Megjelenési előzetesen a Scorn

  • Írta: RangerFox
  • 2022. október 14.
  • Megjelenés
Link másolása
A mai napon végre megjelent a Scorn, a konzolokon Xbox-exkluzív indie horrorjáték, és érkezett mellé egy kedvcsináló előzetes is.

Előző hónapban már beszámoltunk róla, hogy egy héttel hamarabb érkezik a Scorn a vártnál. Nos, ez az idő elérkezett, ugyanis a mai naptól kezdve bárki kipróbálhatja a régóta várt horrorjátékot. A megjelenés mellé egy hangulatos, és kissé visszataszító launch trailer is érkezett, mely lentebb tekinthető meg.

A Scorn már elérhető PC-re és Xbox Series X/S-konzolokra. Ezenfelül az Xbox Game Pass részét képezi, így az aktív előfizetéssel rendelkező játékosok felár nélkül kipróbálhatják a játékot.

16.
16.
Krumplistarkedli
Lassan 1 ev telt el a Scorn ota.. es meg most se tudjuk 100%-osan hogy vegulis mirol is szolt :)) Keves volt a támpont.
15.
15.
Extol
Nyomatom most, majd meglátjuk milyen!
14.
14.
Krumplistarkedli
#13: Igen, sajnos kevés volt benne a támpont, mert az se jó ha az ember nem jön rá a teljes történetre / vagy legalábbis a történet lényegére a játék végéig, és kell bújni utólag a történet elmagyarázós videókat. Szóval egyet értek.
13.
13.
delphijos
#12: Én nem tartom kizártnak hogy az aki a 2. karaktert “megszállta” az az első volt, nem pusztult el, csak a trutyi miatt átalakult. A 2. karakternek nem volt fegyvere amíg meg nem “szállták”. Az elsőnek már megvolt amikor a trutyi betemette.

Ettől függetlenül azt gondolom hogy jó ha egy játék nem szájbarágós, és nem nyomja a sztorit az ember képébe, de én ezt a másik végletnek érzem, hogy a látványon kívül SEMMI támpont nincs. Milyen faj volt ez, mire szolgált a hatalmas komplexum ( csak tippelni lehet hogy valami reprodukciós cucc ) honnan jött a fertőzés…. Azért az se jó ha gyakorlatilag semmit se tud az ember….
12.
12.
Krumplistarkedli
Az előző kommentemben leírtam a sztory magyarázatokat (#11) amiket találtam másoktól, és így belegondolva nagyon is erős történetet szabtak a játéknak, csak kár hogy ez játék közben nekem nem igazán jött le mert másfajta válaszokat vártam.
10.
10.
delphijos
#7: Félreértés ne essék, nagyon örülök hogy neked ennyire bejött, a hangulata meg a képi világa szerintem is elképesztő. Én is csak azt nem értem hogy mi az a rengeteg “felfedezni való” amit írsz. Persze, bámészkodni lehet, és közben ötletelhet az ember, de hogy ezt felfedezésnek nevezzem…. Szó sincs róla hogy eldugott helyeken találna bármit az ember ami akár egy kicsit is segít megérteni a sztorit. De persze lehet velem van a baj.
7.
7.
Krumplistarkedli
1. KEZDJÜK AZ ELEJÉN:
- valamikor 2015-ben futottam bele legelőször a pre-alpha footage videóba, de már akkor felkeltette az érdeklődésemet a játék hangulata, amit a 2016-os teaser trailer csak tovább fokozott, ez a morbid hangulatú furcsa játék, és ekkor 2016-ban éreztem azt, hogy ezt a játékot nem hagyhatom ki, ekkortól kezdődött nekem az igazi várakozás.
- Nem vagyok vérbeli Alien fan, de jó szívvel néztem az Alien filmeket, lehengerlő ez az Alien világ amit H.R. Giger és Zdzisław Beksiński művei inspiráltak, akárcsak ezt a játékot, és remek munkát végeztek a fejlesztők
- az évek során nyomon követtem a megjelenések elhalasztása mellett a 2 részből 1 egésszé válás folyamatát és íme, 6 évnyi várakozás után eljött az igazság pillanata
-túl sok kérdést vetettek fel bennem az évek alatt megjelent videók erről a játékról, milyen civilizáció volt ez, mi céllal épültek a sok mechanikus szerkezetek, miféle lények voltak ezek, mi romlott el, mi a története ennek a morbid társadalomnak..stb

