![](/media/tag/avatar/50/0/627.png)
"...Felépült egy távoli űrállomás, ahol a cylonok és az emberek
találkozhattak és fenntarthatták diplomáciai kapcsolataikat. Minden
évben a Kolóniák küldenek egy tisztet.
A cylonok nem küldenek senkit."
Amikor először végignéztem a Battlestar Galactica-szériát, meg voltam róla győződve, hogy ez a legjobb sorozat, ami valaha készült. A hihetetlen realisztikusság, nyers keménység, amivel a sci-fi műfajt képesek voltak a készítők emberközelivé tenni, egyszerűen túlmegy mindenen, amit korábban tapasztalhattunk. A karakterek élnek, változatosak, megvannak a maguk motiváció, s újra és újra emlékeztetnek rá minket az írók: ők is csak emberek. Vagy nem. Hiszen lehetnek cylonok is, s csak ekkor döbbenünk rá, mennyire kicsi lehet a különbség ember és gép között.
Valójában az utolsó évad befejező részét én nagyjából egy szintre helyeztem a fejemben a Király Visszatér végével. Nem sok filmen sírtam életemben, de ott azért eleredt a könnyem. Mindezt csak azért írom le, hogy tudjátok: hatalmas BSG-rajongó vagyok, sőt, úgy gondolom senki nem élhet teljes életet anélkül, hogy végignézte volna ezt a páratlan sorozatot, ami sci-fi témában messze felülmúl mindent, amit az utóbbi pár évben moziban vagy tévében láthattunk. Éppen ezért vártam kifejezetten lelkesen a Battlestar Galactica Online megjelenését, habár nem igazán láttam, hogy lehet a sorozat lényegét videojátékba átültetni.
Nos, a német BigPoint fejlesztőcsapata gondolkodott helyettem, s egy ingyenes játszható, böngészőből futtatható MMO anyagot hoztak össze a név alatt. Történetünk a sorozat második évada környékén játszódik, de egy ott be nem mutatott részbe csöppenti bele a vállakozó kedvű alanyokat. Ugyebár kezdődött minden ott, hogy az emberek által létrehozott robotikus cylonok eltűntek a világegyetem egy ismeretlen szektorába, majd több évtized után visszatértek, s a tizenkét emberi kolónia védelmét leblokkolva meglepetésszerű támadást indítottak a kiirtásunkra. A Galactica néven futó öreg csatahajó még éppen el tud ugrani, mielőtt megsemmisült volna.
Később aztán találkoznak egy másik kolóniai hajóval, a Pegasusszal, s közösen elpusztítják a cylonok egyik fő űrbázisát, az újjáéledésükért felelős Resurrection Shipet. Na, a játék története valahol ezután kezdődik, miután egy balesetszerű ugrást követően megsérül a hajók FTL (faster than light, fénysebességnél gyorsabb) hajtóműve, így gyakorlatilag nem tudnak menekülni a galaxis egy eddig még felderítetlen, mindenki számára ismeretlen zugából, ahol érdekes módon több, látszólag kolóniai és cylon technológiával készült roncs lebeg a környéken, melyek eredetéről senki nem tud semmit. A feladat tehát adott: megvédeni a lerobbant flottát, nyersanyagot gyűjteni az újrainduláshoz, alapjoggá tenni a vezetékes sört.
A fejlesztők okosan oldották meg, hogy ne nagyon változtassanak a sorozat eseményein, így a külön kis szekció beiktatása talán még a keményvonalas rajongók számára is elfogadható. Ami azonban senki számára nem lesz elfogadható, az a játékmenet. De kezdjük az elejétől: regisztráció után az első lehetőségünk, hogy létrehozzuk karakterünket, akiről eldönthetjük, hogy cylon legyen, vagy éppen ember (meglepő módon). Mivel minden BSG-fan azonnal a kolóniai sereget választja, a készítők rendszeresen adnak tapasztalati-pont bónuszokat a cylon félnek, amivel több játékost próbálnak ahhoz az oldalhoz csábítani. Ezután meghatározhatunk még néhány apróságot, úgy, mint a nemünk, hajunk színe és hasonlók, majd belevethetjük magunkat az akcióba.
