Az NGP kapcsán túl sok új infó nem derült ki; ahogy az várható volt, az igazi bejelentéseket az E3-ra tartogatja a Sony. Az első beszámolók szerint az új kézikonzol meglehetősen nagy méretű a konkurens próbálkozásokhoz képest, legközelebb hozzá talán az Atari-féle Lynx áll. A kijelző borzasztóan szép, a felbontásnak hála pedig mi is normális méretű képeket töltögethettünk fel a galériába.
Az analóg karok állítólag szokatlanul kicsik, de mégis használhatók - a Sony szerint az NGP összes gombját, analóg karját és mozgás- és érintésérzékelős funkcióját kihasználva egyetlen játékot akár 16-17 különböző módon is irányíthatunk majd. Szintén nem újdonság, de most már ezt is biztosra tudjuk: az NGP kompatibilis lesz a PSP-játékokkal, a gép egy belső emulátor segítségével tudja majd futtatni ezeket a címeket. Érdekesség, hogy a játékokat az új gépre optimalizálják majd, a felbontásuk magasabb lesz, és két analóg karral is irányíthatjuk őket. A Sony a Resistance: Retributionnel demózta ezt a lehetőséget.
Az első NGP-játékok a Sonytól
A külsős fejlesztések bejelentésére még várnunk kell, egyelőre csak a Sony játékfelhozatalát ismerjük, vegyük is sorra őket.
Sound Shapes: Új cím, amely mögött az Everyday Shooter fejlesztője, Jonathan Mak áll. A ritmusalapú platformjátékban egy amőbaszerű valamit irányíthatunk, ami bármilyen falfelületre képes feltapadni, és azon továbbhaladni. Érdekesség, hogy a különböző tárgyak gyűjtögetésével egyre komplexebb dalt építhetünk fel, míg a különféle akadályok, lézerek belerondítanak a zenénk fejlesztgetésébe. A játékban szerkesztő is lesz: a játékosok egyszerre találhatnak ki saját pályákat és zenéket, állítólag rémegyszerűen.
Reality Fighters: Ezt már ismerjük, az Invizimals készítői csinálják, és ez a projekt is meglehetősen hasonlít a készítők előző játékához. Azt már tudjuk, hogy az NGP eléggé ott lesz a kiterjesztett valóságot használó progik terén, és erre ez a cím is remek példa. A játékosok saját karaktert készíthetnek, melyre a saját arcukat is ráilleszthetik egy gyors fotózás után. Ezután egy szimpla verekedős játékot kapunk, ám érdekes, hogy a helyszínt az NGP kamerája által vett terület, például egy íróasztal adja. A technológia profi, a harcosokat körbejárhatjuk, rájuk közelíthetünk - tiszta fjúcsör.
Hustle Kings: Állítólag ultrarealisztikus billiárdjáték, amelybe multiplayer mód is került. Érdekesség, hogy a cím támogatja a keresztplatformos játékot is: a multit úgy is tolhatjuk, hogy egyikünk az NGP-n, másikunk pedig egy PS3-on játszik.
Hot Shots Golf: Róla nincs új képünk, de állítólag ez is nagyon jó lesz. Nagyfelbontású grafikával és innovatív irányítással érkezik, akár 50 játékossal is összemérhetjük a golftudásunkat. A Sony DLC-ket is ígér, de megjelenési dátum még mindig nincsen.
Little Deviants: Valószínűleg ezt a játékot sem kell bemutatni, az NGP új irányítási lehetőségeit leginkább kihasználó címről van szó talán. A játék 30 különböző minijátékot tartalmaz majd, mindegyik más módon használja ki a gép képességeit: valamelyik az érintőképernyőt, valamelyik a kiterjesztett valóságot alkalmazza - változatos a paletta. Nyolcfős multi is lesz, a brit Bigbig Studios végzi a fejlesztést.
Super Stardust Delta: Kellemes meglepetés, a Housemarque bejelentette, hogy NGP-re is készít Super Stardustot, íme, itt láthatók az első bizonyítékok. Az új rész kölcsönöz majd néhány ötletet a PSP-s és a PS3-as változatoktól is, azonban lesznek olyan játékmódok, ahol kifejezetten az NGP újdonságait használja ki a cím. Többféle irányítási mód lesz itt is, a látvány pedig egészen elképesztő.
Wipeout 2048: A Wipeout létezéséről szintén tudtunk, de most jött el az ideje, hogy komolyabban megismerhessük. A játékot a liverpooli Sony stúdió fejleszti természetesen, az első beszámolók és látnivalók szerint legalább olyan szép, mint a PS3-as Wipeout volt. Mozgás- és érintésérzékelés itt is lesz, ami teljesen új lesz a sorozat számára is. 10 pálya, 20 jármű, egy rakás fegyver, három single és egy online kampány, továbbá 80 különböző esemény várja a fanatikusokat, ráadásul a keresztplatformos játék itt is támogatott.
Uncharted: Golden Abyss: A kedvencünk. Immár hivatalossá vált az a pletyka, hogy a játék alcíme Golden Abyss lesz. A játék egy spinoff, tehát nem kötödik szorosan a PS3-as részek történetéhez: a Drake's Fortune előtt járunk, hősünk egy 400 éve rejtélyesen véget ért expedíció után kutat. Látványra pedig egészen lenyűgöző: míg a fejlesztő Sony Bend előző címe, a PSP-s Resistance 50 ezer poligont jelenített meg képkockánként, addig itt ez a szám 260 ezerre nőtt. Ha hasonlóságot kell keresni a PS3-as és az NGP-s részek között, az abszolút a látvány lesz. A hírek szerint egyébként körülbelül 2 órányi átvezető videót kapunk.
De mi lesz az NGP neve?
A kulcskérdés még mindig ez, a Sony csak az E3-on rántja le a leplet a végleges névről. Ahogy arról korábban beszámoltunk, néhány rosszminőségű fotó arra enged következtetni, PlayStation Vita lehet a végső elnevezés, és ezt a feltételezést most több másik ok is erősíti: egyfelől az eredeti pletykák onnan származnak, ahol már az Uncharted Golden Abyss alcímét is lelőtték, másrészt pedig a Sony fejlesztőinek fenntartott vita.scedev.net már él. Végül az is árulkodó, hogy a Sony E3-as oldalának forráskódjában megtalálható a PS Vita név.
Mindennek ellenére még így sem vehetjük biztosra az elnevezést: ha emlékszünk, anno a PlayStation Arcra is meglehetősen sok, biztosnak tűnő forrás is mutatott, azonban kiderült, hogy a Sony mozgásérzékelős kontrollere a Move névre hallgat majd, mert előbbi csak egy kódnév volt.
Mi mindenesetre kíváncsian várjuk a fejleményeket!
Amúgy nagyon várós lesz az NGP
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.