Colin McRae Rally mobilos teszt

  • Írta: InGen
  • 2014. március 13.
  • android, colin mcrae rally, mobil, teszt
Link másolása
A trend egyértelműnek látszik: lassacskán egyre több playstationös klasszikust portolnak át mobilos platformokra. Vajon az autóversenyzős játékok egyik legendás címe megállja még a helyét, ennyi évvel az eredeti megjelenése után?

Van egy elméletem, mely szerint léteznek játékok, amikkel mindenki játszott, legalább egy kicsit. Ilyen például a Starcraft, a Quake 3, a Need for Speed 3, a Heroes of Might & Magic valamelyik része, és persze a Colin McRae Rally. Akár PC-n, akár PlayStationön, de utóbbi cím gyakorlatilag meghatározta a ralijátékok akkori jelenét, és későbbi jövőjét. Persze a sorozat tulajdonképpen ma is folytatódik a Dirt személyében, és kétségtelen, hogy egy sokkal jobb játék, mint az eredeti Colin McRae Rally, de azt a varázst sosem fogja tudni visszaadni. Vagy lehet, hogy mindez csak a nosztalgia rózsaszín ködén keresztül látszik így?


Nos, erre alkalmam volt választ kapni most, hiszen az eredeti Colin McRae Rally a napokban megjelent androidos platformokra, így be tudtuk vetni a szerkesztőségi Asus Transformert, hogy megnyúzzuk egy kicsit az anyagot. Sajnos a kicsit ezúttal szó szerint értendő, ugyanis a portolás során elveszett az eredeti játék tartalmának jelentős része, így tulajdonképpen az egész úgy fest, mintha egy demó verziót adtak volna ki. Tehát, mit is kapunk? Ausztrália, Görögország és Korzika képében összesen háromféle környezetet, fejenként két szakasszal. Ez pedig nem sok.


De legalább az autóválasztásnál sem esünk majd a bőség zavarába, hiszen összesen négy modell került be, de azok legalább mind legendás verdék: McRae eredeti Ford Focusával kezdünk, aztán megszerezhetjük még a Subaru WRX STi-t, a Mitsubishi Evo VI-ot, és persze nem jelenhet meg ralis játék a Lancia Stratos nélkül. Ezt a rettentő mennyiségű tartalmat Championship, Single Rally, vagy Single Stage módokban próbáljuk ki, bár utóbbi kettőnek semmi értelme, amíg végig nem nyomtuk az elsőt. Szerencsére ez az előbbieknek megfelelően nem fog sokáig tartani.


Hiányzik továbbá az autók beállítása, valamint a manuális váltó is - utóbbi kettő azért egy ralis anyagban eléggé fájó pont. Hogy ettől függetlenül, vagy éppen ezzel együtt megéri-e a jelenlegi 1100 forintos árát a játék, abban nem vagyok biztos. Főleg, hogy egyéb problémák is akadnak, melyek közül a legsúlyosabb a framerate. Már az iOS-es verziónak gondokkal küzdött ezen a téren, és az androidos sem lett jobb. A brutális Tegra 4-es tabletünkön, ami egyébként mindent megeszik reggelire, rendszeresen beesett 30fps alá a játék, cserébe viszont 30fps fölé érzésre sosem megy - valószínű, hogy ezt tették meg maximumnak a fejlesztők. Ami probléma, mert egy ilyen játéknak minimum 60fps-sel kéne futnia, atombstabilan.


Ez persze kihatással van az irányításra, ami viszont ettől függetlenül nem lenne rossz. Alapvetően kétféle metódus közül választhatunk: ha az analóg bevitelt kedveljük, akkor a kütyünk döntögetésével tudjuk kormányozni az autót, és a képernyőn elhelyezett gáz-fék-kézifék szentháromság nyomkodásával érhetjük el a gyorsulást, lassulást, meg... hát... azokat a dolgokat, amiket a kézifékkel csinálunk. Ha ez nem szimpatikus, akkor a kanyarodást is áttehetjük virtuális gombokra, de ekkor már természetesen digitálissá válik a dolog: jobb kezünkkel adhatjuk a gázt, a bal kezünkkel pedig fékezhetünk, átvéve ezzel valamit a ballábfékes ralis autóvezetési technikából.


A grafika egyébként remek. Nem kell Real Racingre számtani persze, gyakorlatilag mindent egy az egyben vettek át az eredeti playstationös változatból, néha megspékelve kicsit a PC-s 2.0-ás verzióból átvett részletekkel. A Transformer 2560x1600-as kijelzőjén viszont tűéles a kép, ami ismét bizonyítja, hogy még a régebbi játékok grafikáját is jelentősen meg tudja dobni a nagyobb felbontás (ha már itt tartunk, próbáljatok ki emulátorral PC-n néhány GameCube-os játékot, nagyon faszán néznek ki).