A BSG Online alapvetően két részből: mászkálhatunk a hajón, amit rendkívül gyengén sikerült megvalósítani, s jobban járt volna mindenki, ha ezt a részt egy egyszerű menüvel helyettesítik. Itt egyébként különös módon rajtunk kívül nincs senki (érdekes dolog ez egy MMO-játékban), és alapvetően dolgokat adhatunk-vehetünk, vagy küldetéseket kaphatunk fel a sorozat három főszereplőjétől. Adama parancsnok főként a sztorihoz kapcsolódó missziókat adja, míg Apollo és Starbuck napi küldetéseket sóz a nyakunkba. Előbbiek igazából nem sokban különböznek az utóbbiaktól: története egyiknek sincs, és alapvetően vagy mobokat kell öldösni, vagy bányászni kell. Egyszóval grindolhatunk éjjel-nappal. S tulajdonképpen ennyivel abba is hagyhatnám, mert valójában tényleg ennyiről szól a játék, de azért nézzük még egy kicsit.
Vérbeli BSG-rajongóként azonnal egy Viper volánja mögé pattantam, elvégre ki akarja a csajoknak való, nagy és ronda Raptort vezetni. A BSG Online tulajdonképpen alapvetően egy shooter: űrhajónkat bámulva szambázunk az űrben, és lőjük, aki szembejön. A harcot tekintve ne az X-Wing vonalon tessék gondolkodni, elvégre MMO-ról van szó: WASD-vel vagy egérrel irányítgatjuk a hajónkat, ha pedig becéloztuk az ellenfelet, bekapcsolhatjuk az automatikus tüzelést, illetve a gyorsgombokkal használhatunk néhány skillt. Maga az űrharc mechanikája egyébként élvezetes és jól eltalált, a probléma csak annyi, hogy semmi nem motivál a játékra. Nincsenek publikus questek, nincsenek dungeönök, igazából semmi nincs, amit az MMO és a PVE kulcsszavak kombinálásából szeretnénk.
A grindolás pedig hamar unalmassá válik, s elkezdünk azon gondolkozni, hogy tulajdonképpen ennek a játéknak igazán a PVP és a csapatos PVP a lényege, legalábbis a fejlesztők szerint. Szóval miért ne merészkedjünk a cylon területek határára, levadászni néhány lúzert, aki nem a kolóniákat választotta? Nos, a válaszhoz először is meg kell ismernünk a BSG Online nyersanyag-rendszerét. Ezekből összesen négyféle áll rendelkezésünkre: a víz, a titánium, és Tylium. Valamint a bónusz, a Cubit. Ebből a legfontosabb nekünk a Tylium, ugyanis ezt használhatjuk üzemanyagként, ebből vehetünk bizonyos fajta hajókat, fejlesztéseket és töltényt is, míg a titániumból javításokat végezhetünk, illetve eladhatjuk Tyliumért cserébe.
A probléma ott kezdődik, amikor bejön a Cubit a képbe. Ez ugyanis a prémium fizetőeszköz, amit valós pénzért vehetünk meg, és teljesen elpusztítja a játékot. Ebből lehet megvenni a legdurvább hajókat, de ami sokkal kiábrándítóbb, hogy tapasztalati pontot is vásárolhatunk. Ami tehát azt jelenti, hogy a fentebb említett cylon hülyegyerek, akinek apuci otthon hagyta a bankkártyát, szemtelenül el fog verni egy rakás pénzt arra, hogy egy óra alatt olyan szintre jusson, amiért te másfél hónapig grindolnál az űrben, majd megveszi a legkomolyabb, egy fél kisbolygó méreteivel rendelkező űrhodályt, hogy úgy pusztítsa el a te kis vadászodat, mint légycsapó a legyet.
Itt azonban még nincs vége: a BSG Online-ban az új képességek megtanulásához szükséges bizonyos idő, melyet a játék valós időben mér - ez a kezdetekben például 15 perc. Azonban Cubit használatával ezt is meggyorsíthatjuk ezzel végleg ellehetetlenítve azokat, akik nem szeretnék minden pénzüket egy böngészős játékba ölni. Sajnálom, de részemről ezzel le is zárult a kapcsolatom az anyaggal: egy játéknak, főleg egy MMO-nak pont, hogy el kellene törölnie az anyagi, földrajzi, faji és egyéb különbségeket, s egy olyan világot kellene teremtenie, ahol mindenki egyenlő esélyekkel indul, ahol el tudja felejteni a hétköznapok gondjait. Ahol végre beléphetne kedvenc sorozatának világába, hogy élvezettel hódolhasson ennek a fantasztikus sci-fi univerzumnak. Nos, sajnos ez most nem adatott meg.
