Az EA-nél nem aggódnak a mesterséges intelligencia miatt

  • Írta: aronsz
  • 2024. március 8.
  • Hír
Link másolása
Sőt, kifejezetten hisznek benne. Andrew Wilson, a vállalat vezetője nem sokkal azután beszélt az MI pozitív hatásairól egy eseményen, hogy a cég elbocsátott 670 embert.

A mesterséges intelligencia szerepe a munkaerőpiacon igen megosztó, a videójátékiparban is sokan félnek attól, hogy átvehet egyes munkaköröket. Az AI-t ugyan nem szokták nyilvánosan indokként emlegetni, viszont tény, hogy egyre aggasztóbb méretet öltenek az elbocsátások. Idén már közel 10 000 ember veszítette el a munkáját a videójáték-iparban. Az EA is érintett, február végén 670 ember bocsátottak el.

Ezek után Andrew Wilson, a vállalat vezetője most arról beszélt egy konferencián, hogy a mesterséges intelligencia a jövőben segíthet a hatékonyabb játékfejlesztésben, illetve jobban monetizálhatóvá teszi a végeredményt is. Wilson beszédében arra nem tért ki, hogy az emberi munkaerő és az AI kapcsolatáról mi a véleménye – számolt be a GameSpot.

Kiderült viszont, hogy az EA már most is alkalmazza a mesterséges intelligenciát, és egy belső kutatás alapján azt látják, hogy a fejlesztési folyamat 60%-át pozitívan befolyásolhatja a technológia. Példaként hozta fel, hogy egy stadion lemodellezése egy sportjátékban korábban hat hónap volt, most hat hét, a jövőben pedig hat nap lehet.

Wilson reményei szerint az AI lehetővé teszi, hogy sokkal több tartalmat pakoljanak a játékokba, rövidebb fejlesztési idő alatt, amitől egyébként a játékosbázis növekedését is várják. Ami pedig a monetizációt illeti: a mesterséges intelligencia képes perszonalizált ajánlatokkal maximalizálni a bevételt, amitől akár 10-20%-os bevétel növekedést is várnak.

Tavaly májusban Wilson még a mezőgazdasági és az ipari forradalomhoz hasonlította a mesterséges intelligenciát. Akkor még azt az aspektusát emelte ki, hogy mint minden nagy fejlesztés, valószínűleg ez is a munkaerőpiac átalakulását fogja okozni. Számos munkakör meg fog szűnni, azonban ezzel egy időben létre fognak jönni új pozíciók.

5.
5.
Low Noise
Amit mond az egybevág a játékfejlesztők véleményével, gyorsabb munka, több tartalom, ez nagyon jól hangzik. Olyan AI-t is láttam ami szöveg alapjan videót keszít, meg van oldva akár egy indie fejlesztő szàmára is az átvezető animaciok készítese, és az UE5 ről hallottam, hogy tud pályát, területet generálni. Az AI tól nem félni kell hanem használni.
4.
4.
Extol
#3: Szabályozásra valóban mindenképpen szükség lesz
3.
3.
#2: +ma még vadnyugat, de amint beindulnak a szerzői jogi perek a MI-k üzemeltetői ellen át fog alakulni.
2.
2.
Extol
Egy új tanulmány szerint az MI-hez kell a humán kreativitás, mert az MI által gyártott tartalmak minden alkalommal torzulnak, és a visszatáplált hibás/torz adatok minden alkalommal még rosszabbak lesznek. Ez alapján túl sok embert azért nem érdemes elzavarni
1.
1.
Chdz
Ezek akkor se aggódnának, ha holnapra leégne a HQ-juk, meg egy árva kanyi vasuk se maradna.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...