Mikor 2005-ben megjelent a piacon a PSP, az egyik első játék rá a Wipeout Pure volt, amivel nem csak a sorozat már-már kihunyófélben lévő hírnevét szerezték vissza, de rögtön az elején meg is mutatták nekünk, hogy mire is képes ez a kis csodamasina.
A Wipeout Pure elképesztően sikeres lett, ami nem is csoda, hiszen minden szempontból csak szuperlatívuszokban lehetett beszélni róla. Eljött az ideje a folytatásnak, amit egyébként nemsokára egy új PS3-as cím is követni fog, ezzel is bizonyítva, hogy kedvenc űrhajós versenyünk újra teljes pompájában tündököl. Lássuk akkor a barna macit.
Az újdonságok
Első lépésben leírom nektek egyenként az összes paramétert, aztán pedig egy kicsit kivesézem, hogy akkor ez most jó-e nekünk vagy sem. 7 különböző fajta versenytípussal fogunk találkozni, amik önmagukban nem számítanak különösebben újdonságnak, hiszen mindegyiket megismerhettük már a sorozaton belül, de az a tény, hogy nem csak monotonon megyünk az egyik pálya után a másikig, hanem már többféle típus közül választhatunk, már megadja a Pulse-nak a szükséges pikantériát. Lesz dolgunk Single Race-szel, Tournament-tel, Zone-nal (amikor egyre gyorsabban megy a hajónk és minél tovább maradunk életben annál több pontot szerzünk, annál több zónán megyünk keresztül), Speed Lap-el (amikor van mondjuk 10 körünk és ez alatt a lehető leggyorsabb időt kell lefutnunk), de lesz Time Trial is és még sorolhatnám. Külön újdonságnak számít, hogy nem kell mindegyik versenyt arannyal teljesítenünk, mert minden egyes Griden belül (ez egy versenyekből álló halmazt jelent) elég csak a szükséges ponthatárt elérni, ahhoz hogy átmehessünk a következőre.
A fegyverek igazából nem nagyon bővültek ezalatt a két és fél év alatt, nekem csupán eggyel sikerült találkoznom, ami teljesen új. Ez egyfajta „lángszóró" szerű fegyver, ami akkor hatásos, ha sokan vannak éppen előttünk, egyébként meg sajnos legtöbb esetben csak beolvassza az ember a pajzsába, ha éppen az alacsony szinten van. Gondolom azt egy rajongónak sem kell elmesélnem, hogy a Wipeout-ban ez mit jelent. A szűkös fegyverarzenálon kívül számomra az is gondot jelentett, hogy megváltoztatták a fegyvereknek a jeleit, ami miatt eléggé nehéz felismerni őket, például a szuper gyorsítás és az automata pilóta majdnem teljesen ugyanúgy néz ki, az egyik egy felfelé mutató nyíl a másik meg oldalra. Szóval bele fog telni egy kis időbe, míg ezen kiigazodunk. Ezen kívül sajnos nekem nagyon úgy tűnt, hogy már nem olyan hatékonyak, mint amilyenek a Pure-ban voltak, sebaj sokkal inkább a rutinos vezetési képességeinkre helyezték a hangsúlyt.
Ennyi gonoszkodás után akkor jöjjenek a nagyon pozitív újdonságok. Nyolc űrhajó osztály lesz, ebből kettő teljesen új, több mint húsz pálya, amikkel természetesen visszafelé is találkozni fogunk. Minden verseny után beválthatunk photo mode-ba, amivel remek kis képeket tudunk csinálni kedvenc űrhajónkról – ezt később akár ki is rakhatunk háttérképnek. A legtöbb versenyben találkozni fogunk egy új pályaelemmel, a 360 fokos hurokkal, ami még jobban rádob arra a remek hangulatra, amit ez a játék képvisel.
Vannak olyan pályák, ahol már több szinten is megy a verseny, és ha szemfülesek vagyunk és rájövünk arra, hogyan tudunk mondjuk egy szinttel feljebb repülni, akkor igencsak nagy előnyre tehetünk szert a többiekkel szemben. A játék saját internetes oldalán találkozni fogunk egy editor programmal, amivel teljesen egyéni hajót faraghatunk magunknak, persze csak a külsőségek szempontjából. Hát körülbelül ennyi, mindenki döntse el maga, hogy ez neki soknak számít-e vagy kevésnek. Az én személyes véleményem az, hogy bár mindent megtettek a készítők azért, hogy felfrissítsék egy picit kedvenc gammánkat, valahogy még sincsen olyan érzésünk, hogy egy teljesen új progival van dolgunk.
DE!
De mindez nem számít, higgyétek el, mert a végére hagytam csak a javát. Tudom, hogy lehetetlennek tűnik, főleg azoknak, akik ismerik a Pure-t: a Pulse-nak a grafikája még annál is szebb lett, amiről már azt hittük, hogy nem lehetséges. A stuff olyan audiovizuális orgazmussal jutalmaz minket, amihez foghatóval idáig még nem találkoztam kedvenc kézikonzolomon. A látvány és a hozzá tartozó eszeveszettül gizda zenék, mindenért kárpótolnak minket, és akkor már az sem fog zavarni senkit, hogy ha sok is az újdonság, még sem tűnik olyan forradalmian újnak a program.
Természetesen ezúttal is rengeteg letölthető tartalommal kedveskednek majd nekünk a készítők: új pályák, verdák, zenék minden szinten, szinte minden megtalálható lesz a weboldalon, úgyhogy érdemes lesz ellátogatni időnként. Nekünk a Traffic Kommunikációs Ügynökség csak egy promo verziót tudott biztosítani, amiből hiányzott pár menüpont és választási lehetőség, de bizton mondhatom mindenkinek, hogy a Wipeout Pulse kötelező vétel, főleg azoknak, akiknek még nem volt dolga ezzel a PSP-s csodával. Bravó, csak így tovább! A megjelenés szeptember végére várható.