-Starbuck, what do you hear?
-Nothing but the rain.
-Then grab your gun and bring in the cat.
Én is rendszeres látogatója voltam a galaxisoknak és levontam a következtetéseket. Tény, hogy a cikkíró kissé elfogult, de van is miért. Ha Én is ilyen rajongója lennék a sorozatnak, (Bár még nem láttam, talán a StarGate foglalt le ennyire, de ez most mellékes...) akkor lenne okom elfogultságra. A cikket ki tudnám egészíteni néhány említésre méltó dologgal, de mivel nem Én írtam...Mindegy is. Kiragadnék egy nagyon-nagyon a lényegre rávilágító szösszenetet: "Maga az űrharc mechanikája egyébként élvezetes és jól eltalált, a probléma csak annyi, hogy semmi nem motivál a játékra. Nincsenek publikus questek, nincsenek dungeönök, igazából semmi nincs, amit az MMO és a PVE kulcsszavak kombinálásából szeretnénk." Igazi telitalálat kérem... Ez a játék legeslegfőbb hibája. A napi küldetések 20-as szintnél Engem személy szerint, nem hogy motiválni, de már arra sarkalltak, hogy be se lépjek a játékba. Ami még számomra zavaró volt, oké, hogy a játékban rendelés opció van, kibékültem vele(Bár nem fizettem, részemről ez játék, nem holmi "adó"). Ám az csúnya érvágás volt, hogy a képességek fejlesztését is gyorsíthatják Cubit-al. Mellesleg egy mmo játékban, tudtommal a minél több eltöltött idő játsza a legfőbb szerepet, mégis hamar kimaxolható, ha van elég pénzed. Ebből is látszik, hogy a BigPoint "milyen pályán játszik...". Saalamon, lehet, hogy Neked 10es szinttől fölös a képességgyorsítás, de rajtad kívül még elég sokan játszanak, nem gondolod? Mellesleg tudjuk, hogy nem az egész képességet vesszük meg a gyorsítóval, hanem egy részét. Pl. ha valami kerül 1 hétbe és megrövidíted 2 nappal, az már jelentős előny. Az új szerver is tele van már 60-80as szintű hajókkal. Van 1-2 kötelék is, ami elég durván farmol és megtehetik, hogy erre gyúrnak. Nem beszélve a régi szerverekről. Nem igazán akarom hasonlítani, de a Darkorbit rendszere összetettebb és addiktívabb, amit 1,5 éve játszok, a Bsgo-t pedig nem egész hónap alatt untam meg. Tele van sebzés és találati, ill. grafikai hibákkal, csak egy példát említsek: Mk7el beállok a cylon hajó végébe(ami mellesleg nem elfogó vadász) és azt veszem észre, hogy a támadott hajó átlő a saját kaszniján és Engem telibetalál minden lövedék, amikor teljes takarásban vagyok. No komment. Hát kérem ennyit szerettem volna hozzáfűzni a játékhoz. A játék pontozásával teljes mértékig egyetértek, talán még ennyit sem adtam volna neki. További jókat. Pá All.
Eloszor is a cikk irojahoz szolnek nehany szot: nem igy kell irni, velemenyezni,recenziot kesziteni. Az volt az elso perctol a problema, h rogton az ellenseges oldalra alltal, amint a jatek leirasaval kezdesz foglalkozni. Megjegyzem az informacio kozlesed is hianyos, sok dolgot nem si emlitesz melyitve ezzel a korabban emlitett negativ uzenetet a jateknak. Csak annyit mondanek: LO****T!
