Újabb részleteket tudtunk meg a PS VR2-ről

  • Írta: szlav
  • 2022. július 27.
  • Hardver
Link másolása
A hírek szerint nincs már túl messze a PlayStation VR2 megjelenése, így nem csoda, hogy egyre több újdonságot tudunk meg a Sony újgenerációs VR-készülékéről.

A PlayStation Blog legfrissebb bejegyzése a várhatóan még idén, de legkésőbb a jövő év elején megjelenő PlayStation VR2 új tulajdonságairól árult el egyet, s mást. A Sony headsete eddig sosem látott minőségben hozza majd el konzolra is a virtuális valóságot, az előző generációs modellhez képest azonban nem csak a minőség és a teljesítmény javult.

Habár ezt az újdonságot nem nevezhetjük forradalminak, hiszen számos konkurens headset is tud hasonlót, mégis örömteli hír, hogy a PS VR2-vel a fejünkön is átláthatunk majd az arcunkra tapasztott készüléken. Az egy gombnyomással előhozható irányítópult legelső menüpontjának hála nem kell levennünk a headsetet ahhoz, hogy könnyedén körbenézhessünk a szobában. Érdemes kiemelni, hogy ez az átlátszó nézet csak a nézelődéshez szolgál gyakorlati funkcióként, vagyis nem rögzíthetjük majd videón a szobánkat akarva vagy akaratlanul. 

A Sony azonban a streamerekre is gondolt, így a PS VR2-vel is elérhetővé válik a külső broadcasting. Mindössze egy PS5 HD Camerára lesz szükségünk ahhoz, hogy megoszthassuk a nagyvilággal azt, ahogyan ügyetlenül lóbáljuk a kontrollereket a nappali közepén.

És ha már a nappaliban járunk, fontos megemlíteni, hogy már a PS VR2-ben is megszabhatjuk majd a szobánk játékterét. Ismét csak egy olyan funkcióról van szó, amelyet a például a Meta Questek régóta tudnak, de az opció fontosságát kár lenne tagadni. A szobánkban körülnézve beszkennelhetjük a környezetünket és a bútorokat, ezzel megszabva a szabad mozgásra felhasználható teret, majd kézzel tovább pontosíthatunk a biztonsági zónán. Ha játék közben túl közel lépnénk a megszabott tér széléhez vagy bármely bútorhoz, a PS VR2 figyelmeztet bennünket az akadályveszélyre. 

A blogposztban szó esett a PS VR2 teljesítményéről is. Megtudhattuk, hogy a headset 4000x2040 pixeles (vagyis szemenként (2000x2040 pixeles) HDR felbontásban és 90 vagy 120 Hz-es képfrissítés mellett tárja elénk a virtuális valóságot. Ha azonban böngészésre, filmnézésre vagy nem VR-os játékok pörgetésére szeretnénk használni a fejest, akkor életbe lép a Cinematic Mode, amely a tartalomtól függően 24, 60 vagy 120 Hz-es sebesség mellett vetíti a 1080p-s HDR képet.

2.
2.
crytek
"Ha azonban böngészésre, filmnézésre vagy nem VR-os játékok pörgetésére szeretnénk használni a fejest, akkor életbe lép a Cinematic Mode, amely a tartalomtól függően 24, 60 vagy 120 Hz-es sebesség mellett vetíti a 1080p-s HDR képet."

Vajon élhet ember a földön aki a vra headset-et nem vr-re használja?
1.
1.
PapaYeti
Mozinál az lesz igazából érdekes, hogy mekkora a pixel méret és a pixelek közötti távolság. De occulusból ki indulva ez mát élvezhető lesz minden téren.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...