2011 novemberében leállt a Prey 2 fejlesztése annak a láncreakciónak a következtében, amit a Bethesda és a Human Head összezördülése váltott ki. Most azt pletykálják, a Dishonoredet jegyző Arkane Studios vette át a játék munkálatait.
Az IGN több forrásból is megerősített értesülései szerint mindennek az okai egészen a 2011-es E3-ig vezethetők vissza. A kiállításon mutatták be a Prey 2-t, a Bethesda pedig - megelégedve a Human Head munkájával - fél-egy év haladékot adott a srácoknak a fejlesztésre, akiknek erre az utolsó simításokhoz volt szüksége: ha minden a tervek szerint halad, 2012-ben simán megjelenhetett volna a játék.
De nem haladt. A Bethesda állítólag vérszemet kapott, fel akarta vásárolni a Human Headet, mivel a csapat azon kevés stúdió közé tartozik, ami tud fejleszteni az id Tech motorokkal. A kiadó viszont korántsem egyenes módon tette mindezt, szó szerint kivéreztette a Human Headet, hogy alacsony áron kaphassa meg: nem adott több pénzt a Prey 2-re, ráadásul folyamatosan változtatásokat és javításokat kért rajta anélkül, hogy betartotta volna az ígéretét a plusz fejlesztési időre, így a projekt csúszni kezdett.
A dolog pikantériája, hogy a haladék nem volt lepapírozva, így a Bethesdának valójában semmilyen kötelezettsége nem volt arra, hogy megtartsa az ígéretét, közben a szerződésük szerint a Human Head nem dolgozhatott másik saját projekten, a későbbiekben is csak a BioShock Infinite és a Defiance munkálatait támogatta, hogy fent tudja tartani magát.
Mikor a Bethesda előállt a felvásárlás ötletével, a Human Head visszautasította azt, és a dolgok ekkor kezdtek igazán elfajulni: a Prey 2 fejlesztése novemberben leállt, majd gyakorlatilag megszűnt minden kapcsolat a kiadó és a srácok között, 2012-ben gyakorlatilag a Human Head sem tudta, mi lesz a Prey 2 sorsa.
A Bethesda ugyanis kivárt. Arra, hogy véget érjen a megállapodása a Human Headdel, visszakapja a Prey jogait, és átadhassa más stúdiónak. Azóta a Human Head is másik projekten dolgozik, egy másik kiadóval.
Itt az IGN-nes cikk.
:DDDD Hát igen, Göthösda.
Bármi történik a világban általában az húzódik meg a háttérben. Elég szomorú és elég durva taktikát alkalmazott a Bethesda. Nem volt szép. Kár.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.