Amy Hennig: a sztorialapú játékoknak nincs jövője

  • Írta: Shifty
  • 2019. február 26.
  • Hír
Link másolása
Az Uncharted-sorozat társalkotója terjedelmes interjút adott a Venture Beat csapatának, a beszélgetés során pedig szó esett a kifejezetten történetközpontú, egyjátékos élményt ígérő játékokról is.

Az Uncharted-sorozat társalkotója, Amy Hennig az interjúban többek között arról is mesél, hogy véleménye szerint a mai játékiparban az Uncharted legelső része egész egyszerűen nem jöhetett volna létre, hiszen a "rövid" történet végigjátszása után semmit nem kínál. Ahogy a Las Vegasban tartott DICE Summiton adott interjúban folytatja, úgy véli, ugyan az egyjátékos kalandok nem fognak kihalni, viszont teljesen átalakulnak.

Manapság szükség van különböző online módokra, miközben olyan irányok törnek utat maguknak, mint a battle royale, a live service és game as a service megközelítések. Ezek nem igazán kedveznek a hagyományos történetmesélésnek, de legalább szépen el lehet nyújtani, folyamatosan változtatni az eredetileg kitalált irányt velük.

Az író kitért arra is, hogy az Uncharted második és harmadik részében már volt multiplayer mód, de a hangsúlyok nem tolódtak el. Tisztában voltak vele, hogy szükségük van online opciókra is, amivel a rajongóbázist tovább lehetett növelni, miközben az is látszott, hogy a játéknak ez a szegmense sosem tud majd betörni a mainstream közönséghez, nem úgy, mint egy multiplayer shooter. Viszont a létezésük indokolt volt.

Az interjúban szó esik a manapság népszerű egyjátékos történetekről, mint amilyen például a God of War, a Spider-Man vagy a Red Dead Redemption 2 is. Hennig azonban úgy véli, ezek története túl hosszú, így a játékosok jelentős része a sztorik első felééig ha eljut, így sokan be sem fejezik őket. A veterán író azzal folytatta, hogy szerinte nagyszerű, hogy a mai játékok többrétegűek, komplexek és hosszúak, tele vannak képességfákkal és mellékküldetésekkel, de szerinte ez sokkal nehezebbé tesz mindent, többek között a narratívaközpontú játékok történetmesélését is.

77.
77.
xuhilir
Nem kell félni, ha közös erőbedobással maszturbálunk St. metacritics pontszámokra, eladásokra és év játéka díjakra majd kecskét áldozunk a SONY fejlesztők oltárán, akkor a komplex energia megindul a fejlesztők felé és komplex módon komplex és összetett narratívájú játékokat fognak gyártani ;) Most megyek és a QTE ritmusára kiverem Nathan Drake formás popsijára ;)
74.
74.
thrill
"Gratulálok" a cikk szerzőjének. Nem tudom hogy szándékosan (cím esetében ezt valószínűsítem), vagy tudatlan másolásból eredően (cikk nagy része), de olyan dolgokat ad Amy Henning szájába amiket nem, vagy nem így mondott.

A "kedves", fröcsögő kommentelőknek is azt ajánlom, hogy olvassák el az eredeti interjút. Szép dolog az, hogy mindenkinek van véleménye valamiről, de ehhez nem árt, ha foglama is van a dologról. Pl. nem kell anyázni olyan dolgok miatt, amiket az interjúalany nem mondott, vagy más miatt említette, a kinézete miatt meg végképp alantas dolog valakit ekézni és minősíti is az embert.

Csak egy gyors összefoglalás: amit és ahogy beszél a sztori alapú játékokról, azt nem azért monjda, mert szerinte az lenne jó, hanem amivé lett a dolog. Ráadásul az is vitás (erről is szó van a cikkbe), hogy ez mi miatt alakult így. Kiadói döntések, emberek elvárása, stb. A Red Dead és a GoW is mint ellenpélda vannak megemlítve az eredeti Unchartedhez képest, hogy lám most már nem elég ami hajdanán elég volt.

A lényeg hogy amit itt fenn olvastok azt felejtsétek el. Vagy ne és anyázzátok egymást ész és tudás nélkül. Hajrá, tegyen ki-ki saját belátása szerint.
65.
65.
kopic
Igazából elmondta a véleményét, gondolom reményvesztett ember lett belőle...
Én azt gondolom, hogy single játékokra van, és mindig is lesz igény!
59.
59.
PapaYeti
Cask azért mondja mert ők hatalmas sztorit akartak és csak közepes romcsi sallangra futotta. Nekem az volt a meglepő , hogy pl a celeste ben mennyire el volt találva asztori pedig egy platform játék nem az a lényege, de pont megfelelő mértékben adagolták és nagyon sokat tett hozzá. Többet mint az unchartetdes eröltetett unalom.
54.
54.
Amy Henning-nek nincs igaza. Ennyi. Amúgy is a kiadók hozáállása alapján beszél, nem az igények alapján. E kettő közül szerintem a kiadók ezen hozáállásának nincs jövője.
52.
52.
Batman
Ha multiplayerben nyersz vagy a csapatod nyer az egy nagyon jó érzés. Ha mondjuk kétszer egymás után nyerni tudtok, az pedig az egyik legjobb élmény amit kaphatsz egy játéktól. Ezt nem fogja kárpótolni egyik single player játék sem soha. Ha botkezű vagy és nincs benne sikered, majd ekézed őket milyen szarok, akkor az megint más téma.
43.
43.
kirschakos
40.
40.
Mondi21
#25: Micsoda vendetta részedről. Biztosea veszem hogy hamarosan könyörögni fognak neked hogy a "barátaid" lehessenek... Nem szarral gurigázol.
31.
31.
Yanez
Akkor a filmeknek sincs jövőjük, nem úgy mint a sorozatoknak. Fucking logic. :)
29.
29.
tundrish
Évek óta az megy, hogy az okosak meg akarják mondani mit akarnak a játékosok. Ebben az aaa kiadók olyan profik, hogy maga a játék már csak felesleges nyűg nekik a loot boxok, ilyen-olyan passok és hárommillió különböző kiadás és előrendelési mód mellett.
27.
27.
CitromH
Mit nem adnék egy új Witcherért, vagy kijöhetne már a FFVII remake is. Ezek biztos bukták, mert a többség nem igényli a story orientált single player játékokat. Oh Wait...
->
Lehet, hogy csak a manapság megjelenő lélek nélküli retkeket nem szeretik? Ezért is aggódom a Beyond Good and Evil miatt, és pl ezért sem tudtam végigtolni a Fallout4et. Kár volt megvenni, hazavágta az egész frencsájzt a szememben. Az ilyeneknek valóban nincs jövőjük.

