A Game Developers Conference nemcsak a bejelentésekről szól, egész héten megy majd a "szakmázás" is, ahol minden bizonnyal több ízben előkerül a hagyományos tripla A-s játékok jövője is.
Miért? Az AAA-címeknek újabban nem jósol túl fényes jövőt az iparág, egyre több olyan véleményt hallani, miszerint a százmillió dolláros projekteknek leáldozott, és a játékosok sem akarnak már 60 dollárokat kifizetni a játékokért, így a kiadóknak és a fejlesztőknek is sokkal célszerűbb ráfeküdni a free-to-play, illetve a kis költségvetésű fejlesztésekre.
A szépséges Jade Raymond - aki jelenleg a Ubisoft Toronto fejese - is ebben a témában foglalt állást, mint a Guardiannak mondta, a free-to-play üzleti modell előtörésével "a kiadóknak őszintének kell lenniük magukkal szemben".
"Továbbra is van hely a tripla A-s játékoknak, amik a költségvetésük ellenére is tartani tudják a klasszikus modellt, miszerint a játékosok egyetlen nagy összegben fizetnek értük. Viszont ma már mindössze 10 ilyen kaliberű sikercím fér el a piacon, így ezekre mindent fel kell tenni: meg kell győződnöd róla, hogy ütős lesz, és ha ez megvan, minden pénzt bele kell ölnöd, hogy biztosan szuper legyen."
A szorító helyzet érthető: a free-to-play modell elterjedésével a játékosok egyre inkább megszokják majd, hogy kipróbálhatják a játékokat fizetés előtt.
A Ubisoft egyébként több AAA-s játékot is tűzben tart, idén érkezik az új Splinter Cell, az új Assassin's Creed és a Watch Dogs is.
Bár egyáltalán nem örülök neki, mert így csak mi játékosok szívunk!
A kiadóknak meg kéne találniuk az aranyközéputat.
Csináljanak felőlem "gyors" játékokat, de ne feledkezzenek meg a "normális" címekről sem!
Persze ezzel is az a baj, hogy amit ők "szuperjónak " állítanak be, az nem feltétlen az, és így bukás lesz a vége.
Így meg aztán pláne nem fognak csinálni!
Minek készítsenek AAA címeket, amikor dollártízmilliókba kerülnek, ha 300 ezer dollárból bőven elkészül egy mobiljáték, ami azután millió dollárokat termel.
Nincs tehát másról szó, mint a kapzsiságról, s nem a gémerekkel van a baj, hanem a kiadókkal. De egyet ne felejtsetek el, a TEMPÓT MI DIKTÁLJUK, a fogyasztók. Mi döntjük el, merre megy a piac. Arra fog menni, amire mi pénzt költünk. Amire nem költünk az halott. Ha tehát senki nem költene mikrotranzakcióra, az egész szar ftp-modell mehet a kukába.
http://www.ign.com/articles/2013/03/27/battlefield-4-screenshots-leak-online?abthid=51523953cd103d0c2100001e
De szerintem hagyjuk ne sérts meg senki értelmettlenül senkit jó?
Oké a reklám kampány a lényeg mer akkor sok megy el mert... De lehet hogy a játék szar de mégis nagy siker pl.:MoH:warfighter.
A lényeg ezek után ne várják el hogy mindent megvegyünk ha nem éri meg én is csak arról beszéltem hogy a helyett hogy miliókat költenének adnának egy jó játékot aminek legközelebb is bizalmat szavazhatunk.
Öregem, pont ez a baj. Számoljuk csak meg, az elmúlt egy évben hány olyan cég is ment csődbe vagy mondott le az elnöke mert AAA játékokat fejlesztett és a belefektetett pénz nem jött vissza, veszteséges lett?
Sálálá.. Lehet, ha csak 10 AAA játék jelenik meg mondjuk tavaly, még mindig velünk lenne a THQ???
Amugy meg a kassza sikerekből megérné nekik pár ezer HUF-ért árulni
Ami egyenlő a rakás sz@rral azért tényleg sok a 60 dodó. Én már azzal is elégedett lennék ha az általam megvásárolt játékok nem félkész állapotban jönnének ki. Röhej hogy 4-5 patch után játszható normálisan egy nyamvadt game.
Amúgy meg azon a véleményen vagyok, hogy az AAA játékoknak bőven van helye a piacon, csak ezt a fejlesztők nem igazán akarják beismerni, főleg mióta a Free to play hulladékokkal hülyére keresik magukat. Bár a Zynga féle fb-s szarok is hasonlóak, de azoknak már egy ideje lefelé ível a karrierjük hála a jó istennek. Nem azt mondom, hogy minden stúdió AAA címekkel készüljön, de egy kicsivel többet elbírna még a piac évi tekintetben, és hogy ezek az AAA-s címek mennyire váltják be a beléjük vetett bizalmat az meg úgyis kiderül legkésőbb a megjelenéskor, de azt kétségkívül elismerem, hogy csak a legjobban sikerült daraboknak van helye a piacon.
Sokkal több AAA játék van, mint 10! Ráadásul a számuk sem csökkent jelentősen free to play elterjedése óta. Inkább a B, C kategóriás játékoknak nincs helye a piacon, és azokért valóban sok 60 dollár!
100 millió dollár? :D Hol él ez? Mutasson már 10 AAA játékot ennyiért! Persze ok egy GTA elég grandiózus, de nem is évente dobálják az új részeket, mint a GoW, vagy a CoD esetében, amik elég jó kis AAA játékok és 20 milka alatt fejlesztik őket bőven!
Én igazából Jade Raymond nem jóslok túl nagy jövőt, csak az Ubi idén csak Splinter Cell-t, Watch Dogst, Assassint, Rainbow 6-et, Call of Juarezt hozza....
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.