Crysis 2

  • Írta: zoenn
  • 2010. január 17.
Link másolása
Az új stílusú dzsungel készen áll, ahogy a Nanosuit 2 prototípusai is legördültek a Crynet gyártósorairól. Felejts el mindent, ami az első részben tapasztaltál, az érték hatványozódik – a meseszép, ámde érintetlen trópusokat meghagyjuk a turistáknak. Az eredeti Crysis minden tekintetben mérföldkő volt technológiai szempontból, talán túl steril is – ám a cross-platform alapelvek szerint a Crysis 2-vel minden masina szerelmesei megtalálják választásukat.
A Crytek német stúdiója ha vízválasztó momentumot nem is mutatott fel három éve, minden eddiginél foto-realisztikusabb grafikával örvendeztette meg a játékosokat és közvetetten a busás időszakot megélt hardvergyártókat is. Ahogy a nap első rózsaszín sugarait megpillantottuk a fák lombjai között átszűrődve, tekintetünk a tengerpart melletti völgyben székelő halászfalura tévedt – jóleső érzés abban az esetben, ha magas technikai paraméterekben nem szűkölködtünk. Használhattuk a tökéletes harci öltözet, a Nanosuit rugalmas és erőteljes funkcionalitását, miközben az eltökélt hatalomvágy által hajtott észak-koreaiak nyakát szorongattuk meg. Ám a sokkal halálosabb veszedelem az első lehullott hóval másztak elő a sziget fölé magasló hegy gyomrából, idegen technológia, kolonizáció elleni vérontás – egészen az anyahajónk fedélzetéig.


Ám dramaturgiai szempontból volt hová fejlődni, ezt hazánk fiai 2008-ban a Warheaddel be is bizonyították, Pszicho nem csak egy ízlésficamos főhős, hanem tökös, káromkodik és tüzel – a játékmenet ezáltal a sokkal pörgősebb egyveleget alkotott a rövidsége ellenére is. A Crysis 2-ről tavalyi E3-as bejelentése után vajmi kevés információval rendelkeztünk mindezidáig, de szerencsére a leleményesség és a kutatás utáni kedv meghozta a hatását és csokorba szedtük a konkrétumokat, melyet át is nyújtunk. Nathan Camarillo, a játék producere több érdekességet is megosztott a nagyközönséggel, s végre nem csak a Cryengine 3-ról koptatta a száját.


A kezdetben két ellenálló ország erői szövetségre léptek és együttes erővel morzsolták fel az idegenek első hullámát egy távol eső szigeten, egészen a
Úton a Crysis Wars 2 is?
Az egyjátékos élményen felül helyet kap a nagysikerű multiplayer mód is, amely teljesen különálló szegmense a játéknak ismét. Vélhetőleg az alap játékmódok is megmaradnak, és a régebbi pályákat az új motorba is átültetik, de számtalan újdonság – fegyverekből az elődben látottak duplája is várható.
katarzisszerű befejezésig, ahol magát az idegen űrhajót morzsoltuk fel. Mi jöhet még ezután? Pszicho őrmester ugyan egy másik szálon élte át mindazt, amit Nomád, a sziget eddig nem látott részén – de már lehetett sejteni, hogy mindez csupán egy folyamat bevezetése, hiszen az idegenek nem hagyják veszni a meghódítandó planétát. A helyszín változatossága az első kritérium a Crysis 2-vel kapcsolatban, az óceáni éghajlat olykor elég szélsőséges vidékét a készítők ezúttal sokkal nagyobb népsűrűségű színhelyekre teszik át, vélhetőleg egy új konfliktus kirobbanásának gócpontjául szolgáló, „más típusú dzsungelek" felé. Az újkeletű játéktér vélhetőleg városokkal, úthálózattal, jellegzetes közigazgatási épületegyüttesekkel felvértezett színpad lesz, persze az engine igazi arcát megmutató élő, lélegző környezet szerepeltetésével.


