyan játék rendszer jött létre, amin fetrengve a röhögéstől lövöldözöd ki a nyulakat az ágyúból vagy csapkodod őket fejbe egy lapáttal, és ez az, ami igazán exluzívá teszi ezt az új Rayman részt.
![](/media/galeria/jatek/1/1392/2730/159814_normal_tcikk4.jpg)
A nyulakat rendszerint minden játékban kínozni kell különféle módszereket alkalmazva. Vegyük példának, azt a mini játékot, ahol a Wii távirányítóval fejbe kell verni az ostoba nyulakat. Vagy mikor a Wii távirányítót fel-le rángatva kell Rayman-t egy kis gyors kocogásra bírnunk, hogy a bombát a robbanás előtt kikézbesítse gyanútlan áldozatunknak. Néha ritmusra ütni kell a nyulakat egy zeneszámra, máskor belső nézetes lövöldözésben kell megtizedelni számukat a WC pumpavetővel (ez nem vicc :D).
![](/media/galeria/jatek/1/1392/2730/159815_normal_tcikk5.jpg)
Mit is kapunk?
A játékban a játékok száma - 70 – hasonló mennyiségű a Mario Party címú játékban található játékok számával, ami nagyon elnyerte tetszésünket. A különbség a minőségben látszódik meg igazán, ugyanis a játékélmény sokkal mélyebb és sokkal kidolgozotabb, mint a másik említett címben. A fejlesztők tényleg jól kitalálták, hogyan használják a Nintendo új játékszerét. A lövöldözős jeleneteknél, ami szerintem annyira jól sikerült, hogy ha külön csomagolják akkor azt is megvettem volna, az újratöltéshez meg kell rázni a fegyvert, majd pixel pontosan be kell céloznod a nyulat. Csodálatosan nézz ki az egész mozgás közben. Én különösen nem rajongtam a belső nézetes lövöldözős játékokért, ahol nem tudtam szabadon mozogni, de itt annyira eltalálták, hogy nem tudtam rá haragudni. Szórakoztató és kész. És a legjobb az egészben, hogy egyszerre több ember is tud lövöldözni, ami jó kis társasági mókának ígérkezik. Úgytűnik erre is rájöttek a fejelsztők, ugyanis rengeteg ilyen lövöldözésre lesz lehetőségünk az egész játék folyamán.
![](/media/galeria/jatek/1/1392/2730/159816_normal_tcikk6.jpg)
A játék beteges humora a feladatokban is megjelenik. Például, mikor a Wii távirányítójával kell kihúzogatnod a gilisztákat a nyuszi fogából. Vagy mikor a távirányítót a fejed felett pörgetve, mint egy laszót kell elhajítanod a tehenet minél messzebbre. És, mikor a budi ajtókat kell rácsapkodnod a nyulakra, akik elmélyült pillanatukban nyitva felejtik az ajtót. Ezek mellett ott vannak még a fröcsögő hangok és a nyulak vicces benyögései is.
![](/media/galeria/jatek/1/1392/2730/159817_normal_tcikk7.jpg)
A játékok választéka, a távirányító megfelelő használatának és a humoros játék élmények köszönhetően könnyed, ám annál inkább szórakoztató játék. Habár a Rabbids tényleg jól sikerült, sajnos ebben a játékban is találtunk hibákat. A sok mini játék következtében, Rayman kalandjai egy idő utána egyedül unalmassá válnak. Néhány mini játék, mondjuk úgy, hogy kevésbé emlékezetes maradt számunkra. Egyike ezeknek, amikor a Wii távirányítójába épített hangszórón keresztül kell meghallanunk mikor visít a disznó. Két féle távirányítót is kipróbáltunk, de egyikben sem volt az igazi az a visítás. Ha a hangok működtek is volna, akkor is dögunalmas lett volna ez a játék.
