Általános vélemény, hogy a havidíjas MMO-k kora lejárt, mert egyfelől a World of Warcraft minden lehetséges előfizetőt elhappol a riválisok elől, másrészt meg ki fog rendszeresen több ezer forintot fizetni ugyanazért a játékért? Persze mindez sarkítás, de a játékosok nagy része ma már így gondolkodik.
Érdekes módon a Turbine fejlesztői pont ezzel ellentétes véleményt fogalmaztak meg az Eurogamernek, méghozzá igen korrekt érvek mellett. A Dungeons & Dragons Online és a Lord of the Rings Online fejlesztői ugyanis úgy tartják: nem a havidíjas MMO ideje járt le, hanem azé az ötleté, hogy a játékosokat egyetlen úton kényszerítsék fizetésre és tartalomfogyasztásra.
A Turbine mindkét játéka fizetős volt eredetileg, s a srácok csak később váltottak a free-to-play modellre, amiben nemcsak mikrotranzakciókon keresztül, de havidíjjal is hozzá lehet jutni az egyes játékbeli tartalmakhoz. A Dungeons & Dragons Online az eddigi legsikeresebb évét zárta, és a Lord of the Rings Online váltása is igazi sikertörténet: a játékot többen játsszák, mint bármikor, és több pénzt hoz a konyhára, mint valaha - sok stúdió ezután vágott bele a hasonló váltásba.
A Turbine a tévézéshez hasonlította a rendszert: ha szeretnél, előfizethetsz valamilyen műholdas vagy kábelszolgáltatásra, vagy vehetsz valamilyen IP-s set-top boxot, mint a Roku vagy az Apple TV, de egy-egy műsorért is külön fizethetsz. A srácok szerint hatalmas hiba az, ha a fejlesztők úgy gondolnak a free-to-play modellre, mint arra a dologra, amit elég az MMO elindulása után néhány évvel meglépni, ma már ők sem tennék ezt: ha új MMO-val rukkolnak elő, hagyják, hogy a játékosok válasszanak a két fizetési forma közül.
A Turbine egyébként jelenleg dolgozik egy új projekten, azt viszont nem tudni, hogy mikor fogják bejelenteni a játékot, ugyanis maguk is úgy tartják: a D&D Online és a LOTRO sikerei miatt nincsenek arra kényszerítve, hogy új címet dobjanak piacra.
- dinamikus eventek, elhagyja a régi questrendszer.
- nincs dps/healer/tank szentháromság, mindegyik kaszt képes lesz többféle szerepkört is betölteni, ezáltal akár 5 warri/ranger stb. is elboldogulhat bárhol, nem kell állandóan healert tankot keresni.
- Ahogy a GW-be itt is van maxos pvp pve cucc amit nem túl nehéz elérni így nem a gear dönti el a harcokat hanem a játéktudás.
- WvWvW 3 szerver harcol folyamatosan egy 4 térképből álló terepen aki akarja megteheti hogy állandóan csak ezt nyomja itt is tud fejlődni, lootolni.
- Waypontokra amit felfedeztél lehet gyorsutazni x összegért. Mivel nem havídíjas így nem kényszeríti rá az embereket hogy 10-15 perceket utazzanak ha el akarnak jutni A-ból B-pontba....
- A harcrendszer is magáért beszél.
- És még sok minden. Akinek ez nem jön be azoknak ott az összes többi mmo, de akik valami újra vágynak azok nagy valószínüséggel nem fognak csalódni.
1:átlagos MMO-nál szebb grafika
2: nincs havidíj
Éppen ezért szerintem nem lehet elmondani, hogy "legyőzi" a konkurenciát, mivel az "ingyenessége" nem fogja meggátolni az embereket abban , hogy egyszerre két MMO-val játszanak. Azt is vegyük figyelembe, hogy a havidíj nálunk soknak tűnik, de a tőlünk nyugatabbra lévő játékosállománynak abszolút nem számít az a pár ezer forint.
ha vége lenne akkor nem lenne még továbbra is 10 millió előfizetője...
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.