Az emberi agy még mindig a legjobb computer a harctéren, ám a védtelen katona elég gyorsan elvérzik az őrá törő, folyamatos fejlesztésekben megerősödött ellenségekkel szemben, pláne ha olyan civilizációk fegyvereinek kereszttüzének lesz kiszolgáltatva, melyek akár az űrből érkeznek. Már a Nanosuit 1 védőöltözet is a tökéletesség szellemében született meg a Crynet Systemsnél, ám elérkezett az idő a teljes újratervezéshez, a kor elvárásainak szellemében. A mellékes, hogy az új szürke-fekete kompozíció dögösebben mutat, mint valaha, sokkal inkább érdekesebb, hogy immáron a katona morálját is képes befolyásolni. Az eddigi erő, gyorsaság, pajzs-védelmi szempontok megtartásával az új öltözet 32 százalékkal erősebb lesz, mint az elődje. Coltan-titánium ruha, amely karbonplatinum ötvözettel van megerősítve, érzékelői már messziről kiszúrják a kémiai, biológiai és fizikai veszélyeket, többféle infralátási móddal, akár 60-szoros zoommal ráközelítve a terepre. A legnagyobb királyság egyértelműen az, hogy a Nanosuit 2 a viselőjét immunissá teszi a félelem ellen, nem hagyja lankadni az éberségét, mivel adrenalint juttat a vérkeringésbe, a beépített chip több ezer taktikai adatot képes feldolgozni másodpercek alatt, és a terepviszonyok alapján képes megoldást találni a veszélyes helyzetekre. Ez a SECOND névre hallgató biochip, amely a működéséhez szükséges energiát a vércukorból, avagy hidrogéncellákból nyeri, amit a viselője a hadművelet területein tud majd megszerezni, de emellett több, a környezetben is megtalálható energiaforrást is képes hasznosítani. Akár 450 Newton erőbehatást képes elviselni, valamint 10 G nyomást – nem semmi adatok, az biztos. Már csak egy iPod dokkoló kell és teljes a képlet.


Az előd játékmenete jótékonyan keltette a teljes szabadság illúzióját, a fő  és másodlagos feladatainkat a térkép jelölte, innen aztán szabadon választhattunk,
Live Create
Ha valaki megvásárolja a játékmotort, a fejlesztők szerint az eddigieknél soha nem látott lehetőségek birtokába kerül. Ugyanis a programozók immáron valós időben, egyszerre mindhárom platformra készíthetnek játékokat egy fejlesztői számítógép és a CryEngine Editor 3.0 segítségével. Minden módosítás kihat a pályaszerkesztőben lévő játékra és valós időben frissít, a különböző konzolos változatokra is lebontva akár, magától optimalizálva az adott folyamatot, így fejlesztés sokkal gyorsabbá válik. Legördülhetnek az akadályok a multiplatform címek elől.
hogy melyik célkitűzés a szimpatikusabb. A domborzati viszonyok a legtöbbször nem engedték meg a nagyobb volumenű felfedezőkörutakat, meg a hegymászás amúgy sem volt erősségünk, az óceánban meg nem volt ránk jó hatással az úszás – a készítők számunkra észrevétlenül terelgettek minket a történet által felállított helyes útirányba. A látóhatár és a dús ökoszisztéma csupán díszlet, megerősítve azt az érzést, hogy a játék inkább a techdemo kicsinyítő jelzőre érdemelt, mintsem az FPS-ek renoméjának visszaállítására. A tradicionális sandbox alapelvek, melyek eddig jellemzők voltak a Crysisre, jelentős átalakuláson mennek keresztül, tényleg nagyobb, szabadabb terep áll rendelkezésünkre, ahol nem csupán a párás erdőségek jelentik az ámulásaink indítékát, hanem a mesteri műgonddal megalkotott épületmonstrumok, parkok, lakótömbök is. A döntési szabadság pedig nyilvánvaló fegyvertényként lesz jelen, az éppen teljesítendő feladataink végkimenetele stratégiailag hatással lesz az épp aktuális erőviszonyokra, a környezeti elemek pedig jóval hangsúlyosabb szerepet kapnak majd, mint eddig.


Éppen ezért az új környezet egy átdolgozott mesterséges intelligenciáért kiállt az ellenség oldaláról, amit a srácok Cryteknél teljes mértékben meg is fognak valósítani. Elsősorban a rosszfiúk is ki fogják használni a pályák minden egyes kiszögelléseit, sarkait, fedezékeit -akár gyártanak is maguknak-, az útkeresési algoritmusaik is sokkal ésszerűbb cselekedetekre sarkalják majd őket, amire az előd teljes mértékben nem volt képes. Az önálló gondolkodás minél életszerűbb viselkedéssel lesz megáldva, ne csodálkozzunk azon, ha eddig a bokrok között vadásztunk rájuk, most meg netán ők lepnek meg minket hamarabb, hirtelen a nyakunkba ugorva váratlan helyzetekben. Kétségtelen, hogy a városi tűzharcok teljesen más hadviselést kívánnak meg, mint nyílt terepen, kiélezettebb, testközelibb, ámbár lassabb küzdelmek is várhatóak.


