A WoW Classic példáját követi majd a Final Fantasy XIV Mobile
- Írta: szlav
- 2024. november 23.
Függetlenül a címtől vagy platformtól, az MMORPG-k arról híresek, hogy a hatalmas világukkal és rengeteg, szerteágazó tartalmukkal már-már félelmetesnek hatnak sok játékos számára. Ezzel tisztában van a Square Enix és Naoki Yoshida is, a játék rendező-producere pedig most egy kérdezz-felelek videóban árulta el, hogy annak érdekében, hogy mindenki tiszta lappal kezdhessen a Final Fantasy XIV Mobile érkezésekor, ők is úgy döntöttek, hogy visszatekerik az idő kerekét.
Ez pedig a gyakorlatban abban nyilvánul meg, hogy az MMO mobilos változata is követi a World of Warcraft Classic példáját, vagyis visszatér a régi szép időkhöz, hogy mindenki a írhassa meg a saját történetét. A mobilos kiadás a 2013-as Realm Rebornhoz tér vissza (ami már önmagában is egy nagy realunch volt a döcögősen induló online szerepjáték számára), később pedig erre építve bővül az itteni világ. Ez azt jelenti, hogy a játékosok természetes tempóban élhetik majd újra később a Heavensward, a Stormblood, a Shadowbringers, az Endwalker és a Drawntrail történeteit is, ám senkinek nem kell rohannia, mindenki kellő időt kap majd arra, hogy aktuális tartalomként élhesse át az alapjátékot és az azt követő expanziókat.
A kérdés már csak azt, hogy ezt a rengeteg tartalmat hogyan monetizálja majd a japán fejlesztő-kiadó. Az eredeti Final Fantasy XIV továbbra is havidíjas alapon működik, mobilplatformokon azonban ez bizonyára kevésbé működne, azt pedig már tudjuk, hogy free-to-play alapon mindenki számára elérhető lesz a Final Fantasy XIV Mobile. Az interjúból is kiderül, hogy ez a kérdés még házon belül is javarészt a levegőben lóg, Yoshidáék célja azonban az, hogy hosszú távon is fenntartható maradjon a projekt, de mégis a lehető legtöbb játékos számára könnyen elérhető maradjon a teljes játék.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.