Persze a PC-kben használt memória mennyiségét nem lehet egy az egyben összehasonlítani a konzolokéval, hiszen utóbbi esetében például az operációs rendszer s az egyéb programok nem foglalnak le kapásból fél gigabájtot, ettől függetlenül azért manapság az Xbox 360 és a PlayStation 3 által használt 512 MB DDR3 RAM nem kifjezetten sok, főleg, hogy ezen a rendszernek és a grafikának is osztoznia kell, míg manapság már a modern grafikus kártyák önmagukban legalább 1 GB memóriával érkeznek.
A Crytek grafikusmotor-programozója, Tiago Sousa szerint jelenleg ez a leginkább zavaró tényező a konzolokra történő fejlesztés során: maga a hardver jó, és a teljesítmény-profilozásra használt Xbox 360 PIX és PS3 GPAD szintén remek, s ezektől Sousa szerint sokat tanulhatnának a PC-s hardverfejlesztők. A programozó még dicsérte mindkét konzolplatform kiváló dokumentációját, a rendelkezésre álló fejlesztőeszközök használhatóságát és kiforrottságát, aminek köszönhetően minden cseppett ki tudnak sajtolni a fix hardverből.
Sousa ezért a következő konzolgenerációban sokkal több memóriára számít: "A memória mennyisége jelenleg elég kevés, és a grafika szempontjából ez most a legnagyobb visszafogó tényező. A következő generációs gépekben legalább 8 GB-ot szeretnék látni."
Habár a következő generációs konzolok valószínűleg még valahol a tervezési fázisban leledzenek, a fejlesztők szeretik megmondani a Microsoftnak és a Sonynak, hogy milyen hardvert kellene kiadniuk. Most a Crytek programozója közölte "kívánságát" a játéksajtóval.
@utahl2 most mi ez a nagy "a mai játékok nem hazsnálnak bla bla bla" kommentáradat? kia szart érdekelnek a mai játékok?:D ne értsetek félre, én csak azt mondom h pont ezt beszélték korábban is: mijen király h NEM KELL FEJLESZTGETNI félévente, nem kell CSERÉLGETNI, sok évet kihúz... pont ez a lényege a 8gb ramnak -.-"
Birkának nézek én ki? :)
Jó helyen van az a buta Crysis a PC-n... Szép, meg minden, de nekem a grafikánál több kell egy játéktól. Mondjuk tartalom a grafika mögé...
Most még azt sem tudni pl., h a 3d milyen irányba fog fejlődni. Anélkül, h erről most vitát nyitnánk, továbbá elmerülnénk a részletekben, azt azért mindenki beláthatja, h 3d-hez legalább 2x, de akár 4x annyi képpont generálása is szükséges lehet, mint amennyi a tv natív felbontása, amihez nemcsak a jelenlegi RAM, hanem persze a számítási kapacitás is édeskevés. Afelől pedig senkinek ne legyen kétsége, hogy a 3d idővel felfut.
Azt is látni kell, h jelenleg a legtöbb játék nem megy full hd-ben, amiben egyértelműen ludas a szűkös memóriakeret is. És amit látunk, mégcsak nem is a játékokok natív felbontása, mert az bizony néha meghökkentően alacsony.
Szóval, akárhogy is nézzük, kell az a RAM.
Sokkal inkább tartom valószínűnek egy 512 / 1024 mb _exkluzív_ videó és 1-2 gb rendszermemóriát (esetleg 4gb osztott rendszer / videó (mint manapság)).
A vicc az, hogy processzor szempontjából nincs semmi baj a mai konzolokkal, a szűk keresztmetszet a memória és a videokártya. Ha okosan akarnak fejleszteni akkor nem kötik meg a programozók kezét egy fix. GPU-val, inkább csinálnak egy Többmagos, többfunkciós gpgpu-ötvözetet, mert akkor pusztán processzor erővel lehet grafikai újdonságokat előállítani és nem korlátoz a fix render képessége, mint most!
A ps4 legnagyobb baja is pont az, hogy hiába van ott egy kvázi kihasználatlan cpu erő, nem tud rásegíteni a gpu-ra. Fordított irányban egy mai dx11-es kártyán ez már működik, valami ilyesmi lesz a next-gen és nem a töménytelen memória!
Pontosan azt csinálja/-ják, amit a videóban láthatsz a Mass Effect PS3-as verziójánál.
Full RGB (vagyis színek), mélyebb színek, nagyobb kontraszt.
Nem hiszem, hogy csúnyább lett tőle a játékod, mert akkor a Mass Effect-nél is ilyen lenne. Nálam pont hogy sokkal szebb a szín, például a piros.
