A Sony korábban azt mondta, hogy a PlayStation 4-es játékok 99 százalékával kompatibilis lesz az új konzolja is, a kivételeket pedig egy listán fogja gyűjteni. Ehhez képest kisebb meglepetés, hogy a Ubisoft egyik blogposztja több olyan játékot is felsorol, amelyek lemaradtak erről a felsorolásról, és mégsem futnak majd a PlayStation 5-ön.
Nem tudni, hogy miért, de a kiadó szerint az Assassin's Creed: Syndicate, az Assassin’s Creed Chronicles: India, az Assassin’s Creed Chronicles: China, az Assassin’s Creed Chronicles: Russia, a Star Trek: Bridge Crew, a Werewolves Within, a Space Junkies és a Risk sem játszható majd a Sony next-gen gépén, így ezektől el kell búcsúznunk, ha megszabadulnánk a PS4-ünktől.
A kiadó szerint az xboxos kiadások esetében nem lesz ilyen kompatibilitási probléma.
De igazából szerintem az a szomorú, hogy a Sony most is mélyen hallgat, ahelyett, hogy tisztázná a helyzetet, és ez szerintem komikus módon beszédes.
Igazából amit eddig a hivatalos bejelentésekből tudni lehet az ennyi:
Xbox: full RDNA2
PS: some RDNA2
És ami a poén, hogy ez még csak nem is feltétlen jelenti, hogy a PS5 ettől kevesebb lenne, csak azt hogy a Sony inkább a saját megoldásokra támaszkodik, míg az MS inkább a szabványosakra. Az, hogy melyik stratégia kifizetődőbb majd elválik.
Hát te meg itt nyomod az ipart? Na mi a helyzet, miről rizsázol éppen? Nyújtsál már felvilágosítást erről a rendszerről, mert mostanában nem annyira mélyedtem semmi témába, írni meg még annyit sem sikerült.
De én bírnám, ha kiderülne valami összeesküvés elmélet.
"Xbox Series X|S are the only next-generation consoles with full hardware support for all the RDNA 2 capabilities AMD showcased today."
Az persze még kérdéses, hogy pontosan mik azok a funkciók amikről itt szó van, de valószínűsíthető, hogy ezek olyasmik mint a VRS vagy az SFS, amik még csak utalás szintjén sem szerepeltek a PS5 GPU deep-dive-ban.
Azóta is azon gondolkodom,hogy mely címekre gondolhatott,de nagyon jól titkolja.
Ez lehet , én nem láttam ezt így konkrétan leírva, de hogy őszinte legyek nem ástam bele magam annyira. Az RDNA3 pletykákról se hallottam. Nem tudom hol írtam hogy ez elképzelhetetlen. Én a hardveresen elérhető dolgokra gondoltam, hogy azok biztos a Sony API-jával is hozzáférhetőek, nem csak DX alatt.
A másik kedvencem, hogy aki konzolon játszik, az hogy képes magát gamernek nevezni? Hiszen a két dolog sehogyan sem köthető össze...
Szóval a cikket lehet törölni. :)
Ezek a konzolgyártók, most azzal verik a mellüket aminek alap funkciónak kellene lenni. Persze az MS esetében én is mindig felhozom, hogy pozitívum de ha őszinte akarok lenni, akkor ez a minimum főleg hogy ennyire ráfeküdtünk a digitális vásárlásra.
Húsz év múlva ha játszani akarok azzal a játékkal, amit teljes pénzért megvettem, akkor tartsak egy 3 generációval vagy néggyel régebbi konzolt? Vagy....? Biztosítják nekem hogy akkor játszok rajta amikor akarok, vagy biztosítsák! azt, hogy ezekhez a régi cuccokhoz ha időközben tönkremegy, akkor VEHESSEK alkatrészt. Nem vaterán meg jófogáson aranyárért azért hogy egy játékkal játszhassak amit kifizetek, hanem játékosbarát megközelítésben.
Ellenben?! Van amikor valaki azt mondja (sőt sokan) hogy játsszak vele akkor amikor megvettem, ne évek múlva akarjak majd. Ilyenkor kezd el járni a kis fogaskerék a fejemben, mert ezek az emberek általában megvetik a STREAM szolgáltatásokat és hülyének nézik azt, aki csak bérli a játékot.
Kérdem én? Mi a különbség? Befizetsz egy 30 ezer forintos játékra PS5-ön, akkor a feltételekben benne van hogy te ezt a következő generációs konzolon is tudod játszani? Nincs. Streamnél/Előfizetéseknél legalább ott van, hogy eddig meg eddig tudod használni "azt jólvan".
Mert ha őszinte akar lenni az ember, akkor a konzolnál is csak bérled a játékot, csak ki is fizeted a teljes árát, és használhatod 5-8 évig. Semmi több. Garancia az nincs.
Azt azért vágod, hogy a PS egyetlen generációs visszafelé kompatibilitását hasonlítod az Xbox 3 generációjához? Plusz megint idefostál egy szövegtengert, hogy ez téged mennyire hidegen hagy, de azért csak itt esz a fene...
#27: Az MS határozottan a hardware kompatibilitásról beszélt, az hogy azt ki és milyen apival éri el, teljesen irreleváns. Erre utal az is, hogy a Sony a mai napig nem erősítette meg, hogy a PS5 tudja-e a VRS-t, pedig az az RDNA 2 specifikáció része. Sőt a DF elemzése szerint eddig semmi jelét nem találták, hogy a Sony gépe használná ezt a technológiát.
Amúgy ezek a retró játékok BC-ben néha fel is vannak javítva.
PC-n kb az idők kezdete óta alap a visszafele kompatibilitás, de persze ilyen 20-30 éves időtartamot vizsgálva találunk kiesőket, amik nem futnak az új oprendszereken. Ugyan ekkora időtartamot figyelembe véve elég kemény lenne, ha mindegyik régi kedvenc játékomhoz az a gép kéne, amin akkor játszottam. Az, meg hogy új és erősebb gépet vesz valaki, pont nem azt jelenti, hogy mindezt azért teszi, mert soha többé nem akar játszani egyik kedvenc játékával sem, ha már megvette és ott van...
Az a helyzet, hogy amit most konzolnál ezzel a visszkomp dologgal elkezdenek idővel nagyon jó kis dologgá fejlődhet. Azt meg látatlanban is megmondom, hogy a PS5 nem inkompatibilis az AC: Syndicate-tel, hanem valami üzleti dolog áll a háttérben. Hogy ki kinek és miért fizet - vagy éppen nem fizet, viszont mind befolyásolhatnak majd dolgokat.
A Geforce Now esetében is lelépett egy csomó nagy kiadó a saját megvásárolt játékaim elérésének a lehetőségével együtt, mert nem kaptak külön pénzt érte. Érted, a Falloutos Bethesda lelép onnan az elsők között, az ilyenek, meg hogy Disco Elysium ottmaradnak. De egy dolog nem változik. Hiába vettem meg a DA:I-t, vagy ME:Andromeda-t és egyik rosszabb volt, mint a másik... a harmadik következő gépemen is akarom tudni játszani őket kérdés nélkül.
A visszkomp ellen beszélni oxigén és áram pazarlás.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.