Jason Rubin, a THQ egykori fejese kiteregette a szennyest a GamesIndustry International magazinon keresztül. Szerinte a Metro: Last Light költségvetése össze sem hasonlítható más AAA-kategóriás játékokéval, a 4A Games rendkívül rossz munkakörülmények között dolgozott, így szinte csodaszámba megy, hogy ilyen minőségi alkotást tettek le az asztalra. Olyan diadalt arattak, ami csak "a jamaicai bobcsapat 1994-es olimpiai győzelméhez fogható, amikor legyőzték az Egyesült Államok válogatottját".
Rubin még a THQ elnökeként látogatta meg a srácokat Ukrajnában, így elsőkézből tapasztalhatta meg a hiányosságokat. Hihetetlen, de igaz: a legnagyobb riválisok költségvetésének csupán tíz százalékát tette ki a Metro: Last Light teljes büdzséje. A fejlesztéshez szükséges készleteket és high-end PC-ket úgy tudták becsempészni Ukrajnába, hogy megvesztegették a vámtisztviselőket. Csapat kénytelen volt esküvőkön használatos, összecsukható székeken gürcölni, a stúdió berendezése inkább egy iskolai menzáéhoz hasonlított, ahol a srácok könyöke is összeért. "Az egész csapat elfért volna az EA Los Angeles-i irodájának edzőtermében".
E problémák szinte elképzelhetetlenek tűnnek egy fejlett nyugati cégnél, de Ukrajnában mindennaposnak számítanak az olyan esetek, amikor napokig elmegy az áram vagy a fűtés.
Rubin szerint a THQ irreális követelményeket támasztott a srácokkal szemben, még multiplayert és kooperatív módot is látni akart a játékban - ugyanolyan határidő és költségvetés mellett. Az egykori elnök bírálta az Metro: Last Light új kiadóját is: szerinte a Deep Silver nem foglalkozott eleget a játék promóciójával, nem emelte ki a 4A Gamest. A PR-os hölgy azóta le is korholta Rubint a Twitteren, mondván az úriember nem tudhatja, hogy más cégeknél hogyan mennek a dolgok.
Győzött a tehetség és a tenni akarás, ennek fényében tekintsetek a Metro: Last Lightra!
És akkor a többi "nagykutyának" el kellene gondolkodnia, hogy miképp kéne játékokat készíteni!
Ha egy ilyen csapat képes erre, akkor nekik miért nem megy, vagy ha megy is, akkor talán még jobb is lehetne...10x annyiból!?
A technikai adatokhoz lövésem sincs, szóval nem tudom mennyire pénz függő egyébként ez az egész!
De gondolom az, mivel, mi nem az manapság!? : )
Nekem annyiban maradt, hogy [SPOILER] az előző rész végén is megöltem Őket, ne legyen másképpen ez most sem. :) [SPOILER]
Lehet valahogy választani vagy valami? Vagy ez így fix?
Belső tereken 60FPS, amúgy olyan 35-45FPS.
Egyébként kegyetlen jó a játék, érződik, hogy ez bizony minőségi cucc és szívből készült, nem pénzből.
Mellesleg senki nem mer beszélni róla nyíltan mert fél hogy legközelebb nem kap játékfejlesztői munkát, de nyílt titok, hogy elsősorban a nagy kiadók durva körülmények között, szinte "sweatshop-módra" dolgoztatják a fejlesztőket...
Amikor egy interjúban Avellone-t (az izometrikus rpg-k istene) megkérdezték a dologról, csak annyit mondott: no comment.
de akkor megnyugodtam elég sokáig le fog kötni:)
1. Ha a metro 2033-at olvasod, akkor a játék (szintén metro 2033) át van írva, néhol nagyon.
2. Ha a 2034-et olvasod, akkor elolvastad a játék (ami mostmár a metro last light) eseményei után történteket, amit onnan tudok, hogy már benne vagyok a játékba rendesen. Bár ez nem baj, én is így tettem, és így is akarja valószínüleg az író, mert a metro 2035 a last light eseményeit dolgozza majd fel bövítve.
Jó olvasást, és játékot. :)
Nagyon meghoztátok a kedvem hozzá,meg most olvasom a könyvet!:)
Az pedig, hogy így csinálták meg a game-et, nem látszik meg rajta.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.