Az EA-nél nem aggódnak a mesterséges intelligencia miatt
- Írta: aronsz
- 2024. március 8.
A mesterséges intelligencia szerepe a munkaerőpiacon igen megosztó, a videójátékiparban is sokan félnek attól, hogy átvehet egyes munkaköröket. Az AI-t ugyan nem szokták nyilvánosan indokként emlegetni, viszont tény, hogy egyre aggasztóbb méretet öltenek az elbocsátások. Idén már közel 10 000 ember veszítette el a munkáját a videójáték-iparban. Az EA is érintett, február végén 670 ember bocsátottak el.
Ezek után Andrew Wilson, a vállalat vezetője most arról beszélt egy konferencián, hogy a mesterséges intelligencia a jövőben segíthet a hatékonyabb játékfejlesztésben, illetve jobban monetizálhatóvá teszi a végeredményt is. Wilson beszédében arra nem tért ki, hogy az emberi munkaerő és az AI kapcsolatáról mi a véleménye – számolt be a GameSpot.
Kiderült viszont, hogy az EA már most is alkalmazza a mesterséges intelligenciát, és egy belső kutatás alapján azt látják, hogy a fejlesztési folyamat 60%-át pozitívan befolyásolhatja a technológia. Példaként hozta fel, hogy egy stadion lemodellezése egy sportjátékban korábban hat hónap volt, most hat hét, a jövőben pedig hat nap lehet.
Wilson reményei szerint az AI lehetővé teszi, hogy sokkal több tartalmat pakoljanak a játékokba, rövidebb fejlesztési idő alatt, amitől egyébként a játékosbázis növekedését is várják. Ami pedig a monetizációt illeti: a mesterséges intelligencia képes perszonalizált ajánlatokkal maximalizálni a bevételt, amitől akár 10-20%-os bevétel növekedést is várnak.
Tavaly májusban Wilson még a mezőgazdasági és az ipari forradalomhoz hasonlította a mesterséges intelligenciát. Akkor még azt az aspektusát emelte ki, hogy mint minden nagy fejlesztés, valószínűleg ez is a munkaerőpiac átalakulását fogja okozni. Számos munkakör meg fog szűnni, azonban ezzel egy időben létre fognak jönni új pozíciók.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.