Ütős volt az NVIDIA CES-sajtótájékoztatója, a gyártó egy rakás gamer szempontból is érdekes bejelentéssel szolgált.
GeForce Experience
A GeForce Experience-szel az NVIDIA a konzolos játék egyszerűségét szeretné egyesíteni a PC-s teljesítménnyel, mert szerinte számítógépen játszani "csodálatos" dolog, de legalább ennyire "kaotikus" is. Az NVIDIA példája szerint a filmek, a zenék vagy a könyvek esetében a felhasználó platformtól függetlenül ugyanazt az élményt kapja, ez viszont nem mondható el a játékokról.
Ezért született meg a GeForce Experience. A felhőalapú technológia automatikusan beállítja a játékokban a PC-dnek megfelelő legjobb beállításokat. Az NVIDIA játékszakértőkkel, igyekszik "megérteni" minden egyes játékot, hogy végül megtalálja az optimális megoldást. NVIDIA-hardverrel ingyenes lesz a cucc.
NVIDIA GRID
Az NVIDIA korábban is beszélt saját cloud hardverről, teljes valójában viszont csak most mutatkozott be a GRID.
A szervert a cloud gaming szolgáltatásokhoz tervezték, a bemutatón a Trine 2-t streamelték egyidejűleg több hardverre, köztük egy PC-re és egy androidos tabletre. A GRID egyszerre 24 játékost tud kiszolgálni, rackenként 20 szerver pedig szerelhető egybe, ami azt jelenti, hogy rackenként 240 NVIDIA GPU dolgozik együtt, és nyújt 200 teraflops teljesítményt, ami nagyjából 700 Xbox 360 erejével vetekszik.
Az NVIDIA nem fog cloud gaming szolgáltatást nyújtani, helyette licencelhetővé teszi a rendszert, a partnerek között már szerepel az Agawi, a CloudUnion (Kína), a Cyber Cloud (Kína), a G-Cluster (Japán), a Playcast (Izrael) és a Ubitus (Dél-Korea) is.
Tegra 4
Az NVIDIA a legújabb mobilprocesszorát is bemutatta, a Tegra 4 minden bizonnyal sok okostelefon és tablet alapkövét képezi majd, de talán egy-két androidos konzol is belefér a repertoárba... A processzormagok számát tekintve nem változott a rendszer (négy plusz egy), viszont az architektúra immár az ARM-féle Cortex A15-ös.
A Tegra 4-ben 72 GPU mag kapott helyet, a rendszer így hatszor erősebbé válik, mint az előző generációs Tegra. Az NVIDIA szerint ez a leggyorsabb mobilprocesszor jelenleg, emellett LTE-kompatibilitást is bejelentett. A bemutatón a Dead Trigger második részét demózták, emellett egy valós időben futtatott Unreal 4 techdemót is megtekinthetett a jónép.
Project Shield
És végül a számunkra legérdekesebb bejelentés: az NVIDIA saját kézikonzolt jelentett be Project Shield néven. Az androidos eszköz a Tegra 4-gyel indul harcba, ennek megfelelően Unreal 4-es játékok is futhatnak rajta.
Gyakorlatilag egy kijelzővel szerelt kontrollerről van szó, az egész rendszer kicsit nagyobb, mint egy Xbox 360-vezérlő, a megjelenítő pedig öt hüvelykes, a pixelsűrűsége 294 képpont hüvelykenként. A rendszer HDMI-kábellel csatlakoztatható a tévékre, így akár 4K-felbontást is kiprésel magából. 33 Wh-s akkumulátora 5-10 óra játékot és 24 óra videózást tesz lehetővé.
A Project Shield ráadásul még tovább megy: az NVIDIA-kártyákkal szerelt PC-kről streamelni is tud játékokat, a bemutatón a kütyüvel a Steamre csatlakoztak, majd úgy játszottak az Assassin's Creed III-mal.
Remélem a Valve-nek is van annyi esze, hogy a követelmények kapcsán a HSA irányába lép, nem pedig a cloud felé. Bár tény, hogy az intel és az nvidia rémlik a kezdeményezés hátterében.
Én például simán megvenném.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.