Szóval az androidos Colin McRae Rallyval pont ugyanolyan jó érzés játszani, mint a klasszikus eredetijével. A vezetési modell teljesen rendben van, a kétfajta irányítás közül mindenki meg fogja találni, melyik tetszik neki jobban, Nicky Grist pedig továbbra is ott ül a navigátori székben. Habár a grafika azért nincs a mai mobilos csúcsminőség közelében, a tűéles képminőség így is kívánatossá teszi a PS1-es látványvilágot. Viszont alig van benne tartalom, teljesen hiányzik a többjátékos mód, és az egész olyan érzést kelt, mintha csak valami demó, vagy próbaverzió lenne. Tekintve, hogy 1100 forintért sokkal jobb játékokat találunk a Play Store-ban, lehet érdemes várni egy leárazásig.

A játékot az ASUS Transformer Pad TF701T készülékén teszteltük, melyet az ASUS Magyarország biztosított számunkra.

14.
14.
Sakee
#13: azért meg tudná izzasztani a nexus7-esem...... ;) szóval nem volt hiába az a morgás! :)
13.
13.
melonbaron
#12: a transformeres morgást visszavonom, nyilván kevertem valamivel... :D
12.
12.
melonbaron
A cikket illető eddig elhangzott kritikákkal magam is egyetértek, továbbá még annyit fűznék hozzá, hogy pillanatnyilag nem 1100, hanem 625 Forintba kerül a játék, az pedig már elég rég volt, amikor az asus transformer mindent megevett reggelire. A tartalom szerintem se sikerült valami sokra, de azért én még bízom benne, hogy fognak még frissítések érkezni.
11.
11.
Falcon
#10: a szívemből szóltál barátom...... manapság már nehéz elmagyarázni milyen magas szinten volt régen ez a sorozat
10.
10.
Giggsy
Már bocs, de manuális váltó egy mobilos játékban? Azt mégis hogyan? Mobilon eleve sem lehet elvárni a szimulátor szintet, a szimulátorok rajongóin kívül pedig mást nem érdekel a manuális váltó.
Az eredeti CMR idején egyébként még Subaruja volt McRae-nek, a második rész megjelenése előtt váltott Focusra.
Az pedig, hogy a Dirt jobb játék lenne, mint a CMR??? Ez mégis honnan a francból jött? A CMR a korának legjobb rallyjátéka volt, a Dirt meg egy... hát igazából a franc se tudja, hogy mi, de a rallyhoz (nemhogy egy rallyszimulátorhoz, hanem akár egy arcade rallyhoz) semmi, de semmi köze a sok fostalicska gymkhana-val, a nevetségesen rövid rallyszakaszokkal, és azzal, hogy rallyversenyt csak nagyítóval lehet benne találni.
9.
9.
crytek
A hangok azok borzalmasan szarok lettek.
Sokszor olyan a hang mintha abroncson mennék végig a betonon.
Ez az egyetlen hibája szerintem!
8.
8.
thelegendary
#7: Ugye? :)
Emlékszem anno 2006 ban játszottam vele először... igaz a legfélelmetesebb és nehezebb Resident Evil rész + akkor a gamecube hoz nem volt mem. karink és egyhuzamban próbáltuk végig nyomni. nem sikerült :)
7.
7.
InGen
#4: A REmake a mai napig a világ egyik legfélelmetesebb és egyben legjobb játéka! :)
6.
6.
Dr. Zaius
#5: És azért Play, mert utálom tapicskolni a képernyőt... Híjnye de rühellem az Androidos játékokat... Egyedül a FF III ami leköt!
5.
5.
Dr. Zaius
Az Xperia Play-emen 100%-osan fut a PlayStation emulátor, így több mint felesleges számomra ez a port... Csak ezért tartottam meg ezt a telót. A SNES és GBA emu is hajtva van rendesen!
4.
4.
DON GONDOCS
Valóban az NGC emuval jó beállításokkal szép látványt és kellő sebességet érhetünk el. Resident Evil remake vagy zero, Killer7 Eternal Darkness pl
3.
3.
Daks
A Mark I-es Focus annyira fantasztikus autó, hogy arra szavak nincsenek. Nem csoda, hogy címlapra került. :)
2.
2.
mestermagyar
#3: Szia kemuri!

A legértelmesebb "AAA" játékok telefonra az autósak. Legalább van valami alapja a kormányzásnak, mégha a pedálok nem is a lábunknál helyezkednek el. Egy érzékeny giroszkóppal szívesen tolnék egy wipeoutot, ha megoldanák hogy ne legyen onscreen button. :D
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...