2. ELSŐ BENYOMÁSOK:
- amint beléptem a játékba, már egyből rossz érzésem támadt mert a környezet baromira nem barátságos, eléggé nyomasztó és porban fuldokló. Ki tudja mennyi éven át feküdt szegény ipse a padlón, hogy már benőtték a kezét és a testét a környezeti elemek. Mi ébresztette fel őt, de első sorban miért feküdt ott annyi éven, évtizedeken, évszázadokon keresztül, hogyan élte túl az eddigi hibernálást (mármint ha egyáltalán hibernált).. És miért olyan a teste amilyen? Miután gatyába rázodott az ipse megindultam felfedezni vele a környezetet. Öcsém, ezek a szűk folyósók hidegrázósak, egyik folyósóból másik 3 folyósóba torkolló labirintusos de ugyanakkor logikus felépítésű helyiségek baromira hangulatosak, ahogy megállsz és megcsodálod a mintákat a falon, az ajtófélfákat, szobrokat, a díszítő elemeket, a gépeket, a baromira hangulatos megvílágítású possadt fényben úszó poros levegő hatását, szinte a torkomban éreztem a poros dohos levegőt. Kik építették mindezt, mik ezek a gépek, milyen célt szolgálnak, mi ez a nagy gyár, mi a fene történt itt? És hasonló kérdések garmada bukkant fel bennem minden egyes lépésnél. Pláne amikor egyes gépek mozdulása olyan zajt csapott, hogy azt se tudtam milyen morbid lényeket fog felébreszteni, főleg, hogy sűrűn meg lettek zavarva ezek a lények az egyes ajtók, kerekek, bogyók és egyéb elemek elmozdulása miatt amiket előidéztünk. Természetesen rohadt régi gépek és elemek ezek, és tudnak nyikorogni rendesen. A hanghatások eszméletlenek. Meg micsoda bűz lehet ott, bele gondoltatok már ebbe? Habár sok helyen jégcsapok csoportosultak szóval fagypont alatti lehet a légköri hőmérséklet és nem rohad az a sok hús, tetem, egyebek. A hangulatot a sok földön heverő emberszabású tetemek is rendesen befolyásolják, meg a mindenféle morbid gépezet is.
- én nem értem egyesek hogyan tudnak végig siklani gyorsan ezeken a morbid és undorító részletességeken amik csak úgy áradnak felénk bármerre is nézünk, és nem állnak meg megvizsgálni, megcsodálni ezeket, felfedezni minden egyes folyósót, minden egyes díszítő elemet, gépezetet, vagy az élő akármiket. Ha túl gyorsan átsiklasz a részletességeken talán nem is kapod meg a válaszokat arra a bizonyos kérdésekre mivel hogy az egész történet mesélés a szemünk előtt történik a környezet által, illetve minden eleme által ami a szemünk elé tárul, és nekünk kell össze rakni a válaszokat ezen információk alapján. És ez mind időbe telik, de ezt nem fogod megérteni ha 2-3-4 óra alatt átszaladsz a pályákon. Sok kérdést már maga az adott szobor, vagy interakció megválaszol, ami a szemünk előtt zajlik, csak észre kell vennünk. A játék nem fog figyelmeztetni mindek ha nem vesszük észre ezeket.

3. HOL TARTOK A JÁTÉKBA
- még nem értem a játék végére pedig már túl léptem a 12 órányi játékidőt (de nem a puzzle-k miatt, azokkal eddig nem vacakoltam túl sokat), és úgy érzem, hogy kb a játék felénél járhatok.

4. VÉLEMÉNY, VÉGSZÓ:
- ez a játék nem való mindenkinek, nem fogja mindenki megérteni, és nem fog mindenkit lekötni a sok felfedezni való, nem lesz mindenkire ekkora hatással a környezete, ez a játék egy bizonyos réteget céloz meg (mint például a Death Stranding játék amit végig vittem és szerintem egy igazán remek játék, azok a zenék és a tájak, hiába sok benne a séta, na meg ilyet én még nem tapasztaltam hogy kelljen figyelni az egyensúlyra is a séta közben, pazar újítás volt ez, és a hangulata is zseniális, nagyon eltalálta ezt az egészet Hideo, pedig sok embernek unalmas volt és nem merültek bele a történetbe)
- az eddig látottak alapján ez egy fantasztikus és egyedi játék, aminek olyan a hangulata, hogyha hagyod hogy beszippantson és elmélyedsz benne és nem sajnálod rá az időt hogy mident felfedezz, megcsodálj, megnézz, beindíts, akkor fogod igazán felfedezni és megérteni ezt az undorító szépségét amit a szemed elé tár minden egyes képkockával a SCORN világa, és nem fog egyáltalán unalmasnak hatni vagy akció szegénynek, hiszen az a történet amit elmesél minden egyes porcikájával az egyszerűen lehengerlő és szájtátóan bizsergető, a zsigereidben fogod érezni az undormány csíráját!
Eszméletlenül fantasztikus ez a játék, a hangulata hihetetlen. Én csak ajánlani tudom. Nekem baromira bejött és átjött a történet (eddig).
Kíváncsian várom hogy mennyire fogja vagy nem fogja megválaszolni nekem a kérdéseimet miután végig viszem, akárcsak másoknak. Jó játékot kívánok nektek is hozzá :)
5.
5.
Extol
Ja hogy még csak most jelent meg! Követni sem tudtam
3.
3.
Ca$Hman
Egy jó túlélőhorrot akartam bazz, vagy egy bújkálós menekülős gamet, legfeljebb egy jo sztoriju hangulatos setaszimulatort. Mindharom verzio klasszikus lehetett volna ilyen 10/10es stilusu latvannyal és hanghatásokkal, erre kiadták ezt az üres folyosokon és termekben bolyongós , ketyeréket kapcsolgatós valamit... Hatalmas csalódás.
2.
2.
Kamukaze
Néztem belőle végigjátszás videót. Csak az "unalmas" szó jutott eszembe. Biztos van akinek bejön, de nekem egyszerűen lapos és üres. Jó játékot kívánok!
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...