Több mint hét éve már, hogy a Microsoft és a PlatinumGames leleplezte az eredetileg Xbox-exkluzívnak szánt, nagyszabású Scaleboundot. A megjelenés ideje azonban soha nem jött el: a Microsoft évekkel később hivatalosan is törölte a projektet, és habár pletykák szintjén azóta is élt a remény, hogy a játék valahogy napvilágot lát, tavaly Phil Spencer ismét megerősítette, hogy nem dolgoznak rajta.
Hideki Kamiya, a PlatinumGames igazgatója a Cutscenes YouTube-csatornának adott interjút, amelyben erről az elveszett álomról is szó esett. Kamiya elismeri, hogy a Scalebound a számára személyes küldetés volt, mivel „ismét vágyott valami nagy dobásra, vissza akart térni valami fotórealisztikushoz”. Ugyanakkor úgy vélte, hogy a stúdiónak is fontos előrelépés lehet ez a játékkészítés terén.
A projekt azonban túl nagy kihívásnak bizonyult a PlatinumGames számára. „Szokatlan környezetben dolgoztunk. Unreal Engine-ra fejlesztettünk, de ahhoz is hiányzott a szükséges tudás, hogy online funkciókra épülő játékot készítsünk. Az akadályok legyőzhetetlennek bizonyultak” – magyarázza Kamiya.
A stúdió tapasztalatlansága vezetett a játék vesztéhez, és ezért Kamiya alkotóként és a PlatinumGames tagjaként is szeretne elnézést kérni – nemcsak a rajongóktól, akik várták a játékot, de a Microsofttól is, ami a csapatba helyezte a bizalmát.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.