The Incredible Adventures of Van Helsing teszt
- Írta: zoenn
- 2013. június 18.
Erdély
varázslatos hely, a Kárpátok hófödte bércei szegélyezik, hazafi székelyemberek
barátságosan fogadják a látogatókat, puliszkát kanalazhatunk, önjelölt
magyarságtudattól megéhezve - mindenkit egy combos kirándulásra sarkalnánk,
elvégre soha nem késő ellátogatni a régi Magyarország keleti határára. A
budapesti Neocore Gamesnél 15 dollárba kerül a vonatjegy erre a kalandra,
eltekintve attól, hogy pár évszázaddal korábban járunk a The Incredible
Adventures of Van Helsingben és a vadonban mindenféle vérszomjas rémségek
lesnek a gyanútlan utazóra. Ez a fickó már nem az, akit a giccses Hugh
Jackman-féle filmből ismersz, a felülnézetes akció-RPG-t nem kevés misztikummal
locsolták meg, stílusát tekintve a gótikus-noir jelző illik rá, bár a
színvilága ettől eltekintve gazdag. A mítoszt a Drakula-történetek ihlették, de
szerencsére a lányok és fiúk egy viszonylag szerethető karaktert állítottak a
középpontba. Káprázatos kelet-európai helyszíneken fordulunk meg, öljük a szörnyetegeket,
ahogy a puskapor és a kard engedi, és közben széles karimájú kalapunk
rendíthetetlenül a helyén marad.
Még
mielőtt valaki elhinné, hogy a Diablo III és a Torchlight 2 mellett értelmetlen
egy újabb akció-RPG-vel előrukkolni, el kell mondjuk, hogy nem. A Van
Helsing-játék sok tekintetben még ezeken a darabokon is túltesz. A mechanika
működik, az ellenfelek változatosak, a fejlődés követhető és kiegyensúlyozott,
rengeteg apró rejtett poén színesíti a játékot, és lootolni még mindig
élvezetes, hiába gondoljátok úgy, hogy a műfaj egy helyben toporog. Már a
bétateszt alatt is sejtettük, hogy egy újabb magyar gyöngyszemmel gazdagodunk
és nem kellett csalódnunk a végleges változatban sem. Ritkán mondunk ilyet, de
már az első perctől kezdve magával rántott az egész, az irányítás kellemes, a
belerázódás könnyű, s csak néha zsibbadtunk el a folytonos kaszabolás alatt, de
melyik hasonló produktumban nincs így?
Főhősünk
apja a hírhedt Abraham Van Helsing professzor, a fia folytatja a családi hagyományt, s mikor juniorunk
levelet kap a londoni kúriájába címezve, elindul Borgoviába, hogy véget vessen
a környéken elszaporodó rémtetteknek. Bár a papa árnyékában nehéz boldogulni,
szereplőnk cinikus beszólásokkal próbál elismeréseket kicsikarni, több-kevesebb
sikerrel. A vándorútra a bájos szellemlény, Lady Katarina is elkíséri, aki a
családot szolgálja már időtlen idők óta. Persze korából pár évszázadot letagadhatna
simán, pluszban a súlyfeleslegtől sem kell tartania, tekintve, hogy a föld
felett lebeg. Habár Van Helsingnek nem nagyon akaródzik igénybe venni a
segítséget, azért nem egyszer a lány húzza ki hősünket a slamasztikából.
Halandó formájában folyton a dekoltázsába látunk, kísértetként pedig a harcban
is méltó társunk lesz. A történet elején egy rajtaütés folyományaként
kénytelenek vagyunk kerülő úton megközelíteni a Borgoviát, ám csakhamar
kiderül, hogy a helyezet sokkal elkeserítőbb annál, mint azt elsőre hittük. Lesz
itt vérfarkasinvázió, ruszalkatámadás, vámpírok, agancsos fejű bestiák az erdő
ősi, göcsörtös fái közt, szép nagy játszóterek, ahol nem feltétlen egyetlen
mederben csörgedezik az akció, hanem némileg szabadon kóborolhatunk. Persze a
vidék sanyarú sorsáért sokkal földhözragadtabb gonoszság felel, a titkok
lelepleződnek, Van Helsing hőssé válik és mindez egy szép nagy csattanóval
zárul.