![](/media/galeria/jatek/1/1392/2730/159818_normal_tcikk8.jpg)
Sajnos nem minden játék támogatja teljes mértékben a két játékos módot. Ehelyett a fejlesztők sorrend rendszerben oldották meg a helyzetet. Elősször az első játékos és utána a második. A fociban, te megrázod a Wii távirányítot és főhősünk elkezd futni, majd az A gombbal elrúgod a labdát; és miközben levegőben van a labda azt a távirányítóval irányíthatod. Látszik, hogy ilyen mini játékban szinte lehetetlen lenne többen játszani. Ez sajnos elég szomorú dolog volt számunkra, mivel a focis rész volt az egyik legjobb része a játéknak (kis öcsém órákig csak lövöldözte a szőrös labdákat).
![](/media/galeria/jatek/1/1392/2730/159819_normal_tcikk9.jpg)
Szerencsére, a fantasztikus lövöldözős részt is beleértve, ami szintén támogatja a többjátékos módot, sok száz ehez hasonló kihívás vár kicsiny csoportos társaságaidra. Néhány Rayman táncos rész osztot képernyőben fut, ami elég jó ötlet volt a fejlesztőktől.
![](/media/galeria/jatek/1/1392/2730/159820_normal_tcikk10.jpg)
A Vérnyulak világának középpontja a kolosszeum maga, ahol Rayman négy kihívásban vehet részt. Ez a vicces megjelenés legjobban a Gladiátor című filmet jutatta eszünkbe. Habár, a betöltések általában gyorsak, néha sokallónak találtam mikor oda-vissza mászkáltam két pályán. Tudom-tudom ez kis hiba, de ez engem akkor is zavart.
![](/media/galeria/jatek/1/1392/2730/159821_normal_tcikk11.jpg)
Külcsíny
Ha még nem vetted volna észre, a Wii tényleg nem a következő generációs grafikára hajt. Éppen, hogy csak kétszerte gyorsabb, mint elődje a GameCube, és így még nem nagyon áll készen a HD minőséghez. Ezt előre tudhatta a BG&E csapata, hiszen mindent megtettek annak érdekében, hogy a stílus és az ábrázolás felülmúlja a HD grafika előnyeit. A nyulak szépen kidolgozottra sikerültek, ahogya a háttér is mely folyamatosan változik. Rayman a sivatagos jelenetből átpattanva paripájára vágtata a rideg mocsaras temetőben... egyszerűen fenomenális a változatosság ilyen szinten. A folyékony mozgás animáció sikeresen hozza vissza a karakterek, vicceit, és segít a világot életre kelteni. A játék általában 30 FPS-en megy és támogatja a 16:9 szélesvászon módot is. Habár, pár videó teszt után rájöttem, hogy a játék csak egy felbontást használ. Ez azért is érdekes, mert a játék kézikönyve azt mondja, hogy a beállításokban ezt be lehetne állítani, de én ennek nyomát sem találtam. Hamár itt járunk... igazából beállítások menü sincs.
![](/media/galeria/jatek/1/1392/2730/159822_normal_tcikk12.jpg)
Záró Szavak
Rayman Raving Rabbids egy szerencsejáték az Ubisoft részéről, mivel az új stílus sokak szívét nyerheti el, de az igazi rajongókat el is ijjesztheti a sok újdonság. Ez egy nem ugrálós játék, de ez ne vegye senkinek se el a kedvét tőle, mivel így is ez az egyik legjobb játék a Nintendo új generációs rendszerére ebben az évben. Ubisoft rájött, hogy a Wii az új játékélményről szól és a Vérnyulakkal egy olyan játékot hoztak létre, mely a Wii távirányítót 100 %-osan kihasználja. A játék végül is jól sikerült: szórakoztató történetet kaptunk, de annál inkább szórakoztató többjátékos módot. Tehát, ha azt kérdezitek ajánlom e ezt a játékot Wii-re a válaszom mindenképpen igen lesz. Az idegesítő hibák ellenére számomra 2006 év egyik legnagyobb meglepetése volt.
Kapcsolódó cikk
De amikor Supernyulat kell röptetni...na az volt a game tetőpontja :D
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.