Mindenki tűkön  ülve várja már a CryEngine 3.0 debütálását, a PC-sek közül talán csak a konzolosok jobban, s az ígéretek szerint látvány terén a Crysis 2 felnőhet ahhoz, hogy egy igazán sikeres cross-platform frencsájz váljon belőle, mint amilyen utoljára a Far Cry volt a srácoktól. A DirectX 11-es tabuk döntögetése az év végén nyilvánvalóvá válik, de a PC-seknek sem kell megijedniük, hogy masinájukon produkált látványvilág a konzolos változatok miatt nem hozza azt, amit elvártak volna, hiszen a fejlesztés párhuzamosan zajlik. Nem feltétlenül lesz szűkebb és beszürkültebb az élmény, egyik felhasználó felett sem törnek pálcát. A Crysis 2010 végén érkezik, megdöbbentő vizualitással és határokat ledöntő, ésszerűbb, szabadabb játékmenettel, a betondzsungel fortyogó poklából vörös szalaggal átkötve. Ha kicsit suta is lenne, az sem baj – egy év múlva a magyarok expanziója majd tökéletesre csiszolja.

Kapcsolódó cikkek

56.
56.
zoenn
A foto-realisztikus grafika bizony a hardvergyártókat is megörvendeztette, elvégre sokan futottak a boltba új VGA-ért. A Crysis 2 tradicionális sandbox alapelvei alakulnak át, szó se volt általánosításról, csak az adott játékra jellemzőekről. Persze, hogy nem volt teljes a szabadság az elődben, éppen azért alakul át a másodikra.



Szerintem az értelmezhetőséggel nem volt gond.
55.
55.
spidey
#52: Abszolút. nagyon WTF az egész cikk. Másodszorra olvasva már jókat mosolyogtam.



A magyartalanságok számolását 15 körül abba is hagytam, stilisztikailag katasztrófa és pár helyen szinte érthetetlen/logikátlan pl. "foto-realisztikusabb grafikával örvendeztette meg ... közvetetten a busás időszakot megélt hardvergyártókat is"



Nameg az egyik mondatban "A látóhatár és a dús ökoszisztéma csupán díszlet", a következőben

"A tradicionális sandbox alapelvek, melyek eddig jellemzők voltak a Crysisre, jelentős átalakuláson mennek keresztül"

(1. nem a sandbox alapelvek mennek átalakuláson keresztül, hanem a Crysis 2 játékmenete, 2. most akkor sandbox volt az első szerinted, vagy nem? Az első mondat szerint nem, csak úgy tűnt.)



Ennek ellenére köszi az infót, ezt meg vedd építő jellegű kritikának:)



Ja, és ha már főpanelben szerepel a cikk, akkor szerintem érdemes lenne update-elni azzal az ismert infóval, hogy az a betondzsungel New York lesz.
54.
54.
Psychosocial
53.
53.
redbul839
A francba csak 2010 vegen jelenik meg :( :( :(
52.
52.
azopi
Hát igen, néha olyan google translate-es a stílus :)

51.
51.
ivanlopez
Ööö. Zoenn. Te magyarországon születtél? Olvastam már pár leírásodat, és időnként olyan fura őket olvasni. Néha kicsit olyan érzésem van, mintha angolból fordította volna őket valaki, vagy legalább is mintha külföldi észjárással, egy másik nyelv nyelvtani szabályai szerint írt volna valaki magyarul egy cikket.

Remélem nem bántódsz meg, abszolút nem sértésnek szánom ezeket a sorokat, de én bevallom, sokszor azon kapom magam, hogy nem értem, amit írsz!

Bocs az off-ért, csak egyszerűen kíváncsi vagyok, lehet hogy velem van valami baj.

További jó munkát. Az oldal király!

48.
48.
hedzsooo
Ja, meg kulonben is mar a Cry Engine 3-nal jarunk, azt varjuk es buntetni fog, konzolon+PC-en is 1arant, nem kell erte annyit aggodni ! ;) :D
47.
47.
Dcrysis02
#47: Na és vajon miért licenszeli mindenki azt? Már többen ismerik és mert valószínűleg olcsóbb is mint egy új motor.



A másik:

Na milyen motor az UE3? Multiplatform.

És milyen a CryEngine 2.0? PC-s.