Oké,
ha a történetet könyvalakba körmölnénk, nem biztos, hogy bestseller válna
belőle, viszont az úton-útfélen felbukkanó szatirikus, kétértelmű, ízes
párbeszédek tényleg kellemes hangulatot árasztanak. Ezzel nincs gond. De mi a
helyzet a játékmenettel, mitől lesz ez olyan szerepjáték, amit alternatívaként
is érdemes kipróbálni? Miért éri meg újra nekiveselkedi, és egészen másmilyen
karakterstílussal érvényesülni? Manapság már nem járható út a Diablo III-at
másolni, főleg, hogy az ihletőben sem volt fenékig tejfel az élet.
Megnyugodhatunk: egészen testhezálló megvalósításban füstöl majd az egerünk két
gombja: a baloldali az alapvető támadásokért felel, a jobb oldali pedig a speciálisakért,
melyekből van egy halom, s folyamatosan egyre több és jobb, attól függően, hogy
a távolsági, vagy a közelharci fegyvereket, avagy a mágiát preferáljuk. Persze a durvább támadások manába kerülnek, trükközni
meg muszáj, elvégre az alapcsínyekkel nem megyünk semmire, főleg, ha az egész
képernyőt betöltő falkák ugranak a torkunknak. A harcrendszerbe való körülbelül
kétperces belerázódási idő szerintünk nem sok, ha a felhasználóbarát szóra
keresel illusztrációt, a Van Helsing-játék tájékán jó helyen kapirgálsz.
Egyetlen
gombnyomással átválthatunk közelharci, illetve távolsági fegyverekre, nem kell
külön megnyitnunk hozzá az eszköztárat, így aztán gyakorta nyomkodjuk majd az
R-gombot. Távolról megtizedelve az ellenséget célravezetőbb és életmentő
megoldás, hiszen ha a fogak minden irányból szaggatják hősünk bőrét, hamarjában
alulról szagolja majd Katarinát. A kihívás még normál szinten is izzasztó, s a helytállás
legfontosabb szabálya a megfelelő felszerelés. Nem csupán a magunk cuccaival
kell törődnünk, hanem a csatlósunkéval is. Megannyi kard, muskéta, pisztoly
akad a kezünkbe, nem kevés időt töltünk el azok összehasonlításával – egyfajta eufórikus
állapotot okoznak a különféle mutatók és DPS-ek bogarászása, drog ez, ha
mondom. A felesleget pedig lepasszolhatjuk a legközelebbi árusnál, vagy ha
lusták vagyunk gyalogolni, elküldhetjük Katarinát is („… és hozz sört is,
asszonyállat!”).
Külön
jó pont, hogy szintlépéskor nekünk kell kiosztanunk a kapott pontokat a tulajdonságainkra,
majd terebélyes skillfákon frissíthetjük a megszerezett képességeket, netán
újakat aktiválhatunk. A kínálat bőven az elvárható szint felett van, ha igazán
hardcore arcok vagyunk, egészen mélyen elmerülhetünk a kunsztok variálásában. A
trükkök és aurák szintén fontos részét képezik kalapos úr repertoárjának. Az előbbivel
különféle képességek között válhatunk gombnyomásra, míg az aura bármennyire is
egzotikusan cseng, voltaképpen a passzív skilleket jelöli. A trükkökkel akár
gyógyíthatjuk is magunkat, ám figyelembe kell venni, hogy egy ideig eltart,
mire újra bevethetjük őket. A játékban rá kell éreznünk a pontos időzítésre,
elvégre a helytelen döntés sokszor az életünkbe kerül. Amíg barátkozunk a
rendszerrel, vegyük figyelembe, hogy a halál folyton ott lohol a sarkunkban.
Igen, ha nem vagyunk hozzászokva az agymunkához, talán értetlenül állunk majd a
Neocore alkotása előtt.
