Minden új év egy újabb Call of Duty-epizódot hoz magával, az őszi termést tekintve mindenképpen számolnunk kell a Sledgehammer és az Infinity Ward közös gyermekével. A népszerű háborús shooter egyike a legtöbbet játszott multiplayer címeknek, annak ellenére, hogy a rajongók és a megmondóemberek minden évben azon ágálnak, hogy a cím innovációja nulla, nem fejlődik az előző évhez képes. Tény, hogy az online jelenlét nagyon erős a Call of Duty esetében, nyolc hosszú esztendőt töltöttek el a polírozásával, immáron három csapat is dolgozik rajta felváltva. A tempó idén is gyors, az alapok mit sem változtak, és a kötelező új funkciók mellet nem is várhatnák teljes forradalmat, a milliós rajongói bázis nem engedné el úgy sem a megszokott formulát.
Maga az Elite szolgáltatás megjelenése azt sugallja, hogy a szociális értékek ebben az évben jobban felerősödtek, a frissítések üteme is felgyorsult, bármikor ellenőrizhetjük statisztikánkat, barátainkkal folyamatosan tarthatjuk a kapcsolatot, számos kihívást és versenyt teljesíthetünk. A Modern Warfare 3 képes azonosítani a facebookos ismerőseinket is és a többi Elite-tagot akár játék közben is, állandóak lesznek a naponta érkező élő versenyek, ahol valódi díjakért folyik a harc. Az Elite megnyerő, felhasználóbarát felületen érkezik és teljesen ingyenes. Előfizethetünk rá a prémium tartalmakért, de alapból minden CoD-fan szeretni fogja. Mert szeretnie kell – ez tömény üzletpolitika.
Lássuk akkor a multiplayert érintő főbb változásokat! A legfontosabb az, hogy az összes Strike Package-t és Killstreaket újratervezték, hogy kellőképpen jutalmazza az egyedi játékos-stílusokat és képzettségi szinteket. Az összes játékmódba beleszámít immár a Pointstreak progressziónk és ezúttal nem az ellenfél megölése az egyetlen módja annak, hogy Pointstreakünk fejlődjön. Igazából játékosfüggő, hogy milyen stílusban toljuk, lássuk, mik tartoznak a Modern Warfare 3 égisze alá:
- Assault Strike Package: a Poinstreakeken belül ezt a csomagot úgy tervezték, hogy több közvetlen kárt okozhatunk (Predator, helikopterek stb.), hasonlóan a Modern Warfare 2-höz. Csak a halál képes lenullázni az állapotjelzőnket.
- Support Strike Package: az előzőtől eltérően nem láncszerűen kapjuk az új finomságokat, igaz nem is nullázódik le halálunk esetén. A Streakek az UAV-ok, Counter-UAV-ok és a SAM-lőtornyok esetében jönnek jól.
- Specialist Strike Package: elsősorban szakértő játékosok számára tervezték, további perkek formájában kapjuk a jutalmunkat. A játékosok újabb és újabb perkeket aktiválhatnak a Pointstreak-előrehaladásuk során, míg fűbe nem harapnak.
Egészen pontosan az alábbi jutalmak járnak az adott számú ölés után:
Assault (a Streakek száma nullázódik a játékos halála esetén)
5 ölés: I.M.S
9 ölés: Strafe Run
9 ölés: AH-6 Overwatch
10 ölés: Assault Drone
15 ölés: Juggernaut (brutális páncélzatú szuperkatona)
Support (a Streakek nem nullázódnak a játékos halála után)
5 ölés: ballisztikus mellény
9 ölés: Airdrop Trap
10 ölés: Recon Drone
14 ölés: lopakodó bombázó
18 ölés: Juggernaut Recon
Specialist
Két ölés után kinyit egy addicionális perket, a másodikhoz négy ölés kell, a következőhöz ugye hat. Ezek a perkek szépen elférnek a mérkőzés elején választott három alap perk mellett.
A Death Streakek visszatérnek a Modern Warfare 3-ban. Sok ismerős feltűnik ezúttal is. A Juiced gyorsabb futást tesz lehetővé, a Revenge segítségével az utolsó minket megölő személy látható lesz a radaron, míg a Hollow Pointok segítségével nagyobb sebzés érhető el egy ölés erejéig, valamint a Dead Man’s Handdel az játékos elhalálozásának helyén egy barátságos C4 várja a gyanútlanokat.
A Modern Warfare 3-ban új fegyvereink is fejleszthetőek lesznek, a készítők szerint több mint 40 mordály áll a műértők rendelkezésére, melyeket a valóságban jelenleg is használnak, netán még csak tesztelnek a speciális erőknél. Elsődleges fegyvereink közé kerülnek a géppisztolyok és gépkarabélyok, a mesterlövész puskák, sörétesek és a Riot Shieldek. A másodlagos csúzlik közé általában géppisztolyok és oldalfegyverek, valamint rakétavetők kerülhetnek. A játékszerek „fejlődése” nem csak abban mutatkozik meg, hogy nagyobb tárak, vagy egyéb kiegészítők nyílnak meg hozzá, hanem alaptulajdonságaik is megváltoztathatók, ezáltal egészen egyedi fegyverosztályok nyílhatnak meg előttünk. Nevezetesen, csökkentett visszarúgás, két új melléklet az elsődleges fegyverhez, valamint tüzelésnél gyorsabb a fókuszálás, esetleg csökkenthető az imbolygás. A megszerezhető kiegészítők között nincs nagy eltérés az elődhöz viszonyítva: Red Dot Sight, hangtompító, holografikus célzó, netán duál-távcső (két opcióval, közelre és távolra).
