- Főoldal
- Játékok
- Homo Nobilis
- Cikkek
Hideo Kojima
Hosszú kihagyás után visszatér régi rovatunk, mely a játékvilág nagyjainak bemutatását tűzte ki céljául. A több hónapos szünetet talán nem is tudnánk dicsőbb módon megünnepelni, mint a játékfejlesztés egyik legnagyobb ikonjával, a generációkat inspiráló Metal Gear Solid megteremtőjéve, Hideo Kojima mesterrel.
- InGen
- 2010. augusztus 8.
- 10 komment
Homo Nobilis Shigeru Miyamoto
Rengetegen vannak, akik mély nyomot hagytak a játékvilágban. Egyesek stílusokat alapítottak, mások fejlesztőcégeket, míg megint mások a technológia korszerűsítésében játszottak kulcsfontosságú szerepet. Viszont olyan emberek, akik magát a játékvilágot alapították, nincsenek sokan. Shigeru Miyamoto az egyik közülük.
Homo Nobilis Sandy Petersen
Ha azt mondom, hogy játékfejlesztő legenda, ki ugrik be elsőnek? John Carmack, a motorzseni? Esetleg Peter Molyneux, a nagyot mondás frontembere? Gondolom, akárki is az, nem egy kopaszodó, az ötvenes éveit taposó, mormon pasas, aki nem elég, hogy rajong a Cthulhu-mítoszért, de a tetejébe még csontstratéga is.
- Chocho
- 2008. december 29.
- 11 komment
Homo Nobilis QuToR
Sokféle számítógép felhasználó létezik. Van, aki munkaeszközként nyüstöli, van, aki tanulásra tart belőle egy darabot, aztán van egy jó nagy réteg, aki játékra, szórakozásra és kikapcsolódásra használja. Viszont ezen csoportok mellett van egy igen kicsi, mármár elhanyagolható, ámde ettől még jelentőségteljesebb réteg is, akik tuningolás végett fizetnek ki tetemes összegeket csak azért, hogy ők legyenek a leggyorsabbak és legjobbak...
Homo Nobilis Peter Molyneux
Hosszabb kihagyás után folytatjuk a játékipar legmeghatározóbb személyiségeit bemutató sorozatunkat, ezúttal az isten-szimulátorairól elhíresült Peter Molyneux-val. A játékdesignerek között ő az, akinek egy-egy új projectjére mindig érdemes figyelni, mert mindben előrukkol valami soha nem látott, - nemegyszer új játékstílust létrehozó - korszakalkotó ötlettel.
Homo Nobilis John Carmack
A játékipar meghatározó, jelentős személyiségeivel foglalkozó rovatunk negyedik számában John Carmackkel, „A” programozóval foglalkozunk. Talán őt övezi a legnagyobb személyi kultusz a játékfejlesztők közül, melyet a Doom és Quake megalkotásával, de leginkább mindig korszakalkotó grafikus motorjaival vívott ki magának. Node ne szaladjunk ennyire előre, kezdjük az elején, ahol az ő története kezdődött!
- MikeReem
- 2006. szeptember 16.
- nincs még komment
Homo Nobilis Al Lowe
„Egy szegény fekete srácként születtem a Missouribeli Gumboban” – kezdi rendszerint saját maga bemutatását Al Lowe. Aki kicsit is ismeri őt, az jót mosolyog ezen a természetesen hamis kijelentésen (nem is fekete, meg nem is ott született), de ez a rendszerint elsütött poén hozzátartozik a világ legjelentősebb játékkészítőivel foglalkozó rovatunk jelenlegi alanyához.
- MikeReem
- 2006. július 24.
- nincs még komment
Homo Nobilis Will Wright
A nemrégiben indult rovatunk - melyben a játékipar fontos személyiségeivel foglalkozunk – elérkezett második részéhez, ahol is kivesézzük a mindig különc Will Wright életét.
- MikeReem
- 2006. március 23.
- nincs még komment
Homo Nobilis Ron Gilbert
Mivel az ünnep után kissé szegényes a piac új játékok tekintetében, így gondoltam egyet és egy új cikkel leplek meg titeket. Amennyiben érdemesnek találjátok, cikksorozat is válhat belőle, remélem így is lesz. Tisztázva a címet, híres emberekről lesz szó, akik valamilyen különlegeset alkottak a játékiparban. Ezen cikkben név szerint Ron Gilbertről lesz szó, akinek annyi mindent köszönhet a játékos társadalom, hogy érdemes megismerkedni pályájának főbb mozzanataival.
- MikeReem
- 2006. január 26.
- nincs még komment