Egyáltalán nem volt meglepő a viszonylag sikeres játékokat maga mögött tudó Black Rock bezárása - így foglalhatók össze az elemzők véleményei a múlt hét eseményeiről. A Pure és a Split/Second fejlesztőinél már májusban volt egy nagyobb leépítés, ekkor 100 embert küldtek el a cégtől, és azt is tudni lehetett, hogy bár a Split/Second 2 fejlesztése az eredeti játék megjelenése után elkezdődött, a projektet végül lelőtték.
A bezárás hátterében egyértelműen a Disney szemléletváltása áll: a kiadó már hónapokkal ezelőtt bejelentette, hogy inkább a közösségi, online játékok felé fordul, és kevésbé fogja erőltetni a konzolos címeket. Ennek megfelelően a Disney Interactive új menedzsmentje több profitot követelt, a spórolás jegyében pedig a felesleges munkaerőt - az új stratégiát figyelembe véve a konzolos fejlesztőket - elküldték. Michael Pachter szerint már ekkor meg volt pecsételve a cég sorsa.
Bár az elemzők szerint nem ez volt a legjobb lépés a nyereségráta növelésére, tulajdonképpen lehetett számítani erre. A Disney szemléletváltásának egyik fő oka, hogy családbarát cégről van szó, márpedig ez a réteg nem feltétlenül konzolokon, hanem inkább a Facebookon, a mobiltelefonokon és a tableteken játszik.
Durva a verseny a piacon
Jesse Divnich, az EEDAR szakembere némileg más véleményen van, szerinte senki nem hibáztatható a lépésért: az AAA címek piacán egyszerűen farkastörvények uralkodnak, egyesek jönnek, mások pedig mennek. Mint mondta, az elmúlt öt évben több konglomerátum (Disney, Warner, Viacom) bepróbálkozott a piacon, valakinek bejön a dolog, valakinek nem: az AAA címeknél sokszor 2-3 évet kell várni a költségek megtérülésére és a nyereségre, a bukás kockázata pedig óriási, különösen a közösségi játékokhoz képest.
A Black Rock egyébként - ha több darabban is, de - tovább él: három stúdió jött létre a volt fejlesztőkből, a Roundcube Entertainment, ShortRound Games és a BossAlien egyaránt a Pure fejlesztőinek szellemiségét viszi tovább.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.