Sokunk szívében kellemes emlékként él a 2002-es Neverwinter Nights, amely még abból a korból való, amikor a BioWare ereje teljében volt. A megjelenés óta eltelt 23 év alatt a rajongók életben tartják a játékot különféle modulokkal, sőt most egy hivatalos kiegészítő is napvilágot látott hozzá, amihez a Wizards of the Coast is áldását adta.
A Doom of Icewind Dale története körülbelül két évtizeddel a Neverwinter Nights kampánya után kezdődik, amikor is karakterünket gyakorlatilag félholt állapotban hagyják rosszakarói, ráadásul nem is emlékszik semmire. Innentől a játékosoknak vissza kell szerezniük személyazonosságukat, ki kell deríteniük, miért rabolták el, és mindezek mellett egy baljós összeesküvést is le kell leplezniük. A titkos társaság célja, hogy egy dühös istent szabadítsanak Faerun jéghideg északi részén.
Az alkotó, Luke ‘Alazander’ Scull nem ismeretlen a közösség számára. Ő is modderként kezdte, mielőtt csatlakozott az Ossian Studioshoz, amely a Neverwinter Night 2 hivatalos kiegészítőjén, a Mysteries of Westgate-en dolgozott. A játékfejlesztésen túl Scull elismert fantasy szerzővé is vált.
Természetesen az alapjáték, pontosabban annak Enhanced Editionje szükséges a kiegészítő futtatásához, ez utóbbi amúgy 10 eurót kóstál és körülbelül 10-15 órás játékidőt biztosít Icewind Dale környékén, ahol 10 várost fedezhetünk fel, öt társat toborozhatunk, de ellátogatunk olyan ikonikus helyszínekre, mint az Icewind Pass, a Dwarven Valley és a Reghed Glacier.
Ez még csak a kezdet, mert a Doom of Icewind Dale csupán egy többrészes, 60 órás kampány, a The Blades of Netheril első fejezete, melynek sztoriján éveken át dolgozott Scull. A folytatás tehát úton van!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.