Hatred - botrányjáték virtuális tömeggyilkosoknak

  • Írta: zoenn
  • 2014. október 17.
  • Bejelentés
Link másolása
A lengyel Destructive Creations bemutatkozó alkotása alaposan kicsapta a biztosítékot a játékosok körében. A Hatredben egy gyűlölettel teli tömeggyilkost irányítunk felülnézetből. "Nem ejtünk foglyokat, nincs megalkuvás."

A Destructive Creations állítólag számos veterán játékfejlesztőt foglalkoztat, első játékuk bemutatkozása meglepően sok negatív reakciót vont maga után. A Hatredet az Unreal Engine 4 hajtja majd és a videó első változatában látható volt a motor logója is, ám az Epic Games később arra kérte a fejlesztőket, hogy vegyék ki belőle, mert nem hajlandó a nevét adni a játékhoz.

Íme, a brutális bemutatkozó videó - csak óvatosan kattintsatok!

A lengyel csapat bevallottan egy olyan alkotást szeretne letenni az asztalra, amely szembe megy a politikai korrektséggel és a színes trendekkel, A játékban színtiszta élvezetből irthatjuk az embereket, a hangulat komor, monokróm színek dominálnak, antihősünket felülnézetből irányítjuk.

"A nevem nem fontos. Az a fontos, amit tenni fogok. Kib*szottul utálom ezt a világot! Férgek fogják rágni az emberek hulláját. Az egész életem hideg és gyűlölettel teli. Mindig nagy felhajtással akartam meghalni. Eljött a bosszú ideje, senki nem fog megmenekülni. Annyi embert teszek a sírba, amennyit csak tudok. A népirtó hadjáratom csak most kezdődik."


Azt hiszem, ilyen fülszöveg mellett nincs szükség felesleges szócséplésre. A Hatredben egyébként New York államban járunk, hét, szabadon bejárható szinten ölhetjük az ártatlanokat, ahogy a csövön kifér. A holttesteket emberi pajzsként használhatjuk, ha nyakunk körül szorul a hurok.

A Hatred a tervek szerint 2015 második negyedévében jelenik meg PC-re.

129.
129.
br1Koo
#121: Nem értitek, nem lenne itt 128 komment, meg vita ha mindenki tisztában lenne a videójáték fogalmával. Én a videójátékokat egy elképzelt világnak látom, ami hozzáad egy kicsit a saját életedhez. Ez a célja, a szórakozás. Sőt még csak nem is az a probléma hogy egy ilyen játék ki jön a piacra. A probléma ott van, hogy vannak emberek akiknek tetszik az hogy tökéletesen le van modellezve, hogy mi lenne ha minden indok nélkül bemennél egy bankba és megkínoznál, megaláznál olyan embereket akik játékmenetileg semmi bosszúságot nem okoznak. Bizony igaz hogy nagyon sok játékban meghalnak emberek, de itt magával az egész koncepcióval vannak gondok.
128.
128.
nyde
127.
127.
Mortician
#126: Legalábbis szerinted. A legkevésbé sem érdekel a véleményed, elhiheted.
126.
126.
nyde
#125: A Postal 1 is egy szar.
125.
125.
Mortician
#115: Annyira bírom, amikor azzal jöttök, hogy más játékokban miért is nem probléma gyilkolni és ezt mindig valami nevetséges mondvacsinált okkal támasztjátok alá... :DD

A Postal első részében semmi humor nem volt, ugyanilyen eszetlen mészárlás volt, mint ez. A végén pedig kiderült, hogy elmebeteg volt a főszereplő és a tévképzetei nevében cselekedett. Ugyanez a koncepció, csak itt lényegesen komorabb a megvalósítás.