Köszönet a Traffic támogatásáért!
Az újdonságok
Első lépésben leírom nektek egyenként az összes paramétert, aztán pedig egy kicsit kivesézem, hogy akkor ez most jó-e nekünk vagy sem. 7 különböző fajta versenytípussal fogunk találkozni, amik önmagukban nem számítanak különösebben újdonságnak, hiszen mindegyiket megismerhettük már a sorozaton belül, de az a tény, hogy nem csak monotonon megyünk az egyik pálya után a másikig, hanem már többféle típus közül választhatunk, már megadja a Pulse-nak a szükséges pikantériát. Lesz dolgunk Single Race-szel, Tournament-tel, Zone-nal (amikor egyre gyorsabban megy a hajónk és minél tovább maradunk életben annál több pontot szerzünk, annál több zónán megyünk keresztül), Speed Lap-el (amikor van mondjuk 10 körünk és ez alatt a lehető leggyorsabb időt kell lefutnunk), de lesz Time Trial is és még sorolhatnám. Külön újdonságnak számít, hogy nem kell mindegyik versenyt arannyal teljesítenünk, mert minden egyes Griden belül (ez egy versenyekből álló halmazt jelent) elég csak a szükséges ponthatárt elérni, ahhoz hogy átmehessünk a következőre.
A fegyverek igazából nem nagyon bővültek ezalatt a két és fél év alatt, nekem csupán eggyel sikerült találkoznom, ami teljesen új. Ez egyfajta „lángszóró" szerű fegyver, ami akkor hatásos, ha sokan vannak éppen előttünk, egyébként meg sajnos legtöbb esetben csak beolvassza az ember a pajzsába, ha éppen az alacsony szinten van. Gondolom azt egy rajongónak sem kell elmesélnem, hogy a Wipeout-ban ez mit jelent. A szűkös fegyverarzenálon kívül számomra az is gondot jelentett, hogy megváltoztatták a fegyvereknek a jeleit, ami miatt eléggé nehéz felismerni őket, például a szuper gyorsítás és az automata pilóta majdnem teljesen ugyanúgy néz ki, az egyik egy felfelé mutató nyíl a másik meg oldalra. Szóval bele fog telni egy kis időbe, míg ezen kiigazodunk. Ezen kívül sajnos nekem nagyon úgy tűnt, hogy már nem olyan hatékonyak, mint amilyenek a Pure-ban voltak, sebaj sokkal inkább a rutinos vezetési képességeinkre helyezték a hangsúlyt.
Ennyi gonoszkodás után akkor jöjjenek a nagyon pozitív újdonságok. Nyolc űrhajó osztály lesz, ebből kettő teljesen új, több mint húsz pálya, amikkel természetesen visszafelé is találkozni fogunk. Minden verseny után beválthatunk photo mode-ba, amivel remek kis képeket tudunk csinálni kedvenc űrhajónkról – ezt később akár ki is rakhatunk háttérképnek. A legtöbb versenyben találkozni fogunk egy új pályaelemmel, a 360 fokos hurokkal, ami még jobban rádob arra a remek hangulatra, amit ez a játék képvisel.
Vannak olyan pályák, ahol már több szinten is megy a verseny, és ha szemfülesek vagyunk és rájövünk arra, hogyan tudunk mondjuk egy szinttel feljebb repülni, akkor igencsak nagy előnyre tehetünk szert a többiekkel szemben. A játék saját internetes oldalán találkozni fogunk egy editor programmal, amivel teljesen egyéni hajót faraghatunk magunknak, persze csak a külsőségek szempontjából. Hát körülbelül ennyi, mindenki döntse el maga, hogy ez neki soknak számít-e vagy kevésnek. Az én személyes véleményem az, hogy bár mindent megtettek a készítők azért, hogy felfrissítsék egy picit kedvenc gammánkat, valahogy még sincsen olyan érzésünk, hogy egy teljesen új progival van dolgunk.
DE!
De mindez nem számít, higgyétek el, mert a végére hagytam csak a javát. Tudom, hogy lehetetlennek tűnik, főleg azoknak, akik ismerik a Pure-t: a Pulse-nak a grafikája még annál is szebb lett, amiről már azt hittük, hogy nem lehetséges. A stuff olyan audiovizuális orgazmussal jutalmaz minket, amihez foghatóval idáig még nem találkoztam kedvenc kézikonzolomon. A látvány és a hozzá tartozó eszeveszettül gizda zenék, mindenért kárpótolnak minket, és akkor már az sem fog zavarni senkit, hogy ha sok is az újdonság, még sem tűnik olyan forradalmian újnak a program.
Természetesen ezúttal is rengeteg letölthető tartalommal kedveskednek majd nekünk a készítők: új pályák, verdák, zenék minden szinten, szinte minden megtalálható lesz a weboldalon, úgyhogy érdemes lesz ellátogatni időnként. Nekünk a Traffic Kommunikációs Ügynökség csak egy promo verziót tudott biztosítani, amiből hiányzott pár menüpont és választási lehetőség, de bizton mondhatom mindenkinek, hogy a Wipeout Pulse kötelező vétel, főleg azoknak, akiknek még nem volt dolga ezzel a PSP-s csodával. Bravó, csak így tovább! A megjelenés szeptember végére várható.
Köszönet a Traffic támogatásáért!
Memóriakártya: 512 KB + 384KB / ghost
Wireless Kompatibilis: Igen
Game Share: Igen
Wireless Network: Igen
PSP Danger: * * *
Wireless Kompatibilis: Igen
Game Share: Igen
Wireless Network: Igen
PSP Danger: * * *
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.