A Horizon: Zero Dawn egyértelműen a Sony-konferencia, és úgy alapvetően az E3 egyik legérdekesebb címe volt, így nem meglepő, hogy még maga a Sony Worldwide Studios elnöke, Shuhei Yoshida is mesélt a játékról.
Többek között elárulta, hogy a játék fejlesztésének a kezdetén rengeteg koncepció született, de végül a bemutatóban is látott változat győzött. A Horizon a Guerilla második generációs, PlayStation 4-re tervezett motorját használja. A csapat az E3-on során ezt megerősítette és hozzátették, hogy ez lényegében a Killzone: Shadow Fall által is használt engine továbbfejlesztett változata, viszont közel két évnyi munka van abban, hogy a motor képes legyen nyílt terepek zökkenőmentes kezelésére. A legfrissebb hírek szerint 1080p-ben és 30 fps-sel fog majd futni a megjelenéskor a Horizon.
Yoshida elárulta, hogy a játékmenet teljesen új lesz, és mindegyik óriásrobotnak különböző mesterséges intelligenciája lesz, vagyis mindegyik gép ellen különböző stratégiákat kell bevetnünk. Ott vannak például a Watcherek, akik főleg a többi robotot terelik, ha pedig veszélyt látnak, sikolyszerű hanggal jelzik azt. Ezzel szemben a Grazerek csordában utaznak, a hátukon hatalmas, zölden izzó kannákat cipelnek (ezek nagyon fontosak Aloy törzsének, és a bemutatott demóban egy olyan küldetés látható, ahol ezeket akarja begyűjteni). Méretüket tekintve ezek a robotok akkorák, mint egy velociraptor, azonban sokkal ártalmatlanabbak. Például a legtöbb Grazer, ha veszélyt érez, egyszerűen elszalad, és csak a csorda néhány tagja marad vissza, hogy védje a többieket.
És akkor ott van még a Thundermaw, ami 80 láb hosszú és 30 láb magas (vagyis nagyjából akkor, mint egy felnőtt kék bálna). A teste egyébként 93 rombolható elemből áll, így Aloynak nincs könnyű dolga, amikor meg kell találnia a monstrum gyenge pontját. Ehhez közel 12 különböző támadásra van szüksége. Azonban míg a Thundermaw méreténél fogva lomha, addig Aloy nagyon agilis, nagyon gyors és mivel kiváló íjász, tökéletesen is tud célozni. A játékban rengeteg különböző íjat gyűjthetünk össze. Ilyen lesz például az elektromos tölténnyel felszerelt változat, ami rövid időre elkábítja a bestiát, de ott lesz a drótkötél, amivel rövid időre leszögelhetjük őt. A demóból az is kiderült, hogy Aloy a robotokról lehulló fegyvereket is fel tudja kapni és használni azokat, ezzel kicsit ki tudja egyenlíteni az erőviszonyokat.
A Videogamernek adott interjúban Jan-Bart van Beek, a játék rendezője további részleteket is elárult a játékmenetről. Az interjúból például kiderül, hogy abszolút nem terveznek tutorialt a Horizonhoz, ugyanis nem szeretnék a játékosok szájába rágni, hogyan kell vadászni, vagy hogyan lehet interakcióba lépni velük. Az egész játék a felfedezésről szól, amit csakis trial and error módon érdemes felfedezni, megtapasztalni.
Például ily módon figyelhetjük meg a robotok viselkedését, így derül majd ki számunkra, hogy a dinók milyen kapcsolatban állnak egymással, ki véd kit és ki milyen pozíciót foglal el ebben a világban. Egy kicsit olyannak kell lennünk, mint David Attenborough, vagyis le kell ülnünk egy bokorba és tanulmányoznunk kell ezeket a lényeket, azok viselkedését. Hasonló okokból nem mesél a stúdió semmit a történetről sem, ugyanis a játékosra bízzák majd, hogy kiderítse, pontosan mi is történt, mielőtt a tápláléklánc aljára csúszunk vissza.
A rendező mesélt arról is, hogy lesz a játékban egy képességfa, illetve két alapvető karakterfejlődési rendszer is. Az egyik, hogy tetteink után tapasztalati pontokat kapunk, amikkel különböző perkeket tudunk megnyitni, mint például az idő lassítása. Az E3-as demóban látott karakter olyan 12-es szinten állhatott. A másik pedig a craft-rendszer és a gyűjtögetés lesz, amivel szintén hősünk fegyverzetét, páncélzatát és egyéb tulajdonságait tudjuk fejleszteni.
A Guerilla ígérete szerint a játék egy hatalmas felfedezhető világot ígér, ahol amit látunk - beleértve a háttérben meghúzódó hatalmas hegyeket is -, azt meglátogathatjuk majd. A Horizonnal kapcsolatban ugyan még mindig nagyon sok a rejtély, de a megjelenés már nincs messze, hiszen valamikor 2016-ban debütál a játék, kizárólag PlayStation 4-en.
?!
Ezek szerint a robotok mar embert is esznek?
Ilyenkor nagyon örülök, hogy PS4-et vettem, eszméletlen lesz ez a játék. Pont az ilyen új ötletek kellenek ennek a generációnak a sok remastered után.
A minőségre szerintem sem lesz panasz. Egyelőre nagyon kívánatos az anyag, reméljük tartani tudják a minőséget, és akkor egy újabb remek játékkal leszünk gazdagabbak.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.