A Valve sikertelenül vezette be a fizetős modokat a Steamre, a kezdeményezés gyorsan megbukott, hiszen a koncepció több sebből vérzett és túlzottan elkapkodottnak tűnt. Az id Software alapítója, John Romero egy interjúban nemrégiben kifejtette, hogy a csapat már 1995-ben fizetett volna a tehetséges Quake-moddereknek.
A fejlesztők úgy gondolták, hogy a moddereket érdemes anyagilag is támogatni az általuk létrehozott tartalmakért. Ezért Romero a kilencvenes évek közepén felvetette az id Net nevű oldal ötletét, amely egy igazi közösségi portál lett volna a rajongók és alkotók számára. Az id kurátori munkája alatt gyűjtötték volna össze legjobb pályákat és modokat, a készítőket összegben vagy a letöltések száma alapján fizették volna ki.
Végül az ötletből nem lett semmi, mivel a Quake és folytatásai kemény fejlesztési ütemtervet diktáltak, így nem volt idő felépíteni az id Netet.
Romero szerint igenis van ráció abban, ha a modderek pénzt kapnak a munkájukért, hiszen a játékfejlesztői cégek is haszonra törekednek, "miért lenne ez másként a kívülállók esetében is?"
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.