Már több mint 73 millió dollárnál jár Star Citizen adománygyűjtő kampánya 760 ezer támogató jóvoltából. Ha a pénz továbbra is ilyen ütemben áramlik a PC-s űrszimulátorba, akkor még a 100 milliós mérföldkő is összejöhet. Chris Roberts mindenesetre reméli, hogy így lesz.
A fejlesztők történelmet írtak: a legsikeresebb crowfunding játékról van szó, a rajongók ennyi pénzt még soha nem adtak össze egyetlen címre sem. Természetesen minden egyes millióval tovább bővül a Star Citizen.
Legutóbb a bányászszakmáról rántotta le a leplet a Cloud Imperium Games: a játékosok képesek lesznek pénzt keresni a felszínre hozott értékes nyersanyagokkal.
A játék végleges verziója 2016 folyamán érkezik, ám addig is számos új funkciót építenek a korai hozzáférésű változatba.
Pl: shield management:
https://robertsspaceindustries.com/comm-link/transmission/14489-Design-Shields-Management
mobiGlas:
https://robertsspaceindustries.com/comm-link/transmission/14466-Design-MobiGlas
Ezek alapján látszik hogy nagyon sok dologra figyelnek, és igencsak kellemesen összetettre tervezik a játékot. Persze ez eredményezhet végül egy túlkomplikált szar játékot is, de egy nagyon nagyon jót is. Az biztos, hogy ez nem olyan, mint a többi. És az is biztos, hogy jobban élvezem már most a repülést benne, mint a többi space sim-ben.
Jajj...milyen supsz el ? Annyit jött össze eddig...nem annyit költöttek.
Mondd már meg, hogy az istenbe dobjanak össze egy játékot ennyi idő alatt? Hiába kapnának 500milliót is, csodát nem tudnak művelni... sőt, még összetettebb játékot tudnának összerakni, ami miatt még tovább tartana a játék készítése. Még 3 éve sincs, hogy elkezdték a játék készítését, ennél több dolgot nem tudnak publikálni.
Félreértések elkerülése végett nekem megvan az Elite is (béta kezdete óta), és megvan a Star Citizen is.
75 milla supsz el és játék sehol, csak egy alfa féleség ami nem is a valódi játék még.
De amúgy mond már el, hogy miben különbözik az alap koncepció az Elite-től?
Amit én eddig olvastam róla abból az jött le, hogy ugyan azt tudod majd benne csinálni mint abban, csak a Star Citizenben lesz még egy story mód is. Plusz sokkal kevesebb és kisebb naprendszer és nulla felfedezés. Az Elite mennyiből is készült el? Biztos nem volt 75 milliójuk és mégis hamarabb befejezték(mondjuk rá) és sokkal ambiciózusabb. Persze mondhatod, hogy az Elite-ben hiába van sok millió rendszer ha tartalmatlan, de mivel lesz a SC-ben több tartalom a story módon kívül? Ha azzal végeztél ugyan azt tudod majd csak csinálni mint az Elite-ben, random questeket csinálni mint a öld meg ezt, hozd el azt stb, csak egy sokkal kisebb játszótéren.
Én is azért támogatom, mert összetett. Marha sok lehetőségünk van, és ez már hiányzott a mindennapi játékokból, ami legtöbbször abban kimerül hogy nyomj meg egy x-et ha lőni akarsz és kész. Más, komplex rpg-ket is támogattam. Az a baj, hogy ezekre nincs akkora piac, márpedig senki sem fog a rajongókon kívül bizalmat és dollártízmilliókat szavazni egy projektnek, aminek nagyon szűk és pontosan felmérhetetlen a játékosbázisa. Ennél kockázatkerülőbbek a befektetők.
Én is nagyon akarok valami gyümölcsöt, de az itt nem is őshonos, nincs is szezonja, így biztos vagyok benne hogy nincs a piacon. Fizetek azért hogy valaki hozzon. Lehet hogy a legszebb gyümölcsöket hozzák, lehet hogy egy kicsit kevésbé érettet vagy finomat. De én megkapom amit akarok. Te meg nem. Igaz nekem ehhez elsőnek tennem kellett anyagilag is, de én akartam ezt a gyümölcsöt, és akartam hogy hozzon nekem valaki. Mert más úgysem hozott volna, mert ma már nincs szezonja.