Mellesleg, a story orientált single fókusz egyáltalán nem zárja ki a multis opciót. Pl: Mass Effect (asszem 3) mellé raktak egy multiféleséget, ami bomba siker lett. Az egyik nem zárja ki a másikat.
24.
24.
patka21991
Két dolgot ne felejtsetek. Egy ember egyszerre csak egy játékkal tud jatszani. A másik, ha minden játék multi lenne, story nélkül, szétszóródna a játékos bázis és mindre jutna egy kevés játékos. És egy egy multi, a single játék élménnyel tudna kitűnni a többi közül, amivel lehet ráveszi a játékosát a multira is.
23.
23.
kamgecam
Tessék megköszönni azoknak akik a századik grindelős játék után is megveszik ugyanazt a félkész szart más néven, csak mert TÖBB A JÁTÉKIDŐmint a sztoriorientált játékokban.Lásd Anthem. Mondtam már a tömegnek mennyiség kell nem minőség. Inkább vagyok egy órát ferrariban mint egy egész napot suzukiban, ami ugyanazokat a köröket teszi.
21.
21.
Heldengeist
"Manapság viszont szükség van különböző online módokra"

https://youtu.be/dGSfIi4D9G4
20.
20.
GemForge
Ez is "csak" egy vélemény.
19.
19.
Aanash
Szerintem a csak pvp hamar kiakasztja az embert.
Én annyira nem szeretem.
Ki a faszább meg a hátba támadások.
Ha meg szerencsésebb voltam direkt rám jön bosszút állni.

Nekem kell a single hogy élvezhessem valamennyire a pvp-t.
Eszembe jut mi volt a sztoriban azon a pályán vagy pálya szakaszon, így nem olyan idegen az éppen aktuális pálya.

Az Unchartednek meg mindkét része rendben volt/van.
17.
17.
Neo1989
Szerintem nincs igaza. Single-re mindig lesz igény.
16.
16.
Gaboo77
Ha a sztori alapú játékoknak nem lenne jövője, akkor nem néznénk filmet és nem is okvasnánk, te zseni! Ezek interaktív filmek/regények, te megmondó ember!
14.
14.
markoci555
#10: aknakereső talán, de win10-en már asszem nincs is alapból felrakva
a többi amit írtál nem alap videójátékok
12.
12.
markoci555
megint a csodálatos gk címadás, sehol nem mondott ilyet gondolom...
attól persze marhaság/szomorú a legtöbb ami itt ki van szemezve
egy akár pár órás single is tud több élményt nyújtani, mint több évnyi aktív multizás, sőt, az emberekből kezd elegem lenni, nem is magától a játéktól, legalább 2/3-uk túl komolyan veszi vagy iszonyat negatívak
10.
10.
krisztian66666
#9: Aknakereső, flipper, mahjong, meg talán pasziánsz....
9.
9.
szinkron
mondjatok egy számítógép-játékot, ami túléli a sakkot.
8.
8.
Kolompár Tarzan
Ha kizárólag konzolokban gondolkodunk, akkor van alapja. Sokkal több időt, energiát igényel. Egységnyi idő alatt meg lehet írni egy CoD új részt, de egy RPG hez 2-3x annyi idő kell. A befektető meg pénzt akar, minél előbb. Tehát lesz újabb CoD, meg GoW, meg a többi shooter.

Az értelmes játékok sem fognak kihalni, csak mennek a Kickstarterre. Az EA meg bekaphatja mert egy fillért nem lát majd abból a pénzből.
7.
7.
Cell4
Számítsátok hozzá azt is, hogy bizonyára némi keserűséggel és csalódottsággal mondta el Henning ezeket az állításokat, elvégre a legutóbbi single player orientált fejlesztését szépen, úgy ahogy van, lelőtték.

"Az író kitért arra is, hogy az Uncharted második és harmadik részében már volt multiplayer mód, de a hangsúlyok nem tolódtak el. Tisztában voltak vele, hogy szükségük van online opciókra is, amivel a rajongóbázist tovább lehetett növelni, miközben az is látszott, hogy a játéknak ez a szegmense sosem tud majd betörni a mainstream közönséghez, nem úgy mint egy multiplayer shooter. Viszont létezésük indokolt volt."
Na ezzel viszont tökre egyet értek. Én a mai napig nyomom az Uncharted 2 multiját (bizony, még mindig megy :) ) és nálam jelenleg az abszolút csúcsot képviseli. Amolyan egyszerű, de nagyszerű. A single módot kb. 3 éve vittem ki utoljára. Ha nem lenne multi a játékban, már tuti nem játszanék vele, de így meg alig tudom letenni. :)
3.
3.
Yanez
Mekkora marhaság! A multis és single játékok szépen megférnek egymás mellett. Attól, hogy az egyik népszerűbb, a másikra is van igény.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...