Rajongói pénzből tér vissza a Shadowrun is

  • Írta: fojesz
  • 2012. április 7.
  • Bejelentés
Link másolása
Újabb klasszikus cím térhet vissza a képernyőinkre, a Harebrained Schemes körökre osztott, a Shadowrun-univerzumban játszódó szerepjátékot készítene a rajongók pénzéből. A Kickstarter-projekt hatalmas siker, a kezdőtőke megvan, most a ráadás fícsörökért folyik a gyűjtés.

A Harebrained Schemes kezdetben 400 ezer dollárt akart összegyűjteni a Shadowrun Returns megvalósítására, és bár több mint 20 napot hagytak a rajongóknak, hogy adományozzanak nekik a Kickstarteren, a kiszabott összeget 28 óra (!) alatt sikerült összehozni. Jelen pillanatban közel 14 ezer támogatója van a projektnek, akik 618 ezer dollárral járultak hozzá a fejlesztéshez.

Illusztráció: a 2007-es Shadowrun PC-re és Xbox 360-ra

A gyűjtés nem áll le. A Shadowrun-veteránokat is magába foglaló csapat kezdetben egy 2D-s, egyjátékos, körökre osztott szerepjáték elkészítését tűzte ki magának célul, ami PC-re, iOS-re és Androidra jelent volna meg, azonban a pluszpénznek hála lesz Mac-es verzió, valamint francia, német és spanyol fordítás is, 1 millió dollár után pedig még nagyobb játékvilág, még több küldetés, "kick-ass" zene és továbbfejlesztett küldetésszerkesztő építhető a játékba a srácok szerint - editor egyébként is lesz a Shadowrun Returnsben.

A csapatot lenyűgözte a rajongói összefogás és annak mértéke, még a Kickstarter-divat közepén sem jellemző, hogy ilyen gyorsan, ilyen mértékű összeg gyűljön össze. Azt egyelőre nem tudjuk, hogy mikor veszi kezdetét ténylegesen a fejlesztés, és mikor láthatunk valamit először az anyagból.

Ahogy arról korábban beszámoltunk, a Kickstarter jóvoltából készülhet el a Double Fine új kalandjátéka, a Wasteland folytatása és Christian Allen taktikai lövöldéje, de jelenleg is folyik a gyűjtés Jane Jensen új kalandjátékáért, japán szerepjátékok lokalizálásáért és az első Leisure Suit Larry felújított változatáért.

9.
9.
#6: Szeretni én sem szeretem, de egyszerűbb azt írni, hogy AAA-title, mint azt, hogy olyan nagy volumenű franchise amit körülleng a rajongók szeretete, több milliós példányszámban értékesített és megjelenését óriási hype övezi körbe. Fejlesztése évekbe és dollár milliókba kerül, akár száznál is nagyobb professzionális gárda emberi képességeik végső határáig megfeszített, keser-édes gyümölcse ! :)))
6.
6.
Quent1n
#5: Ez em tul jo márpedig azért, mert ők a szakemberek ők értenek hozzá. Pénzt kérnek egy project megvalósításához amihez vagy adnak a rajongók vagy nem. Nem igazán járható út, hogy aki pénzt ad belekotyoghasson a fejlesztésbe. Maximum ugy tudnám elképzelni, hogy egy bizonyos összeg fölött de nem hiszem, hogy bármelyik fejlesztő akarná ezt így, inkább bele se fogna.

A digitális terjesztés a jövő de ez a kickstart is egy előremutató dolog ez tény.

TomGoodman: Én nagyon utálom ezt az AAA megjelölést meg kell mondjam... :S

"What are AAA titles?
Short answer:
High-quality games with high budget.

Longer answer:
There is a debate that takes into considering several aspects that AAA titles should have. Some of the most common qualities that AAA titles should have (according to some experts) are:
- High-quality
- Broad market
- High sales
- Large teams
- Big budget
- Polished audio-visual direction
- Perfect technical and artistic execution
- Playable & fully enjoyable within the first five minutes of play
- Exhaustively tested
- Bug free
- Great usability
- Continous, balanced entertainment from beginning to end
- Great graphical user interface
- First place in the markets, and great marketing
- Hype

Some of the qualities are more arguable than others (like playability in 5 minutes). Some argue whether AAA titles should have certain budget or certain amount of sales.

In general, AAA refers to a game of the highest quality."

Ebből kiindulva nem sok AAAs játék létezik :D
5.
5.
Motig
kiváncsi vagyok mikor lesz az hogy valaki feldobja az öltetet miszerint ilyen meg olyan gamet akar csinálni és arra is össze dobjáék a pénzt(pláne az első iylen mmo ra lenék kiváncsi!) bár akkor minimum anyi legyen hogy aki dob be pénzt az beleszolhat kicsit a fejlesztésbe.
4.
4.
#3: A jövő az Origin, Steam, PSN és XBLA. Ebből a Steam talán a legjobb mert ott a Valve-t gondolom a legkorrektebbnek aki nem szól bele a fejlesztésbe. Az EA befolyását meg lehet tekinteni a Mass Effect, Dragon Age és társain.

A kickstart amúgy egy nagyon jó dolog, de inkább kísérletezés, retro dolgok felújítása téren. Azt nem tartom valószínűnek, hogy egy több milliós nagy AAA címet is ugyanolyan könnyen meg lehet finanszírozni. Egy új franchise-ot meg pláne nem.

A digitális terjesztés nem feltétlen azért jó, mert olcsóbban jöhetnének a játékok (már bebizonyosodott, hogy ez nem működik), viszont hamarabb megtérül a cucc, kisebb a rizikó és egy steam közösségen belül célorientáltan olcsóbban is lehet eljutni a vásárlókhoz direkt reklámmal...
3.
3.
HerodPK
és kurva jo dolog hogy a rajongok tudják mitől jó a játék nem szol bele a fos marketing meg a sok fejes meg nem szabatják át a játékot 5x.....szerintem ez a jövő...vagy valami hasonló mikor magunknak csinálunk játékokat nem valami után gyártott szennyt kapunk évről évre
2.
2.
Mezzanine
Ez a rajongói pénzes dolog tök jó!
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...