Ejtsünk
szót még a perkekről is, ha nem lenne már nélkülük is kellően élvezetes ez a
hungarikum. Minden negyedik szintlépéskor egy perket is választhatunk
magunknak, melyek további bónuszokkal vértezik fel a karakterünket, pl.
százalékos járulékokat adnak a mágia-ellenálláshoz. Az egyiknél lehetőségünk
lesz arra, hogy nagyobbakat sebezzünk, ha drasztikusan fogy az életerőnk. S ez
még csak a jéghegy csúcsa: a The Incredible Adventures of Van Helsingben minden
eszköz adott arra, hogy olyan hőst kreáljunk, amilyet szeretnénk, ám
mindenekelőtt a túlélésre kell berendezkedünk. Bár a megjelenés utáni napokban
jó pár buggal találkozunk, játék folyamatosan javul és frissül, a négyfős
kooperatív mód pedig az egyik aduász. Minden játékos egy-egy Van Helsinget
irányít, ami ugyan kicsit furcsán jön le, de a palástok és páncélok variálásával
azért meg tudjuk őket különböztetni.
Látvány
terén abszolút elvarázsol a játék, a városok élnek, a vadon pedig buja
növényzetével, csörgedező patakjaival hűen visszaadja a 19. századi
Kelet-Európa feelingjét. Nem beszélve a kazamatákról sem, ahol soha nem
tudhatod, hogy melyik forduló után ugrik valaki a torkodnak. A Neocore belső
fejlesztésű engine-je szépen muzsikál még középkategóriás vasakon is, a
stíluson belül pedig állva hagyja a konkurenciát, nincs mese. A két főszereplő szinkronja
telitalálat, csipkelődéseiken jókat kuncogunk majd, talán a falusiak
álakcentusa túlzó egy kicsit, de a hangzásvilágon tényleg nem eshet csorba és
ide értjük a lágyan simogató és pattogósabb dallamokat is. Mind
összetettségében, mint játszhatóságában tisztességes alkotást nyújtottak át a
magyarok, ráadásul remek áron, magyar felirattal. Még szerencse, hogy a
nehézségből fakadóan a casualok jó eséllyel lemorzsolódnak, így multiban sem
utolsó a játék, bármikor találunk magunknak partnert. A csapat minden
tekintetben megütötte az elvárható szintet, hibái vannak persze, de elfogultság
nélkül megbocsátható mindegyik. Külön öröm, hogy Van Helsing kalandjaiból
trilógia készül, a második részt már bejelentették és jelen cikkünk tárgyával
még idén megismerkedhetnek az Xbox tulajok is.
Kapcsolódó cikkek
max ha csak a fő küldetéseket csinálod és nem zúzol végig mindent akkor talán
és nem foglalkozol semmi mással!
Most húzok egy Keményvonalast Hősi szinten most tartok 1100-nál, de még elég messze van a vége, szóval Én azt mondom legalább egy teljes nap kell végig nyomni, de csak szerintem!
http://www.gog.com/gamecard/inquisitor
Én személy szerint még kifullozom a màgusom a TL 1 be aztàn megveszem a TL2 t és ott is kifullozom az összes kasztot.
Hiába nem drága, de ennyit se ér a játék mivel nem teljes értékű és aki megvette bizony jogosan érzi magát becsapva.
Szóval azt tanácsolom mindenkinek, mielőtt beleélné magát, vagy komolyabban elkezdene számolgatni és taktikázgatni a karakterével, hogy ne tegye. Felesleges. Mire megtalálod a stílusodat, vége a játéknak :)
Ezen besirtam, inkabb mondanatok azt hogy magyar termek igy kotelezo fenyezni :P
De hogy ez egy RPG, az mar tulzas, Hack'n'slash!!! Nem tobb nem kevesebb, en megvettem, de inkabb hagytam volna a francba, 30 perc jatek utan mar nyomtam is az uninstall-t. Tucat jatek, tele koppintasokal es unalomig nyomni a kaszabolast, repetitiv quest-ek, a fegyverek 75% szinte ugyanazt tudja igy semmi ertelme felszedegetni oket, 30 perc utan annyi arany jott ossze hogy nem volt mire elkolteni, en maradok a Divine Divinity vagy Titan Quest-nel
TIAoVH...
Üde színfolt volt tényleg a játék és le a kalappal a magyar fejlesztők elött várom a folytatást azért akkor majd újra előveszem, de addig még ennek ellenére is süllyesztő nálam már :)
A játékot PC-re írták és már készül a második rész is PC-re ( konzolos verzió valószínűleg nem is lesz, mint a Torchlight 2-nél is ).
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.