A Sega idén tölti be a hatvanat, a története azonban kicsit messzebb nyúlik vissza hat évtizednél. 1940-ben Martin Bromley, Irving Bromberg és James Humpert összeállt, hogy megalapítsák a Standard Gamest, amin keresztül pénzbedobós játékgépeket gyártottak az amerikai hadseregnek. A világháború után új céget alapítottak Service Games néven, hasonló célközönséggel, az ebből származó „Sega” márkanév 1954-ben szerepelt először játékgépen.
Martin Bromley 1960-ban megalapította a Nihon Goraku Bussan nevű vállalatot, amely felvásárolta a Service Gamest, és ez az, amit végül a mai Sega vállalatként ismerünk. A Sega játékgép-importőrből hamar gyártóvá vált, a nyolcvanas években pedig beszállt a konzolkészítésbe is: a Master System, a Mega Drive, a Sega Saturn és a Dreamcast fűződik a nevéhez. A piacról végül kiszorult, azóta csak játékokat fejleszt és ad ki.
A Sega híresebb alkotásai közé tartozik a Sonic, a Bayonetta, a Phantasy Star, a Shenmue vagy a Yakuza, de például a Total War-sorozatnak is ez a kiadója 2005 óta.
Az évfordulót megünnepelendő a Sega egy különleges weboldalt indított, ahol többek között a cég történetét is megismerhetjük részletesen. Haruki Satomi, a vállalat feje, ünnepi köszöntőjében azt ígéri, nagy dolgokkal készülnek a hatvanadik évfordulóra.
Tökösség meg relatív, szinte az összes konzoljuk új, kiforratlan technológiára épült ami sokkal gyengébbnek bizonyult, mint az 1-2 évvel később megjelent konkurencia.
Dreamcast nosztalgiához nagyban hozzájárul, hogy első konzol volt amin lehetett sima írott cd-kről warezolt játékot futtatni.
A SEGA mindig is híres volt (utólag visszatekintve pedig be is bizonyosodott) a tökösségéről és az innovativitásáról. Valójában, ez is lett a veszte mert legalább egy generációval megelőzte a korát mindig. Túl bátrak voltak.
Az x32-es modul pont lefedi a PS4 és PS4Pro próbálkozását, tehát a generáción belüli szintlépést.
Sega CD is hamarabb volt ha jól tudom, mint a PS1 csak ugye a Sony okosan csinálta és cd lejátszónak is tudtad használni így két hardvert 1,5 áráért kifizetődőbb volt megvenni, ahogy ez a PS2 = DVD lejátszó és PS3 = BluRay lejátszó esetében is tapasztaltuk. (személy szerint azért is döntöttem a ps2 mellett 2003-ban, mert majdnem annyiba került mint akkor egy DVD lejátszó és még fullos grafikákú PC-t is kaptam mellé, játék tekintetben)
Az Online móka is a SEGA-nál indult a leghamarabb, hisz látták ők ebben a lehetőséget, csak elhamarkodva ott is egy generációval hamarabb hozták be, amikor még sem szélessáv sem pedig internet nem nagyon volt sehol sem.
Mehetnénk tovább, hisz a kontrollerbe épített kijelzővel is nemrég próbálkoznak a cégek és még nagyon sok mindent lehetne sorolni.
A Sega legnagyobb hibája pont az a vakmerő hozzáállás volt ami végül a vesztét is okozta és ami hiányzik a mostani kiadókból és cégekből.
Nem azt akarom mondani, hogy jól csinálták vagy hogy nem hibáztak, csupán elhamarkodott, döntések voltak.
Tudjuk, hogy a bátorságot egy hajszál választja el a hülyeségtől.
Na ők nem bátrak voltak csak... :D
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.