Crysis - fény derült az optimalizálatlanság okára

Link másolása
Cevat Yerli, a Crytek alapítója és a Crysis rendezője végre elárulta, miért futott olyan rosszul a 2007-es játék legmagasabb beállítások mellett még a high-end számítógépeken is.

"De vajon fut rajta a Crysis?" hangzott a 2000-es évek végén a mémmé vált kérdés, amikor valaki jelentős összeg fejebén új gamer PC-t vásárolt magának. És ez jogos is volt, ugyanis a Crytek lövöldéje hírhedten rosszul futott a legmagasabb beállítások mellett, még akár egy high-end számítógépen is. Most a játék rendezője, Cevat Yerli megmagyarázta, mi volt az oka a sci-fi akciójáték optimalizálatlanságának, ezzel magyarázatot adva elég sok mindenre ezzel kapcsolatban.

Yerli közölte, hogy a játék azért futott olyan rosszul az akkor gépeken, mert a legmagasabb valamint az ultra beállításokat nem az akkori gépekre tervezték. Yerli állítása szerint ezzel akarták elérni, hogy a játék ne öregedjen el. "Azt akartam, hogy a Crysison ne fogjon az idő, hogy jövőálló legyen, hogy 3 évvel a megjelenés után még jobban nézzen ki, mint akkor. Nagyon sokan már a megjelenéskor megpróbálták maxon futtatni a játékot, én meg úgy voltam vele, hogy 'álljon meg a menet, mi nem ezért tettük bele a very high és az ultra beállításokat.'"

Yerli nyilatkozata alapján tehát szó sem volt optimalizálatlanságról, pusztán szándékosan nem a 2007-es hardverek képességéhez igazodva készült a Crysis, hanem a 2010-es évek technológiájához mérten. Persze esélyes, hogy Yerli is alábecsülte a játékát, ugyanis mind a mai napig érkeznek panaszok, hogy a Crysis nem fut stabilan, pedig már bőven a 2020-as éveket tapossuk.

9.
9.
Sakee
LOL mekkora vicc. Ki vesz meg egy játékot,ha az akkor kapható perifériákon nem tud maxon futni?Magyarul azt sem tudjuk mit tud a játék! De akkor ők honnan és mit tudtak? LOL LOL LOL
8.
8.
delphijos
#5: “hanem kapásból rosszul van megírva”

Azért ez egy kicsit “nagystílü” szöveg. A játékot 2004-ben kezdték fejleszteni, de mire megjelent is csak épp hogy kezdtek szálingózni a több magos CPU-k. ( Az első 2005-ben mindössze 2 maggal ) És többszálú, több magot kihasználó engine / kód írása azért nem annyira triviális, sokszor még manapság sem, ezt elvárni ettől a játéktól ( amikor a fejlesztés kezdetén még nem is volt ) enyhén szólva túlzás.
6.
6.
delphijos
#3: Teljesen egyetértek.
5.
5.
Br1sk
A crysis 1 nél amúgy nem is a gpu hanem a cpu a szűk keresztmetszet. csak 1 core-t tud használni szóval később hiába jöttek a fejletteb cpu-k nem javítottak a helyzeten. ezért van hogy még a remaster is rosszul fut. nem szimplán optimalizálatlan henem kapásból rosszul van megírva.

a remasterek közül csak a 2. ér valamit mert az 1 a fenti ok miatt nem jó a 3 meg nem sokat szebbült az eredetihez képest.

a 4 már bejelentve lehet kapunk róla valamit hamarosan.
4.
4.
hedzsooo
Nem derult ki semmi uj, max. annyi derult ki, hogy sok ember tovabbra is csak a rovid tavu memoriajara hivatkozik tobbnyire, + a fejleszok nosztalgiazgatos szovegeleseire.... ^^

Pl. az id-nel is a Doom 3 sokaig megf*ngatta az osszes videokartyat max. beallitasokkal, anelkul hogy barmi grafikai pluszt akartunk volna adni hozza modokkal... ^^ Sot, a CryTek-esek Far Cry 1 is maxon szepen le tudta zabalni az FPS-t, a Crysis 1-el csak meg jobban ratettek az egeszre 1 lapattal a max. beallitasoknal.

Remelem a mediaban valo szereplesuk most azt jelzi legalabb hogy hamarosan vegre 1 uj cimmel rukkolnak elo, v. esetleg 1 Crysis 4-el...


Amugy pl. jo hogy az olyan jo oreg open-world 3D-s jatekoknal mint a GOTHIC 1 is eloszor nem tudtam h vannak relytett grafikai beallitasok (Pl. a latotav jelentos novelesere), amugy attol is megfekudt volna a megjelenese iejen a vasam, az is tuti... ^^

Az ilyen cikkekbol az is lejon, hogy az olvasok 1 resze joval idosebb, + tapasztaltabb mar kulfoldon + gondolom nalunk is, mint az ujonc gamer firkaszok 1 resze... ^^ :D
3.
3.
Doomsayer
1. Akkoriban teljesen alap volt, hogy a legújabb PC-s játékok max beállításai jövőbeli hardverre készülnek, nem csak a Crysis volt az egyetlen ilyen.

2. Csak ezt kimondani, hogy a max beállítás a jövőbeni hardverhez van csak manapság lett divat

3. De a jerli eddig nem mondta

- Amúgy az egyik nap dobtam fel a Kingdom Come Deliverance-ot és hát persze nyélre vágtam és az is kiírja, hogy ájjámále ez a kísérleti funkció a jövőbeli hardverekhez van. De én nagyon furfangos módon már a jövőben állítottam ezt be és gyönyörű a játék és semmivel sem néz ki rosszabbul, mint egy mai atom játék (sőt soknál szebb).

4. Szóval ez a jövőbeli rizsa ez van, csak ma már sokkal több szakértő gyerek hajtogatja az optimalizálás trash talk-ot, mint aki tudja, hogy mi az és mit jelent egyáltalán.

- Annyi a különbség, hogy mi, amikor annak idején láttunk egy olyan gyönyörű grafikát és kidolgozottságot és rombolhatóságot, amit a Föld addig még nem hordott a hátán és ez a mi 8 éves legolcsóbb romhalmaz fostalicska gépeinken nem ment, akkor nem pofázni álltunk neki, meg nyihogni, hanem dolgozni és gépet venni a fizetésből - aztán akkor futott a Crysis is.
2.
2.
Matt8888
Kissé gyenge egy indok, a remastered verzió is amikor kiadtál 2020-ban azaz 13 évvel utána se nézett ki jobban
1.
1.
Extol
Ja, Darwin díjas hozzáállás. Dönthettek volna úgy a játékosok, hogy ha majd tudom játszani, majd megveszem, pár év múlva.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...