Nem baj, magyarázkodjatok csak miért ér ezeknek az "élete" többet, mint másoké, más játékokban. Én jól fogok szórakozni megjelenés után. :)
124.
124.
with
"A nevem nem fontos. Az a fontos, amit tenni
fogok. Kib*szottul utálom ezt a világot! Férgek
fogják rágni az emberek hulláját. Az egész
életem hideg és gyűlölettel teli. Mindig nagy
felhajtással akartam meghalni. Eljött a bosszú
ideje, senki nem fog megmenekülni. Annyi
embert teszek a sírba, amennyit csak tudok. A
népirtó hadjáratom csak most kezdődik."
Nekem tetszik.....
122.
122.
Pizza74
Nem tudom mi lehangolóbb, hogy ti tényleg egy burokban éltek a negatív utópiátokkal, vagy hogy ennyire komolyan vesztek egy, amúgy a vírusmarketinget leszámítva, elég jelentéktelen indie játékot.
A Postal 2-höz kiegészítő készül, annál a hírnél miért nem volt ekkora balhé? Az új Carmageddonnal kapcsolatba se voltak problémáitok. Ezzel miért van? Mert ez valami új? Ne haragudjatok, de ti csúnyán beszoptátok mindkét oldalt. A nyíltan erőltetett vírusmarketinget és a média keltette közfelháborodást is.
A világon egyetlen, vagy talán maximum néhány autista gyerek ráfogja a tetteid egy videojátékra, az már releváns észérv? Ez már tényleg szánalmas.
121.
121.
Yanez
#115: Ez egy baromság! Nem az számít, hogy mi a cél, hanem hogy egy játékban alapból benne van a gyilkolás, erőszak. Ha munkába menet valaki felhergel, és megölöd - vagy azért ölöd meg, mert fizettek érte, és ez volt a célod, a bíró még nem fog "kedvezményt" adni. Nem fognak elengedni sem, csak mert szegénynek nem is ez volt a célja, hanem csupán a munkába ment. :) Nemhiába vannak országok, ahol minden olyan játékot betiltanak, amelyben van egy csöppnyi erőszak. Ölés, drogozás, alkoholizálás - a közösség leszarja miért csinálod, klnyszerből vagy szórakozásból, ugyanúgy ítélkeznek majd fölötted, akárcsak a törvény, ha muszáj. Értem, hogy ez csak egy játék, az filozófiai (meg egyéb) oldala ugyanarra épül.
120.
120.
vwxyz
#119: *jobb (szerkesztés továbbra sincs :P )
119.
119.
vwxyz
Ez telefonon job lenne, alapból így, hogy felülnézetes lesz, remélem jönni fog belőle mobilos app. :)
118.
118.
andy976
Tiszta gagyi. Én 1:12 nél több agyat vártam volna a betonon..:D
117.
117.
Heisenberg
#115: A carmageddon carpocalypse now játékban konkrétan voltak olyan feladatok, hogy bizonyos mennyiségű embert kellet elütni/megölni:D Egyébként én szerettem azt a játékot és miután jogsiztam, nem próbáltam ki tényleg olyan egyszerű e elütni egy embert a valóságban mint a játékban:P
116.
116.
amperovszki
#115: "Te idióta,..."

ha szabad kérdeznem, a kedves mama hogy van, te gyökér?

amúgy honnan a büdös lófaxból tudod, hogy ennek a játéknak nem lesz értelmesnek mondható kerettörténete? tán ott dolgozol, sőt te vagy a történetíró, nem?

(persze ez esetben tényleg nem csodálkoznék, ha semmilyen kerettörténet nem lenne, csak az agyatlan hent)
115.
115.
br1Koo
#95: Te idióta, nem fogod fel? A Carmageddonnak NEM AZ VOLT A CÉLJA HOGY EMBEREKET ÖLJ, ÜGYESSÉGI JÁTÉK VOLT -PONT Ennek a játéknak kibaszottul erős történetet és játékmenetet kéne felmutatnia, ilyen karakterindítással, de erről szó se lesz, ÉRTED?! Nincs poénra fogva, nincs benne semmi humor, csak mész előre és kínzod az embereket. Ez nem egy videójáték, hanem egy botrányjáték, ami a postallal ellentétben semmit nem tud pozitívan felmutatni. A Postal-t emellé ne is soroljátok, mert annyira van közük egymáshoz, mint egy gran turismonak meg a big rigs-nek. A postal volt az amiben nem vetted komolyan az egészet, akárhogy hugyoztad le az embereket, miközben ők is behugyoztak meg csaptad le a fejüket lapáttal, az egy abszurd világ volt ahol mindenki őrült, senki sem igazi ember. Itt ennek nyoma sincs, semmi értelme ezeket az embereket kínozni, megalázni.
114.
114.
amperovszki
#113: ...azaz jó eséllyel kisebb büntetésre számíthat

#109 hol élsz te, a Marson?
107.
107.
Norbaa
#89: godach, mivel ez volt a válaszod, ezért nem értetted az érvelésem... "haver"
103.
103.
Attaca
#102: A játékok azért érdekes kérdés szerintem, mert itt olyan dolgok is megengedettek, amiket a törvények büntetnek. pl. gyilkosság.
De egy sikeres játék jól mutathatja az elvárásokat. Azért is feszegetem ezt a kérdést, mert érdekel, hogy ebben a témában mi a vélemény, kell-e határ, szerintem ez a jövő szempontjából még érdekesebb kérdés lesz (pl. oculus rift által néhány ember által korábban felvetett kérdések), de egy ilyen játék kapcsán is elgondolkodik az ember az alkotói szabadság határain, melyet itt nyilván a pénz mozgat, nem a kreativitás.
102.
102.
amperovszki
#99: igazad van, hogy nem csak a gázolás volt benne a lényeg, de anélkül lényegesen kevesebb lett volna. ez egy extra móka volt benne

"Viszont a lenti kérdésemre válaszolhatnál ha van időd, hogy szerinted létezik-e valamilyen korlát, ami nem engedhető meg egy játékban? Nem csak az esetleges következményei miatt, hanem önmagában, kell-e korlát, vagy csak a fogyasztók igényei szabhatnak korlátot?"

