Az id már 1995-ben fizetett volna a modokért

  • Írta: zoenn
  • 2015. május 5.
  • Érdekesség
Link másolása
Miután a Steamen gyorsan megbuktak a fizetős modok, az id Software egykori fenegyereke, John Romero is elárult pár kulisszatitkot a témáról. A csapat már húsz éve fontolgatta, hogy anyagilag is támogatnák a moddereket.

A Valve sikertelenül vezette be a fizetős modokat a Steamre, a kezdeményezés gyorsan megbukott, hiszen a koncepció több sebből vérzett és túlzottan elkapkodottnak tűnt. Az id Software alapítója, John Romero egy interjúban nemrégiben kifejtette, hogy a csapat már 1995-ben fizetett volna a tehetséges Quake-moddereknek.

A fejlesztők úgy gondolták, hogy a moddereket érdemes anyagilag is támogatni az általuk létrehozott tartalmakért. Ezért Romero a kilencvenes évek közepén felvetette az id Net nevű oldal ötletét, amely egy igazi közösségi portál lett volna a rajongók és alkotók számára. Az id kurátori munkája alatt gyűjtötték volna össze legjobb pályákat és modokat, a készítőket összegben vagy a letöltések száma alapján fizették volna ki. 

Végül az ötletből nem lett semmi, mivel a Quake és folytatásai kemény fejlesztési ütemtervet diktáltak, így nem volt idő felépíteni az id Netet.

Romero szerint igenis van ráció abban, ha a modderek pénzt kapnak a munkájukért, hiszen a játékfejlesztői cégek is haszonra törekednek, "miért lenne ez másként a kívülállók esetében is?"

3.
3.
strike19
Akkor még más világ volt.Egy szebb élhetőbb Gamer Világ.Nem az ami most folyik.
1.
1.
captain planet
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...