Mindig érdekes és tanulságos lehet, amikor visszatekintünk egy mára már sikeres és megbecsült franchise születésének pillanatára, és megnézzük a korabeli körülményeket. Amikor a felénk Yakuza, odahaza pedig Like a Dragon néven futó sorozat első részének ötletével Toshihiro Nagoshi előállt a Sega menedzsmentjének, már akkor is a nagyvállalati gondolkodásmód jellemezte a játékipart, ráadásul a japán kiadó még mindig lábadozott a Sony-val való csörtéjéből.
Nem is csoda, hogy a játékot élből elutasították, hisz nem a gyerekeket vagy a nőket célozta meg, és nem is a nyugati közönséget úgy általában, a cég akkori stratégiája pedig kifejezetten a globális megjelenésű, a szélesebb tömegeknek szóló címekre fókuszált. Nagoshi háromszor dolgozta át a prezentációját, mire a Sega vezetősége végül rábólintott. A többi már történelem.
A Like a Dragon mára már franchise-á nőtte ki magát, a fő sorozat mellett kaptunk több spinoff epizódot is, sőt egy külön sorozatot is a Judgment személyében. A Like a Dragon-sorozat eddig több mint 21 millió példányban kelt el, a legutóbbi, Infinite Wealth is rendkívül jól fogyott, egy héttel a megjelenés után már túl volt az egy millió eladott példányon.
Judgment-ben rüheltem a dupla élet rendszert (van olyan sérülést amit csak doki vagy a drágábbik gyógycucc tud gyógyítani), nem is használták egyetlen másik játékban sem.
A sztori önmagában az egyik legjobb a szériában, bár a yakuzák világától itt se tudtak elszakadni.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.