Szinte minden napra akad némi infómorzsa a Bethesda szerepjáték-sorozatának újabb uralkodójáról: a Game Informer ugye eleve a szívén viseli a játék készültét, ám egy holland szaklap, a Power Unlimited magazin is megszellőztetett ezt-azt a Skyrimből. Ebből szemezgetünk most.
Természetesen mi azokra a tudnivalókra mentünk rá, amik még kimaradtak a korábbi előzetesünkből. Nem túl lényeges dolgok ezek, mégis aki a szívén viseli a játék sorsát, annak biztos kapaszkodók lehetnek az őszi megjelenésig. Felsorolásszerűen következzenek a tények:
- Nem választhatod ki az összes perket egyetlen karakterre.
- Technológiai szempontból a Skyrim evolúció következő darabja a The Elder Scrolls sorozaton belül, de nem forradalom. A Bethesda inkább a hangulatra ment rá, a varázslatos világ szimulálására.
- A fegyverek eltérő tulajdonságokkal rendelkeznek, a buzogánnyal például még a páncélt is átütheted, később is vérző sebet okozva a delikvensnek.
- A Skyrim kb. akkora, mint az Oblivion Cryodillje.
- 130 egyedi dungeon várja a kalandorokat.
- Műfajilag a Low-fantasyt emlegetik (mármint nem a fejlesztők, hanem a Power Unlimited), bár elég sok benne a mítikus lény és a varázslat, ezért a GK cáfolja mindezt és inkább High-fantasy.
- A játék átfogó narrációja (a sárkányok) kevesebb kiemelést kap, mint az Oblivionban az Oblivion kapui. Ott a főküldetésen kívül számtalanszor sújkolták beléd a veszedelmet.
- Nem lesznek ritka jószágok a sárkányok, bárhol beléjük botolhatunk.
- A kazamaták zárva lesznek előtted, míg el nem éred a szükséges fejlettségi szintet.
- A külső nézetes animációk tényleg jól néznek ki, sok előrelépés van az Oblivion óta.
- A könyveket 3D-ben is lehet olvasni, láthatjuk, ahogy karakterünk lapoz és fogja a könyvet maga előtt.
- A tárgylistában megtekinthetjük a dolgainkat részletesen, csavargathatjuk, forgathatjuk, pakolhatjuk ide-oda a cuccainkat, kezdve a fegyverekkel és a gyűrűkkel, növényekkel - minden lehetséges szögből.
- A Dark Brotherhood bérgyilkos-céh visszatér ismét.
- Több csapda és puzzle várható.
- A fő sztoriszál végigjátszása kb. 20 órát vesz igénybe, a mellékküldetések több száz órára rúghatnak, mint eddig is.
- Ha megölsz egy sárkányt, akkor erősebb leszel, a lelke egy darabja átkerül beléd.
- A tőrrel való, lopakodós gyilkolás külön animációkat kap.
- Még tovább szeretnék javítani az arckifejezéseket, hogy minél életszerűbb legyenek.
- Azért néhány megkötés lesz két mágia kombinálásával kapcsolatban - pl. a játékos egyik kezében nem lehet tűzlabda, míg a másikkal nem tud egyidejűleg fagyasztani. Az elementális összeférhetetlenségekre figyelni kell.
- Anno valaki megváltoztatta az Oblvionban a nyilazás fizikáját és viselkedését egy modban, úgy, hogy minél tovább feszítette valaki az ideget, annál erősebb lett a hatása. Ez a mod annyira megtetszett a Bethesdának, hogy alapértelmezetté tette a Skyrimben.
Hegylakó :D
Amúgy most biztos nem lesz Fallout ebben az évben
Igazából engem az csigáz fel, hogy végre életszerű NPC-k lesznek, obliban meg morrowinden is az zavart a legjobban, hogy tök zombik voltak a karakterek (és külön b@sztatta az agyam, hogy mindenkinek ugyanolyan hangja van :()
sőt, szerintem a bethesda újra előveszi a dragonlingeket is (a daggerfall-ban szerepeltek először (és eddig tán utoljára?))
a sárkányok, remélem nem lesznek immunisak a tűzre...
azt tudjátok, hogy az obliviont lehet multiban nyomni? :)
bár a mostani karimnak szinte mindenhez elég 1 vessző, ha sunnyogva csinálja, akkor meg biztos :D (3x szorzó, de alapból flaming vagy frost aura vesszőket használok ;))
pl egy csontvázat íjjal szétlőni nehezebb, mert a nyílvesszők átrepülnek a csontok között, ellenben egy buzogánnyal pillanatok alatt szétüthető (bashing damage).
vagy pl az élőholtak, szellemek és túlvilági lények ellen az ezüst fegyverek hatékonyabbak (sőt van, amit csak ezüst fegyverrel lehet megölni, de asszem ez már csak egy mod miatt van így, de az alapértelmezett fegyver besorolások vanilla oblivion tulajdonságok, szóval ez egy továbbfejlesztés, aminek naaaagyon örülök!).
Ez állati jó lesz :D
Jók ezek az infómorzsák, csak vizuális ember lévén szívesen látnám már mozgóképen mindezt!
Tehát ezek szerint lehet tűz, amennyiben le is fagyasztom..... lol
Amúgy még ilyen cikket, én örömmel olvasok minden porszemet, jöhet bármi ami Skyrim!
"A Dark Brotherhood bérgyilkos-céh visszatér ismét."
"A tőrrel való, lopakodós gyilkolás külön animációkat kap."
Már alig várom, hogy újult erővel vehessem föl a Dark Brotherhood fekete bőrvértjét :D
Az Oblivion-ba is akár hányszor kezdek új karaktert mágust, vagy harcost, a végén mindig sunnyogós karakter lesz.
Az íjazáshoz meg csinálnék ilyen minijáték szerűséget, mint a Gears of War fegyver újratöltő rendszere. Ha nem húzod ki rendesen akkor gyenge lesz a lövés, de ha túl húzod, akkor rongálódik a fegyver.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.