A termék Steam-oldalán tették közzé a hírt, hogy ráncfelvarrás várható az Artifact dolgában, és hamarosan neki is állnak a tesztelésnek. A munka hajtóereje, azaz a számtalan pozitív visszajelzés miatt a Valve köszönetét fejezte ki a rajongóknak, és tájékoztatott a hamarosan induló tesztelésekről is. A Half-Life: Alyx után rögtön az Artifact esetében várhatunk a nagy dobásra.
A játék a Valve valaha volt legnagyobb kudarca és a készítők mélyen elgondolkodtak a miérteken. Lássuk a tényeket!
Az Artifact, melyet a Valve nagy dobásnak szánt, 2018 novemberében indult, és 2019 nyarára már láthatóan lendületét is veszítette. Az Eurogamer akkor le is hozott egy oknyomozó cikket, hogy feltárja a történteket és az egész ügy hátterét. A helyzet odáig fajult, hogy csúcsidőben, 150 fő alatti létszámmal zötyögött el valahogy játék. A hiba egyértelműen a "pay-to-win" konstrukcióban gyökerezett.
A játék árán felül a boldoguláshoz vagy vásárolni kellett még extra paklikat, vagy olyan játékmódokban lehetett azokat elnyerni, melyhez szintén fizetős ticket volt a beugró. Fizetés nélkül tehát majdhogynem lehetetlenség volt ütőképes kártyákra szert tenni, a piac pedig úgy feltornászta az árakat, hogy több kártya még drágább is volt, mint maga a játék.
Gabe Newell az Edge magazinnak adott interjújában elmondta, hogy meglepődtek a fejleményeken, mert úgy gondolták, erős termékkel gyarapították a kínálatot. Hozzátette, hogy ezt elkönyvelik egy kísérletnek, melyből tanulni lehet, és sorban javítják a hibákat. Hozzáállásuk komolyságát jelzi, hogy ennek a második nekifutásnak az Artifact 2 munkacímet adták.
Alkalmazáson belül pénzért semmit se lehet venni, ha veszek egy fizikai paklit akkor a hozzá kapott qr kóddal megkapom az app-ban is, ennyi. Játékon nelül mindent ki lehet farmolni könnyedén, bár kicsit fura, hogy play store-ból csak tablet-re engedi telepíteni, apkmirror-ról letöltve gond nélkül fut mobilon (csak iszonyat kicsik a betük).
Ha valaki felnéz a Twitchre, egyértelmű, amit ott lát: 53k HS, 6k Magic, 4k Runeterra, és 1,5k Gwent néző van. Ez kb elmondja az arányokat is, és azt is, hogy ezek a számok nem változtak az elmúlt időszakban.
Persze ha bejön egy új kártyajáték, akkor eleinte annak megugrik a nézettsége, de csak pár hétre (hol van már a Runeterra pár héttel ezelőtti 30k-s nézettsége). Aki akart már régen váltott HS,ről, és beleásta magát másik kártyajátékba. Mindenki ölt már valamennyi pénzt, de legfőbbképpen időt kedvenc kártyajátékába, nehéz szinte lehetetlen azt kérni, hogy valaki felálljon kedvenc kártyajátéka mellől és egy teljesen újba kezdjen bele.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.