Új perkek terén kellő fantáziáról tettek tanúbizonyságot az Infinity Ward fiai. Lesz itt Recon, ahol a minitérkép segítségével szép robbantást vihetünk be a célpontba, Blind Eye, mellyel érzékelhetővé vállnak a légi támogatást nyújtó fenevadak, míg az Assassins segítségével érzékelhetőek az UAV-ok, hordozható radarok, thermal-vision és szívverés-érzékelő segíti a munkánkat. A Quickdraw és a Stalker perkkel gyorsabb célzás és célra tartás érhető el, valamint a Marksman perkkel nagyobb tartományban érzékelhetőek a célpontok. Számos új finomság a perkfüggőknek, remélhetőleg ezzel is színesítve a többjátékos küzdelmeket. Remélhetőleg csalás-szagot nem érez senki sem.
Elérkeztünk az új játékmódokhoz, melyek eddig még nem szerepeltek a Modern Warfare-sorozatban. Elsőként itt van a Kill Confirmed, melyben semmi más extra dolgunk nincs, mint az, hogy összegyűjtsük az ellenség dögcéduláit. A Team Defender egyfajta Capture the Flag, ahol el kell rabolnunk az ellenség zászlóját és bázisunkra szállítani, mialatt a miénket meg kell védenünk. Privát meccsek létrehozására is van lehetőségünk. Az Infectionben a fertőzött ellenséget kell megölnünk, mielőtt azok száma túl nagyra nőne. A Drop Zone-ban tartani kell csapatunkkal egy kijelölt zónát pontokért és utánpótlásért. A Team Juggernat módban támogatnunk kell egy szuperkatonát, nehogy megölje a rivális csapat, ha elérünk egy bizonyos ponthatárt, nyerünk. A sima Juggernaut mulatságban mindig kapunk a nyakunkba egy übermenscht, aki ha meghal egy újabb és durvább fickó jön, és tör az életünkre. A Black Opsból ismerős Gun Game és One in the Chamber a Modern Warfare 3-ban is visszatér, melyek jó pár érdekes megkötést tartalmaznak. Utóbbiban például minden ellenség megölése egy-egy újabb lőszert jelent a fegyverünkbe - legyünk mi azok, akik utoljára túlélik.
Vajon sikerül kellő újdonságot felvonultatni a többjátékos vigaszságok terén? Elmondhatjuk, hogy igen, bár a változás nem oly nagy léptékű, mint azt sokan szeretnék. Végre fény derült arra is, hogy mennyibe fog kerülni az Elite prémium előfizetése: egy évre 49.99 dollárba fáj majd, de ezért minden DLC-t meg fogunk kapni – az Activision egyébként 20 kisebb-nagyobb letölthető tartalmat tervez a Modern Warfare 3-hoz, s ha utánaszámolunk, ez nagyjából 10 dollár megtakarítást eredményez. Bár az összes Elite-tag feltölthet 30 másodperces HD-videókat a játékból, a prémium tagok összesen nyolc alkalommal, olyan hosszút, amilyet a háttértáruk enged. Érkezik még egy Modern Warfare 3-témájú Xbox 360 bundle-csomag is, 350 GB-os HDD-vel és egyedi bekapcsolási hanggal. Szóval minden adott egy össznépi duhajkodáshoz a játék megjelenésének napján, november 8-án.
Kapcsolódó cikkek
Ez a játék pedig nagyon állati! :D
Úgyis a Call of Dutyban és a Crytek üdvöskéjében csak az egyjátékos rész az ami érdekel. A CoD4-et megvettem, de ha a megjelenés óta összesen öt órát multiztam vele, akkor sokat mondok. Tudjátok mi a Modern Warfare? Money Warfare.
http://www.youtube.com/watch?v=0l1N23KcJno
már csak az a kérdés, hogy a bf3 milyen lesz !!! szerintem a cod nem fog sokat változni...
Assault
-------
3 UAV
4 Care Package
5 I.M.S.
5 Predator Missile
5 Sentry Gun
6 Precision Airstrike
7 Attack Helicopter
9 Strafe Run
9 Little Bird Guard
9 Reaper
10 Assault Drone
12 AC130
12 Pave Low
15 Juggernaut
17 Osprey Gunner
Support
-------
4 UAV
5 Counter UAV
5 Ballistic Vests
5 Airdrop Trap
8 SAM Turret
10 Recon Drone
12 Advanced UAV
12 Remote Turret
14 Stealth Bomber
18 EMP
18 Juggernaut Recon
18 Escort Airdrop
most komolyan.nem vagyok BF fanboy(persze az tuti vétel) mert régen a COD volt a kedvencem és a BF-et csak az 1943 óta szeretem szal előtte csak COD-al játszottam ami háborús FPS volt és szerettem is de ez könyörgöm mi?
a COD 1,UO,2,3,4 és még talán az 5 voltak azok amiket élvezettel játszottam úgy,hogy nem éreztem semmi lehúzást.mert mindegyik részben volt mind grafikai javulás mind játékélménybeli javulás de ez?Ugyan az mint az MW2 pedig azóta már volt még 1 cod.Egyre rövidebb a story,a grafika nem változik,a multi még mindig ugyan az csak átalakítják a perkeket meg streakeket.komolyan mondom a COD 1 kiegészítőjében az UO-ban több tartalom volt mint az MW2-ben és a sejtéseim szerint ebben pedig az csak egy kieg volt.
am én pl BF es vagyok és hamindenki megy minde fele alj be 1 squdba és maris jon a csapatmunka anelkul hogy rinyalni kene loszerért:) és pont ezt imadom hogy nem lovok ki 500 tarat 1 perc alatt mert volt mar hogy csak bicska volt meg a magnumban 5-6 golyo
:) a squadomtol elvagva maganyos lovészként:)
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.