Tipikus magyar mentalitas: az is rossz, amit ingyen kapunk. Jellemzo. Eloszor is a jatekot ingyen hasznalhatja mindenki, raadasul netes feluleten, tehat nem kell fizeni az account ert, mint WOW ban, v letolteni a klienst. Ennek kovetkezteben mar rohadtul ne lepodjon meg senki, h van benne premium lehetoseg, foleg azt figyelembe veve, h nem nagyon van online jatek manapsag a vilagban, ahol ne lenne premiumra lehetoseg, meg a kis flash jatekokban is elerheto opcio. Aztan, ha akar 3 tovabbi percet is toltessz a jatekban rajossz, h maga a premium is egy viszonylag megfizetheto opcio. En magam is jatszom, es meg egyszer se vettem cubitot, de azt megallapitottam, h hatalmas osszegeket nem kene ra koltenem, ha egyszer megis raszannam magam. Apropo cubit. Termeszetesen ezzel kapcsolatban se adsz valodi felfilagosito informaciot, nyilvan azert, h befolyasold az embereket, mert pl megemlited a vizet, mint nyersanyagot, de vhogy elfelejted a felsorolaskor elmondani, h mire jo. Nah, akkor elmondom ne: h vizze valtoztasd, mint egy varazslo, pl Oz. tehat cubitot nyerhetunk vizbol, valamint napi kuldetesekbol is, ahol kapasbol 450 cubitot kapsz kuldetesenket, es van belole 10. ezen kivul eleg gyakran kapsz NPC-k legyilkolasa utan, vmint valodi ellenfelek ill. arenaban torteno harcok soran is.
A jatek pedig mindenki szamara adott, h a sajat stilusunknak megfelelo opciokat valasszuk. Igen, eleinte mindenki csak apro-csepro munkakkal foglalkozik, mint en is, de eleg rossz olvasni a kommentek kozt is, h az emberek megunjak 10 perc utan,mert nincs akcio. Mutasson nekem vki olyan MMO jatekot, ahol elso szinten bemesz a legnagyobb haboruba es meg gyozol is, mert ahogy latom itt mindenki gyozni is akart. Harcolsz, rengeteg lehetosegfejlesztesre, aztan bandazol es gyilkolsz. Mikro, kis, kozepes es rohadt nagy csatakban si reszt vehetsz, amelyeknel gyakran a rendszerek is megtelnek,ahol a harc folyik. Jah igen, jelenleg 6,5 millio felhasznalo(nem karakter!!! egy felhasznalo csinalhat midnen szerverre karaktert!) van, es folyamatosan nyitjak a szervereket. A kulonbozo tp vasarlasra, kepessegtanulas gyorsitasra iranyulo irasod is egyenkent hibasnak bizonyult, ugyanis a tp vasarlas er vmit az elso 10 szinten, utana feleslegesse valik, vmint az ido csokkentese is korlatozot, vagyis nem az egesz tanulasi idot rovidited le, hanem egy reszet, ami a kesobbi szinteken neha napokba is telik, igy arra penzt nem nagyon koltenek a userek.
Hat, be is fejeznem es egyben szanalmasnak itelnem azt,amit te ujsagirasnak, v akarminek nevezel. Ritka elfogult, pocsek iro vagy, gratulalok. Remelem tanultad a szakmat, h meg az a nehany ev is karba vesszen. Tovabbi jo munkat!
Sziasztok.
Kár hogy ilyen lett, volt benne fantázia pedig. De nem így.
ha ki akarsz kapcsolódni és ismered a történetet, akkor én csak ajánlani tudom.
leszívja az internetet :( .
És még egy dolog : Szerintem az ilyen "ingyenes" MMO-ba valós pénzt rakni, egy
emberiség ellen elkövetett bűncselekmény ! ! !
InGen: respect, nem is tudtam, hogy van itt rajtam kívül még nagy BSG rajongó ;)
A játékot viszont én is nagyon hamar otthagytam. Kár értem.
Ellenben a társasjátékról eddig csak jókat hallottam. Lehet jobb lett volna azt átrakni online formába.
Egy szó, mint száz, nagyon menekülök a sorozat elől, mert amennyire tetszett az elején ma már pont inverzbe annyira idegesít az egész. Kicsit olyan ez nekem, mint a lost. Vagy imádja az ember vagy utálja, mint a szart ! :)))
ha ezt javítanák tehát tennének bele rendes kuldiket történettel szerintem f*sza game lenne.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.