Így fut a felújított Borderlands 2 és Dark Souls II
- Írta: barackostej
- 2015. április 3.
Egy hét különbséggel jelent meg a Borderlands 2 és a Dark Souls II felújított változata PS4-re és Xbox One-ra (utóbbi PC-re is, de az a verzió most nem fontos számunkra). Mindkét játék új kiadása tartalmazza az összes DLC-t, emellett feljavították a grafikát és az új konzolok nagyobb teljesítménye miatt a sebességükön is javítottak. A Eurogamer-féle Digital Foundry letesztelte mindkét címet és megnézték, hogy tényleg nyújtanak-e annyival többet, hogy megérje rájuk beruházni.
A Borderlands: The Handsome Collection tartalmazza a 2012-es Borderlands 2-t minden kiegészítőjével, valamint helyet kapott benne a tavalyi The Pre-Sequel! is.
Mind az Xbox One-os, mind pedig a PS4-es változat 1080p-ben fut, grafikailag pedig megegyeznek a PC-n elérhető legmagasabb beállításokkal. Egyedül az erőforrás zabáló PhysX-effektek maradtak ki, valamint a durvább élsimítás. Sajnos a sebesség terén vannak problémák: a fenti videón is jól megfigyelhető, hogy nagyobb harcok esetén akár 40 körülire is leeshet az fps-szám, amitől az irányítás is nehézkesebb lesz. Az Xbox One-os verziót jobban sújtja ez a probléma, ráadásul ott a képtörés is látványosabb. A fejlesztők állítása szerint már dolgoznak a hibák javításán.
A Digital Foundry szerint az új kiadás egyértelműen jobb teljesítményt nyújt, mint az előző generációs változatok, de akinek fontos a stabil fps, annak továbbra is a PC-s változat a legjobb alternatíva.
A Dark Souls II: Scholar of the First Sin tegnap jelent meg Xbox One-ra és PS4-re, de az új effekteket a PC-sek is megkapták. Az új kiadás természetesen tartalmazza az összes DLC-t és itt is a 60 fps elérése és megtartása volt a cél.
Látványban és felbontásban (1080p) a PS4-es és Xbox One-os változatok pixelre pontosan megegyeznek, azonban a playstationös verzió szignifikánsan jobb teljesítményt nyújt. Míg a Microsoft konzolján általában csak 40-50 fps-sel fut a játék, addig PS4-en 50-60 között mozog a számláló. Xbox One-on a gyakori lassulások miatt az irányítás pontatlanabbá válik, egy olyan játéknál pedig, mint a Dark Souls II, ez különösen problémás lehet. A Digital Foundry azonban kiemelte, hogy az előző generációs változatokhoz képest mindkét jelen generációs konzol jelentősen jobban teljesít. Ha visszaemlékszünk, PS3-on és Xbox 360-on a 30 fps elérése is nehéz feladatot jelentett.
Látható, hogy az új kiadások az előző generációs változatokhoz képest mindkét esetben sokkal jobb teljesítményt nyújtanak és grafikailag is egyértelmű az előrelépés. A stabil sebesség elérése azonban továbbra is problémát jelent, így a 60 fps csak reklámszöveg marad.
Köszönöm a válaszokat!
Láttam, hogy a Dark Soulsban is vannak pókok, mennyire parásak és szaratósak? :D
Azért kérdem, mert már emiatt több játékba is beletört a bicskám, pl.: Doom 3, Dark Messiah, valamint a Metro Last Light pókos része ill. a sok pókháló felgyújtogatása miatt is vagy 3szorosára duzzadt a játékidőm :D
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.