E3 2015: Rengeteg Horizon: Zero Dawn érdekesség

  • Írta: Shifty
  • 2015. június 19.
  • Érdekesség
Link másolása
Az idei Sony-konferencia egyik meglepetésbejelentése volt a Killzone-játékokat is jegyző Guerilla Games legújabb fejlesztése, a közel két éve készülő Horizon: Zero Dawn. Érkezett néhány friss részlet vele kapcsolatban.

A Horizon: Zero Dawn egyértelműen a Sony-konferencia, és úgy alapvetően az E3 egyik legérdekesebb címe volt, így nem meglepő, hogy még maga a Sony Worldwide Studios elnöke, Shuhei Yoshida is mesélt a játékról.

Többek között elárulta, hogy a játék fejlesztésének a kezdetén rengeteg koncepció született, de végül a bemutatóban is látott változat győzött. A Horizon a Guerilla második generációs, PlayStation 4-re tervezett motorját használja. A csapat az E3-on során ezt megerősítette és hozzátették, hogy ez lényegében a Killzone: Shadow Fall által is használt engine továbbfejlesztett változata, viszont közel két évnyi munka van abban, hogy a motor képes legyen nyílt terepek zökkenőmentes kezelésére. A legfrissebb hírek szerint 1080p-ben és 30 fps-sel fog majd futni a megjelenéskor a Horizon.


Yoshida elárulta, hogy a játékmenet teljesen új lesz, és mindegyik óriásrobotnak különböző mesterséges intelligenciája lesz, vagyis mindegyik gép ellen különböző stratégiákat kell bevetnünk. Ott vannak például a Watcherek, akik főleg a többi robotot terelik, ha pedig veszélyt látnak, sikolyszerű hanggal jelzik azt. Ezzel szemben a Grazerek csordában utaznak, a hátukon hatalmas, zölden izzó kannákat cipelnek (ezek nagyon fontosak Aloy törzsének, és a bemutatott demóban egy olyan küldetés látható, ahol ezeket akarja begyűjteni). Méretüket tekintve ezek a robotok akkorák, mint egy velociraptor, azonban sokkal ártalmatlanabbak. Például a legtöbb Grazer, ha veszélyt érez, egyszerűen elszalad, és csak a csorda néhány tagja marad vissza, hogy védje a többieket. 


És akkor ott van még a Thundermaw, ami 80 láb hosszú és 30 láb magas (vagyis nagyjából akkor, mint egy felnőtt kék bálna). A teste egyébként 93 rombolható elemből áll, így Aloynak nincs könnyű dolga, amikor meg kell találnia a monstrum gyenge pontját. Ehhez közel 12 különböző támadásra van szüksége. Azonban míg a Thundermaw méreténél fogva lomha, addig Aloy nagyon agilis, nagyon gyors és mivel kiváló íjász, tökéletesen is tud célozni. A játékban rengeteg különböző íjat gyűjthetünk össze. Ilyen lesz például az elektromos tölténnyel felszerelt változat, ami rövid időre elkábítja a bestiát, de ott lesz a drótkötél, amivel rövid időre leszögelhetjük őt. A demóból az is kiderült, hogy Aloy a robotokról lehulló fegyvereket is fel tudja kapni és használni azokat, ezzel kicsit ki tudja egyenlíteni az erőviszonyokat.

A Videogamernek adott interjúban Jan-Bart van Beek, a játék rendezője további részleteket is elárult a játékmenetről. Az interjúból például kiderül, hogy abszolút nem terveznek tutorialt a Horizonhoz, ugyanis nem szeretnék a játékosok szájába rágni, hogyan kell vadászni, vagy hogyan lehet interakcióba lépni velük. Az egész játék a felfedezésről szól, amit csakis trial and error módon érdemes felfedezni, megtapasztalni.


Például ily módon figyelhetjük meg a robotok viselkedését, így derül majd ki számunkra, hogy a dinók milyen kapcsolatban állnak egymással, ki véd kit és ki milyen pozíciót foglal el ebben a világban. Egy kicsit olyannak kell lennünk, mint David Attenborough, vagyis le kell ülnünk egy bokorba és tanulmányoznunk kell ezeket a lényeket, azok viselkedését. Hasonló okokból nem mesél a stúdió semmit a történetről sem, ugyanis a játékosra bízzák majd, hogy kiderítse, pontosan mi is történt, mielőtt a tápláléklánc aljára csúszunk vissza.

A rendező mesélt arról is, hogy lesz a játékban egy képességfa, illetve két alapvető karakterfejlődési rendszer is. Az egyik, hogy tetteink után tapasztalati pontokat kapunk, amikkel különböző perkeket tudunk megnyitni, mint például az idő lassítása. Az E3-as demóban látott karakter olyan 12-es szinten állhatott. A másik pedig a craft-rendszer és a gyűjtögetés lesz, amivel szintén hősünk fegyverzetét, páncélzatát és egyéb tulajdonságait tudjuk fejleszteni.

