Az Electronic Arts a legutóbbi pénzügyi helyzetjelentése kapcsán erősítette meg, hogy a Star Wars: Battlefront II-ből 9 millió példányt szállítottak le a megjelenésének negyedévében. Habár a szám nem árulkodik rossz teljesítményről, az első Battlefront 13 millió leszállított példányt hozott össze az első negyedévben, és ez alapján az EA is 10 millió példányt jósolt a folytatásnak.
A játéknak a lootbox-botrány tett be, a cég pénzügyi igazgatója, Blake Jorgensen azonban már megerősítette a Wall Street Journalnak, hogy néhány hónapon belül visszahozzák a mikrotranzakciókat. A kiadó egyetért abban, hogy oda kell figyelniük, hogy ne fordulhasson többet elő ilyen helyzet, mindenesetre igyekezett leszögezni azt, hogy megfelelő módon implementálva hasznos lehet a játékosok számára a mikrotranzakciós modell. Az EA egyébként nemrég jelentette be, hogy átdolgozzák a játék fejlődési rendszerét.
Hozzátették, hogy a Battlefront II jó tanulási lehetőség volt számukra, a lootbox-botrány mellett abból is sokat tanultak, hogy a játék három stúdió közös munkájaként született meg. A játék a második negyedévében további 3 millió leszállított példányt ér majd el a várakozások szerint (az első résznek már csak 1 millióra futotta a folytatásban), az EA azon dolgozik, hogy a játékosok újra és újra visszatérjenek hozzá. A kiadó szerint az első negyedévben kétszer annyi időt töltöttek a rajongók a Battlefront II-vel, mint az elődjével.
És hogy mire számíthatunk Star Wars-fronton a jövőben? Úgy tűnik, leghamarabb a Respawn adaptációja és az új Battlefront érkezik majd, ezek "valószínűleg" a 2020-as üzleti évben, vagyis 2019. április 1. és 2020. március 31. között landolnak a boltok polcain. Noha a korábbi tapasztalatok azt mondatják velünk, hogy jövő ősszel fut be, Jorgensen megjegyezte, hogy még nem döntötték el, mikor jelenik meg a Battlefront III.
Az EA-val kapcsolatban meg annyit, hogy kizárólag a saját nem licences címei érnek valamit, a szerződései lejárnak és nem is biztos, hogy átruházhatóak, a fejlesztők bármikor elmehetnek... Tehát marad a Sims, Mass Effect és a Battlefront. Ez pedig szerintem nem, hogy 35 milliárdot nem ér, de 5-öt sem.
Feltételezem, senki nem adná el a Playstationt, hülye is lenne, sokkal jobb játékok jönnek rá, mint az EA összessel kiegészített X1 kínálat. Maximum a PS mellett lenne egy számítógép, ami ugyan plusz MS bevétel is, de az X1 nem menne tőle jobban egy centit sem...
Visszont MS az Online lövöldözős játékokal tényleg hatalmasat szakítana.Alapból van az a réteg akik csak ilyen játékokkal játszanak.Rengeteg ismerősöm pl csak a FIFA meg Online FPS játszanak.Nekik egy kivaló story játék is simán unalmas.Evvel sincsen baj,mert ez is csak izlés kérdése.Az sem véletlen hogy az elmúlt 15 évben hatalmasra duzzadt a játék ipar pont az ilyen online játékok miatt.Érdekes és erősen változó világban élünk.Nagyon kiváncsi vagyok mi lesz ennek a vége mondjuk 5 év múlva!
Ezek nélkül meg nem marad más, mint a licencek, amiknél szerintem a névnél sokkal fontosabb, hogy milyen játékot építenek fel rájuk és az EA a legtöbb ip-jét gyakorlatilag értéktelenné tette, a SW-t szerintem lassan a Disney boldogan átadná akár a MS-nak is, NFS nem kell, a Forza többet ér, MoH kinyírva, ME kinyírva, C&C kinyírva, gyakorlatilag maradnak a sport ip-k és a Battlefield.
Az első rész is egy hatalmas csalódás volt, pedig tényleg vártam. A második rész viszont a béta után látható volt, hogy ismét nem a rajongóknak készült. Úgy pedig nehéz igazán jót alkotni...
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.