Maguk a felsoroltak csak átlagok, ettől +/- -ban bőven lehet eltérés. Várhatóan Johan "repi" Andersson (frostbite lead dev) többet keres mint egy másik fejlesztő, mégha ugyanúgy motort is fejleszt és ugyanannyi tapasztalattal rendelkezik. A felsővezetésről persze nincs nagyon adat, de én max megmásfélszerezném ezeket az összegeket normál cégeknél.
Programozó:
<3 év tapasztalat: átlag 72k éves fizetés
3-6 év: 80-93k
6+ év: 106-125k átlag
Artist&Animator:
<3 év: 55k
3-6 év: 65-70k
6+ év: 76-105k
Game Designer:
<3: 55k
3-6: 60-90k
6+: 85-105k
Producer:
<3: 50-75k
3-6: 52-80k
6+: 66-126k
Hangmérnökök:
<3: nincs :D
3-6: 60k
6+: 96-108k
QA teszterek:
<3: 40k
3-6: 45k
6+: 61k
Ahol kötőjelesek az összegek, ott posztoktól függ (pl programmer, lead programmer vagy technical director, artist, lead artist vagy art director, associate producer, project lead vagy executive producer...
A fizetések mellé pedig jár egy átlag évi 15-20k-s extra csomag, amik a következőkből állhatnak: bónusz, nyugdíjhozzájárulás, profit százalék, részvények, orvosi, fogorvosi vagy szemészeti hozzájárulás. Tehát a fizetéseken felül simán járhat egy 5-10 ezer dolláros bónusz.
(forrás: Game Developer Magazine 2013 április)
A piac határozza meg. Ha valakinek a szakértelmére szükség van, azért versenyezni fognak. Alex Mayberry-nek pl van vagy 5-10 év tapasztalata sokszáz fős fejlesztői csapat munkáját összehangolni (hozzáteszem erre marha nagy szükség volt, mert a CIG kereste azt a módszertant, amivel átláthatóak is maradnak a rajongóknak, de mégis halad a szekér. És ezt sokáig nem találták, és volt káosz bőven). Azzal hogy ő idejött, hirtelen elkezdtek kialakulni pipeline-ok, belső határidők, stb. És ezt a tudást meg kell fizetni.
A magasabb, tíz fölötti év játékfejlesztői tapasztalattal rendelkező emberek jó általánosságban 110-120k dollár éves fizetés alatt nem bólintanak (bár ez olyan 2010-es adat), míg egy kevésbé rutinos azért beéri 60-70 ezer dollárokkal átlagban (programozóként több, grafikusként kevesebb). Ezek azok az összegek, amiket ha nem kapnak meg, máshol megkapják. A nagy tehetségek tapasztalatát és idejét tetszik vagy sem, meg kell fizetni. Az apple sem véletlen ajánlott 250 ezer dollár készpénzt és busás fizetést (legalább 140-150k) azoknak az akksi mérnököknek, akik a Tesla-nál és hasonló cégeknél dolgoznak. Pusztán azért, mert ők 1 hónap alatt el tudják végezni azt, amit két kevésbé tapasztalt ember tudna ugyanennyi idő alatt, illetve tudják azt, amit csak fél év kutatással tudnának kitalálni csapatok.
Szóval a fizetésnek értelemszerűen imponálónak kell lennie, mert még el talál menni Ryan Church is egy másik filmet conceptelni (Amit amúgy részben meg is tesz, most részmunkaidőben az új Star Wars film concept artistja, az ideje másik részében dolgozik a Star Citizenen. Szóval ő pl egész biztosan nem volt olcsó...
Filmográfia:
http://ryanchurch.com/
Szóval ezt a 60 és 150k közötti fizetéseket figyelembevéve nézd meg, hogy 320 körül vannak már most. És gyanítom vagy 10-15 crytekes legalább csatlakozni fog most hozzájuk. Csak a crytek-esek elvisznek egy újabb milliót egy év alatt.
OFC felmerül a kérdés, hogy más, kevésbé sokba kerülő ember nem felelne-e meg?
Ez a része hogyan működik? Ki és milyen szempontok alapján határozza meg a vezetők és a beosztottak bérezését? Mennyit kereshetnek számszerűsítve a felsorolt úriemberek és mennyit a legfőbb fejesek. Több szempontból is érdekes lehet ez a téma, kérlek szépen pár mondatban vázold ezt nekem, ha lehetséges.
"Az alap koncepció alapján egy butított Elite-nek néz ki.." Akkor talán tájékozódj és már is nem látszol ennyire tudatlannak ;)
Az alap koncepció alapján egy butított Elite-nek néz ki szebb grafikával és lineárisabb játékmenettel. Mihez kell ebben 75 millió?
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.