Az Eidos Montréal alkalmazottai már a jövőben élnek - a Square Enix égisze alatt munkálkodó kanadai fejlesztőstúdió a minap bejelentette, hogy mostantól teljes egészében áttérnek négynapos munkahétre. A csapatok az eddigi heti 40 óra helyett csupán 32 órát dolgoznak majd, miközben a fizetésük és a nap mint nap rájuk háruló elvárások változatlanok maradnak.
A stúdió vezetője, David Anfossi elárulta, hogy a pénteki nap elengedésével a céljuk az, hogy megnöveljék az alkalmazottak produktivitását, ez pedig egyáltalán nem légből kapott ötlet. A Spanyolországban és Izlandon széles körben elterjedt modell valóban azt bizonyítja, hogy a heti négy napot dolgozók termékeny és minőségi munkavégzése nő, annak ellenére, hogy a munkával eltöltött idejük jelentősen lecsökken. Anfossi tehát reméli, hogy ezzel a lépés kellő motivációt jelenthet, amely egyben megágyazhat a fejlesztői kreativitásnak és innovációnak.
Attól pedig semmiképp sem kell tartanunk, hogy az átállás bármiben is befolyásolná majd a hónap végén megjelenő Marvel's Guardians of the Galaxy utolsó simításait, hiszen a csapat a menetrendet megelőzve már szeptemberben aranylemezre nyomtatta a játék végleges változatát. A kanadai stúdió egyébként nem az egyetlen fejlesztőcsapat, aki mostanában ráállt a négynapos munkahét modelljére: már a Bugsnax fejlesztőcsapata, a Young Horses is eszerint a menetrend szerint tevékenykedik.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.