Rakj ki egy HD ready hátteret az XMB-re, és lehetőleg piros, fekete színű legyen, és meglátod, hogy sokkal szebb lesz a PS3 színkeverése.
Amugy en PC-es vagyok, de nem vagyok megrogzott PC-es es semmi bajom nincsen a konzolokkal, en is kivancsi vagyok, erdekelnek a technologiai ujitasok, h pl. mit hoznak majd ki az uj generacios konzolokbol, mire lesznek kepesek..., egyenlore viszont szamomra a PC az idealis jatekokhoz is. :-)
köszi igy már nem is kell végigolvasnom ,megspóroltál nekem egy pár idegesítő percet :)
Én igazából azt mondom, hogy a jelenleginél egy picivel erősebb vas kéne a konzolokba (csak annyival, hogy ne legyenek belassulások, akadozások, stb.), a grafika maradhatna a jelenlegi szinten, így a fejlesztőket lehetne kicsit ösztönözni arra, hogy ne a grafikájukkal, hanem a tartalmukkal tűnjenek ki a tömegtermékek közül...
Először is mindenki azzal játszik, amivel akar. Unalmas azt olvasni mindig pár embertől, és persze ezek visszatérő emberek, hogy ezerrel bizonygatják, hogy az ő platformuk (és itt tök mindegy melyik) a jobb... Unalmas olvasni, hogy pár okos ember egyfolytában azt írja, hogy melyik olcsóbb, melyik drágább. Szerintem aki ilyenekért fizet, el tudja dönteni, hogy mire akar áldozni és mennyit. Nem hinném, hogy öregedő fejemmel bárkinek a tanácsára rászorulnék, hogy elmagyarázza, hogy mit kellene nekem vennem.
Crysis 2. Ha beledöglesz is, és ezer videót megnézel akkor is PC-n fog a legjobban kinézni, főleg ha megjön a DX11-es patch. Elárulom, hogy egyre több ilyen játék fog jönni, ahol ez lesz a helyzet. Nincs ezzel semmi gond, elértük a konzolok teljesítményhatárát, ennyi fér ki belőlük, persze még egy-két apró finomítás még belefér, de lassan kifulladnak a konzolok. (Most ne menjünk bele, hogy melyik fog hamarabb kifulladni...)
Azok, akik szapulják a konzolokat, azt üzenem, hogy konzolon kényelmesebb játszani, több játék jelenik meg és több is fog. Imádok konzolon játszani.
Azok, akik a PC-t szapulják, azoknak üzenem, hogy a hardver rész továbbra is innen fog jönni, és ez viszi előrébb a konzolokat is.
Kellemes játékot mindenkinek!
Szerintem itt valaki, nagyon jól állítgatta a HDMI-n a színt. De nem csak a szint! Ha jól tudom, mind a PS3-as verzió mind az X360-as verzió ugyanakkora felbontásban megy. Itt a tárgyilagos összehasonlító tesztben valahogy mégis a PS3-nál nagyobb minden, ergo kisebb felbontásban fut a PS3-as verzió!
Szerintem itt valaki, nagyon jól állítgatta a HDMI-n a színt. De nem csak a szint! Ha jól tudom, mind a PS3-as verzió mind az X360-as verzió ugyanakkora felbontásban megy. Itt a tárgyilagos összehasonlító tesztben valahogy mégis a PS3-nál nagyobb minden, ergo kisebb felbontásban fut.
Ezt el is lehet érni az XMB-n keresztül, a felbontás lebutításával.
A színeket is jól be kell állítani a PS3-nál, különben bukta!
Erre egy példa:
http://www.youtube.com/watch?v=Mqh45N9BYeU
Ezt sasoljátok, mennyire nem mindegy a PS3-nál, hogyan van beállítva.
http://www.youtube.com/watch?v=7Gj6fgnMvQw
Mert itt tényleg szebb a PC-s változat összességében, mint az Xbox 360-as változat. Valahol sokkal szebb (gondolom DX11-el megy, Full Grafikán), de valahol csak egy picivel szebb a PC-s változat.
Megmondom összességében, nekem, 90 %-kban a PC-s szebbnek tűnt, de valahol a konzolos (Xbox-os) verzió jobban tetszett.
Ettől függetlenül, egy konzol jobb választás, mint egy PC, mert kb 4-5 Xbox 360 árából tudsz egy ilyen erőművet összerakni, ami így adja vissza a grafikát PC-n. És minőségben meg nincs 4-5-szörös különbség a PC javára.
amúgy meg egyáltalán nem baj, ha még sok is. abból baj nem lehet, ellenben ha kevés, no abból már igen. (főleg, hogy nem egy vészes beruházásról van szó)
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.