kezdjük ott, hogy nem csak a játékok területén, de mindenhol máshol is észrevehető, hogy NEM CSAK a fogyasztók elvárásai a lényeg, hiszen vannak TÖRVÉNYEK
pl. van-e igény a világon erre/arra/amarra?
de van ám! és szabad? DEHOGY!
101.
101.
amperovszki
#96: nyehhehe... végül csak lett kapás :DDD

nyammmnyammm... ez fincsi volt, jól is laktam :DD

(gy.k.: NE ETESD A TROLLT! :DDDDDDD)
100.
100.
nosocsi
Teljes mértékben egyetértek Attaca-val és Norbaa-val.
Ahogy Norbaa írta is, ha tényleg a legcsekélyebb esély is van rá, hogy valaki ettől bekattan... hát én bizony nem kockáztatnék.
Szerintem ez egy aberált dolog, nem tudom felfogni, hogy ebben valaki miért leli örömét. A fejlesztőket sem értem, hiszen bárki aki a nagyközönségnek készít valamit felelőséggel van a társadalomért. Egyszerűen gyomorforgató számomra. Mintha viccet csinálna az eféle mészárlásokból.
99.
99.
Attaca
#95: Ezt a játékot nem ismerem, bár azért a wikipédia szerint nem csak az volt benne, amit te írtál:
"Három módon nyerhetünk versenyt: teljesítjük a megadott köröket, hazavágjuk az összes ellenfelet, illetve átgázolunk minden gyalogoson"

De nem állítottam olyat, hogy egy játék hatása direkt kimutatható lenne egy adott bűncselekmény fajtában. Csak szerintem az, hogy mire van igény, az tükörkép egy társadalomról. Az általad idézett mondatommal azt akartam érzékeltetni, hogy 20 év alatt az általánosan elfogadott értékek sokat változtak.

Viszont a lenti kérdésemre válaszolhatnál ha van időd, hogy szerinted létezik-e valamilyen korlát, ami nem engedhető meg egy játékban? Nem csak az esetleges következményei miatt, hanem önmagában, kell-e korlát, vagy csak a fogyasztók igényei szabhatnak korlátot?
98.
98.
Sidonyke
A GTA sorozattal történő összehasonlítás, azért több sebből is vérzik. Elvégre is ezzel a felfogással, bármely más lineáris vagy épp sandbox lövöldével összelehetne mérni. Hiszen a mai sandbox játékokban "alap" lett, hogy a civileket is meglehet ölni, hiszen hozzáad a "játék szabadságához". Viszont kár hasonlítani, mert a GTA és a többi sem aköré épít, hogy te pusztíts el minél több ártatlan embert. Viszont, hogy kicsit a másik oldal mellett is szóljak nem ez az első játék, ami ezzel a koncepcióval rukkol elő. Az ölés meg, hogy valakit megnyugtat egy játékban, természetes hozzátartozója az embernek, akármennyire is fellázadnak ezen páran. Senkiből nem válik tömeggyilkos, ha ezzel játszik, még egy gyerekből sem, bár a korhatáros dolog mellett én is kiállnék. Nem is elsősorban emiatt, hanem mivel egy rosszabb felépítésű családi körben cseperedő kis gyerek esetében torzíthatja a világképét és ezzel együtt a személyiségét. Persze ez nem akkora volumenű dolog, de ahogy szokás mondani sok kicsi sokra megy. (Nem a tömeggyilkos irányba, mielőtt valaki félreérti.) A játék megjelenéséig pedig kár már előre széttépni, hiszen még sok minden változhat.
97.
97.
Thor Vath
Hatszazhatvanhatnak van igaza, tényleg az a baj, hogy feltolja az ingerküszöböt.
Minden, amit naponta hallasz, meg főleg, amit látsz, módosítja az agyadat. Ha akarod, ha nem, ha észreveszed, ha nem. Így működik az agy, ez van.
Ha leülsz ezzel a hulladékkal napi szinten játszani, amikor befejezted, már nem leszel ugyanaz az ember. Ténylegesen nem ölsz meg az utcán könyörgő ártatlanokat, ez jó - a többi ember szempontjából mindenképpen :) Viszont az elmédben ugyanaz a jellegű deformáció keletkezik, mintha tényleg széttrancsíroztál volna pár síró-rívó járókelőt, mert a tudatalatti nem tesz különbséget, még ha te tudatosan teszel is. A károsodás legfeljebb nem akkora mértékű, mondjuk úgy 5 százaléka az élesnek. De kell ez az 5%? Nekem biztos, hogy nem, köszi.
Ez egy nagyon barom játék, nagyon nem kéne ilyet.
96.
96.
respectpele10
95.
95.
amperovszki
#90: "Egy ilyen játékot biztos nem lehetett volna eladni 20 éve haszonnal."

ezek szerint a Carmageddon soha meg sem jelent, max egy párhuzamos univerzumban.

ott se volt túlbonyolítva a játékmenet: gázold halálra a gyalogosokat. aztán csak megért vagy 3 részt

nem hinném, hogy a cserbenhagyásos gázolások száma sokat nőtt volna (értsd: semennyit) a széria hatására
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...