Természetes hogy nincs annyi vevő, hisz mégis csak egy platformra jó a motor. Már itt megbukik ez a hasonlítgatás.
46.
46.
Reggaester
#46 És mégis mindenki az Unreal 3 motort licenszeli. Nem attól kurva sikeres, hogy mennire részletes. Ott van a Source is, annak még anni köze sincs a Crhoz, és még mindig használják, ellenben a Cryal. Messze egyzserűbb és költséghatékonabb fejleszteni rajtuk. Ettől jó egy engine.
45.
45.
zyzygabesz
#24 Te aludtál 8 órát?Az írásodból nem ugy nézem.

Hol van az Unreal Engine 3 nak ojan grafikai motorja mint a cray enginak? Szerinttem sehol, sem résszleteségbben sem másban.Én láttam nagyon sok UE3 játékot és a hányinger mindig elkap mikor megláttom.Elenbben a CE 3 al ami igen is meg mutaja hogy hol kezdödik egy számítógépes játéknál az igazi grafika.
44.
44.
X360_FaNbOy
én ettől a játéktól grafikailag sokat várok! az 1-et volt szerencsém kipróbálni egy hiper PC-n xD (nem az enyémen)(sajnos :D)...szoval nem tudok a tőrténetről semmit...gondolom a 2-es rész érthető lessz az 1-es nélkül is mivel konzolon ez az első rész...na mind1, meglássuk!
43.
43.
ATi0021
Ahhoz képes mindenki hogyan szidta a Crysis 1-et, szerintem nagyon jó volt. Szóval várom a második rész is. Remélem nem kell majd új vasat tennem alá.



#36 - Szerintem is vacak volt a Far Cry 2.
42.
42.
Dagobert_bácsi
Olyat csináltam az űrlénnyel hogy elkaptam a nyakát, és felrobbant a kezembe. Azután soha nem kaptam el. Viszont amikor a barlangba vagy (ahol nincs gravitáció) ott csak azt csináltam hogy mikor közel jött az a sz@r akkor elkaptam a nyakát és elhajítottam. A warheadba próbáltam elütni az űrlényeket (az utolsó pályán) és felrobbant a kocsim?!
41.
41.
bence9
hát azért pc-n ütnif fog biztos! grafika nem lesz rossz konzolon se azért.annyiból jó, hogy jön konzolra mert megmutatja az ue 3-nak mi a frankó...
40.
40.
CJgabor
#36: egyébként az űrlények nekem se voltak a kedvenceimek de kibírtam :)
39.
39.
CJgabor
nekem tetszet a crysis '1', nem vagyok fan, és nem vettem észre hogy annyira szabad lenne a játéktér mint mondták, de tetszett. A szigetes környezet is bejött ^^
38.
38.
hedzsooo
EN is nkabb + 1 Crysis-el tolnam, mint 1 FC2-es jatekkal...a grafika, kornyezet egeszen jo lett az FC2-nek, megis uncsi volt vhogy nekem.
37.
37.
simon 555
#35: tudod ezt hívják Sci-Fi nek:)
35.
35.
Dcrysis02
#35: A Far Cry 2 valami förtelmes volt. Az hiányzott? Egészségedre.

A Crysis elev erről szólt. Nem szereted az olyan játékokat amikbe idegenek vannak? Nem veszed meg.
34.
34.
expresss
Szerintem a Crysis szép játék és talán még az elején izgalmas is de amikor jönnek az űrlények meg ott van a nanoruha nekem ez olyan futurisztikus és unalmas "már megint valami irdatlan valóságtól elrugaszkodott szörny és nálam meg egy akkora gépágyu hogy akora mint én és de mindegy nem ezért írok hogy fikázzam csak miota megjelent a far cry 2 azóta rájöttem hogy mi hiányzott nekem a ezekből a hangulat és szerintem egy realisztikus világ is lehet sokrétű nem kell ehhez a csillagokba menni remélem egyszer a Crytek-nél is rájönnek erre.

köszi
33.
33.
samesz
Grat! Nagyon jó lett a cikk! " Már csak egy iPod dokkoló kell és teljes a képlet." :DD

32.
32.
GreyWarden
Amikor játszottam az első résszel, az nem tudott meggyőzni, bár lehet, hogy csak én gondolom így, remélem a folytatás tényleg beváltja a hozzá fűzött reményeket- ja és klassz lett a cikk:)!
30.
30.
siskanyi
Szerintem is az Uncharted 2 a legszebb játék a piacon,de ez tényleg nem lesz semmi,nagyon komolyan néz ki,a cikhez meg külön dícséret,nagyon szép lett.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...