A Dragon Age: Inquisition írója szerint az EA sosem értette igazán a sorozat lényegét
- Írta: FelixSylvester
- 2025. május 24.
A PCGamesN magazinnak nyilatkozott a Bioware egykori munkatársa, a Dragon Age: Inquisition írója, David Gaider. Az interjúban többek közt arra is kitért, hogy szerinte az Electronic Arts sosem értette meg igazán a Dragon Age-játékok lényegét.
"Nagyon sok tekintetben a Dragon Age nem volt az EA-hez való. Sosem tudták igazán, hogy mihez kellene kezdeni vele vagy mit lehetne kihozni belőle. Mindig arra számítottak, hogy bukás lesz, aztán amikor sikeres lett, akkor mindenkit meglepetés ért." - nyilatkozta Gaider.
Valamint arra is kitért, hogy a Mass Effect-frencsájz sokkal jobban feküdt a kiadónak. "Ezzel ellentétben a Mass Effect sokkal vagányabb és akciódúsabb volt, és emiatt jobban passzolt az EA-hez. Attól mindig sikert vártak, aztán ha bukott akkor azzal próbálták azt magyarázni, hogy biztos rosszkor adták ki." - vélekedett Gaider.
Persze nem a Bioware-t akarom mosdatni, de pl. a The Veilguard a készítése során mindennek IS készült a 9 év alatt. Ha jól emlékszem eredetileg az EA MMO-t akart. Aztán közben, ahogy kiderült hogy már nem menő, lett a végén sok viszontagság után single. Hogy az eredeti koncepciót és a változtatásokat ki döntötte el, arről persze fogalmam sincs.
Félreértés ne essék : Még csak véletlenül sem védeni akarom az EA-t, látom mit művelnek alkalmanként, csak elmondtam amit én láttam/olvastam anno az Anthems-nél.
Voltak ott komoly gondok a Bioware-nél is akkor már rendesen, mindentől függetlenül...
Ui : Ezt a hsz.-t sanscore-nak szántam, csak vak vagyok. XD.
Előttük: A Collin McRae Rally, Dirt széria, Dirt Rally 1-2.... Utána meg egy darab EA-s rally játék, amibe belepofáztak, és kasza... EA az egy elfekvő/temető meghalni mennek a oda studiók.
Azután ez vagy így volt vagy nem, de én is ezt olvastam anno...
Másrészt egyébként David Gaider nem csak az Inquisition írója, hanem gyakorlatilag csaknem az azt megelőző összes Bio játéké is, amelyek között olyan "kisebb" címek vannak, mint a Baldurs Gate 2, KOTOR, Neverwinter Nights, meg ugye az előbb említett Origins
Onnantól szállt rájuk a menedzsment.
Viszont igen, ahol meg az EA befolyasa nem volt nagyon erezheto -mert mar a jatekok nagyjabol keszen voltak tobb tekintetben is, pl. a sztori megirasa, + a jatekmenet java mar keszen volt-, ott meg keves uj tagja volt a BioWare-nek es ott meg egeszen mas volt a Dragon Age, de meg a Mass Effect is valamelyest... Aztan ahogy az EA egyre jobban iranyitott, egyre tobb tehetseg le is lepett a BioWare-tol.
SW: KotOR 1-2-t jatszom eppen ujra (Modokkal, hogy mai rendszeren is szepen menjen, + kivancsi vagyok az extra tartalmakra, stb.), mekkora feludoles mind a kettovel jatszani! Tavaly a DA: Origins-t jatszottam ujbol ki, az is fergetegesen meg van irva, el lett keszitve. ME Legendary-t is meg kijatszom majd ujbol min. 2x, ahogyan most a KotOR jatekokat, hiszen Sith-kent is vegig kell nyomatni oket! ;D
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.