A Guerilla ígérete szerint a játék egy hatalmas felfedezhető világot ígér, ahol amit látunk - beleértve a háttérben meghúzódó hatalmas hegyeket is -, azt meglátogathatjuk majd. A Horizonnal kapcsolatban ugyan még mindig nagyon sok a rejtély, de a megjelenés már nincs messze, hiszen valamikor 2016-ban debütál a játék, kizárólag PlayStation 4-en.

30.
30.
kastorhun
Jól hangzik, csak nehogy ez is középszerű legyen mint a hasonlóan megjelenése előtt felhájpolt sony-s játék.
29.
29.
kopic
#28: Nem latok smileyt.
?!
28.
28.
A Pulyka
#27: Szo szerint lelegelik oket, utána robot urulék formályában bebábozodnak, majd a metamorfozis után, robotlepkeként térnek vissza, hogy immár a gépek oldalán, ellenunk harcoljanak.
27.
27.
NECROSMOKE
" Hasonló okokból nem mesél a stúdió semmit a történetről sem, ugyanis a játékosra bízzák majd, hogy kiderítse, pontosan mi is történt, mielőtt a tápláléklánc aljára csúszunk vissza."
Ezek szerint a robotok mar embert is esznek?
25.
25.
kristof97
#17: A többi törzs ellen a vadászterületek miatt azért elég fasza lenne. :D Vagy ha már akció-rpg, akkor kapcsolatot is lehetne velük kiépíteni (szövetség-ellenség, stb.). :D
24.
24.
bodortamas1
Na, ez az a játék, amiért tényleg megéri beruházni egy PS4-re :) Bár én nem fogok, mert PC-re is sok remek játék fog jönni.
23.
23.
kopic
Szval én drukkolok a fejlesztőknek, hogy mindezt meg tudják valósítani.
22.
22.
kopic
Ez veszettül jól hangzik !
21.
21.
KENKILL
#20: "a játékosra bízzák majd, hogy kiderítse, pontosan mi is történt, mielőtt a tápláléklánc aljára csúszunk vissza."

Ilyenkor nagyon örülök, hogy PS4-et vettem, eszméletlen lesz ez a játék. Pont az ilyen új ötletek kellenek ennek a generációnak a sok remastered után.
20.
20.
A Pulyka
Tetszik a játék, de annyit még igazán elárulhattak volna hogy miért robot dinok? Valaki készítette ezeket? Csordákban járnak de minek? Legelnek is?
19.
19.
giga321
Ez kötelező vétel lesz. Végre nem egy átlagos játék. Régóta várok már egy ilyenre.
18.
18.
PS4jacksony
17.
17.
roli33
2 dolgot remélek: 1. nem csak íj lesz az egyetlen fegyver az egész játékban, 2. nem csak robotok ellen kell majd harcolni végig.
16.
16.
kamgecam
Legjobban várt játék lett nálam!(Uc4 után!) :D
15.
15.
Spectrum
#14: :-)
A minőségre szerintem sem lesz panasz. Egyelőre nagyon kívánatos az anyag, reméljük tartani tudják a minőséget, és akkor egy újabb remek játékkal leszünk gazdagabbak.
12.
12.
Hunszi
#11: de láttam, mivel PS4em van, de egy openworld játék azért sokkal durvábban követeli magának a dolgokat
11.
11.
Spectrum
#9: Bizonyára nem láttad a Killzone-t, ha így gondolod.
9.
9.
Hunszi
#6: soha nem lesz ilyen látványa ezt felejtsük el...butítva lesz ez 100%, ahogy a watch dogs, witcher stb. stb. stb.
8.
8.
TheNick
A Last of Usnál sajnáltam legutóbb, hogy nincs konzolom, valószínűleg a következő alkalom majd ennél lesz.
7.
7.
Jared
nekem nagyon tetszik csak ez a 30 fps egy kicsit kiéget :(
6.
6.
zsocc-nrg
Ez marha jól hangzik, a várt játékok sorában most előkelő helyet foglal el nálam ez a cucc. Gyönyörű részletes grafika, tágas nyílt világ, felfedezős fejlődésalapú játékmenet, dinószerű robotok, más nem is nagyon kell csak hogy tényleg meg tudják valósítani. Egyedül a 30 fps zavar, félek hogy ilyen látvánnyal nem fogja tudni stabilan tartani a konzol.
5.
5.
Ez mindenképp nagyon királyság lesz!
4.
4.
PaprikaJancsi
Baromi jól néz ki ez a játék :)
3.
3.
PaulMarloW
fantasztikus lesz úgy érzem:)!
2.
2.
Örülök, hogy végre ránk bízzák a dolgokat. Amúgy remélem nem csak etetnek minket, mert ez egyelőre bitang jónak ígérkezik.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...