A Dragon Age: Inquisition írója szerint az EA sosem értette igazán a sorozat lényegét

Link másolása
A PCGamesNnek adott interjút David Gaider, a Dragon Age: Inquisition írója, aki többek közt arról is beszélt, hogy szerinte az EA sosem értette igazán a Dragon Age-játékok lényegét.

A PCGamesN magazinnak nyilatkozott a Bioware egykori munkatársa, a Dragon Age: Inquisition írója, David Gaider. Az interjúban többek közt arra is kitért, hogy szerinte az Electronic Arts sosem értette meg igazán a Dragon Age-játékok lényegét. 

"Nagyon sok tekintetben a Dragon Age nem volt az EA-hez való. Sosem tudták igazán, hogy mihez kellene kezdeni vele vagy mit lehetne kihozni belőle. Mindig arra számítottak, hogy bukás lesz, aztán amikor sikeres lett, akkor mindenkit meglepetés ért." - nyilatkozta Gaider.

Valamint arra is kitért, hogy a Mass Effect-frencsájz sokkal jobban feküdt a kiadónak. "Ezzel ellentétben a Mass Effect sokkal vagányabb és akciódúsabb volt, és emiatt jobban passzolt az EA-hez. Attól mindig sikert vártak, aztán ha bukott akkor azzal próbálták azt magyarázni, hogy biztos rosszkor adták ki." - vélekedett Gaider.

9.
9.
delphijos
"Nekem az jott lett abbol amit lattam/hallottam/olvastam a Veilguard jatekmenetebol, + tortenetebol, meg parbeszedeibol, hogy mar maga a mostani BioWare sem tudja"

Persze nem a Bioware-t akarom mosdatni, de pl. a The Veilguard a készítése során mindennek IS készült a 9 év alatt. Ha jól emlékszem eredetileg az EA MMO-t akart. Aztán közben, ahogy kiderült hogy már nem menő, lett a végén sok viszontagság után single. Hogy az eredeti koncepciót és a változtatásokat ki döntötte el, arről persze fogalmam sincs.
8.
8.
Doomsayer
Meg volt szó valamiféle Bioware Magic™ -ről, ami a káoszból a végére varázslatot csinál és full jó lesz tőle a játék. Nem tudom, hogy mostanában mennyire átütő erővel érezhette ennek a hatását a Bioware.
7.
7.
hedzsooo
#3: Azt is erdemes megemliteni mikor ilyen irok nyilatkoznak hogy ne gondolja senki 1 pillantra sem, hogy egyetlen 1 iro erdeme a regi BioWare jatekok tortente, + ahogyan a jatekok meg lettek irva anno.
6.
6.
Spazz Maticus
#4: Persze, símán elhiszem ezeket is.
Félreértés ne essék : Még csak véletlenül sem védeni akarom az EA-t, látom mit művelnek alkalmanként, csak elmondtam amit én láttam/olvastam anno az Anthems-nél.
Voltak ott komoly gondok a Bioware-nél is akkor már rendesen, mindentől függetlenül...

Ui : Ezt a hsz.-t sanscore-nak szántam, csak vak vagyok. XD.
5.
5.
sasncore
#4: Codemastert is tönkre tették, az ócska hulladék engine EA WRC....Mire rendbe tették.. https://www.gsplus.hu/uzlet/dontott-az-ea-nem-csinalhat-tobb-ralijatekot-a-codemasters-365672.html
Előttük: A Collin McRae Rally, Dirt széria, Dirt Rally 1-2.... Utána meg egy darab EA-s rally játék, amibe belepofáztak, és kasza... EA az egy elfekvő/temető meghalni mennek a oda studiók.
4.
4.
Spazz Maticus
#3: Az igazságot persze sosem fogjuk megtudni, de az én emlékeim szerint is az "Anthem botrány" kirobbanásakor minden nagyobb lélegzetű cikkben az EA kifejezetten mosta kezeit, elmondta hogy szabad kezet kapott a stúdió teljesen, teljes volt a bizalom feléjük, és semmilyen visszajelzést nem kaptak a gondokról. A Bio-stúdió dolgozói ezzel összhangban pedig szinte kizárólag belső válságokról, konfliktusokról beszéltek.

Azután ez vagy így volt vagy nem, de én is ezt olvastam anno...
3.
3.
Realms07
#2: Az Anthem már bőven EA projekt volt. Az utolsó játék, amit a bio csinált komolyabb EA befolyás nélkül, az a DA Origns volt, bár mire megjelent(ugye 2009ben, az EA már felvásárolta őket.
Másrészt egyébként David Gaider nem csak az Inquisition írója, hanem gyakorlatilag csaknem az azt megelőző összes Bio játéké is, amelyek között olyan "kisebb" címek vannak, mint a Baldurs Gate 2, KOTOR, Neverwinter Nights, meg ugye az előbb említett Origins
2.
2.
Busho3301
#1: Azért volt ott egy Anthem is amivel 6 évig lehúzták az EA-t aztán amikor a körmükre néztek, hogy hol tart a fejlesztés derült ki, hogy konkrétan sehol, felélték más projektekre a lóvét.
Onnantól szállt rájuk a menedzsment.
1.
1.
hedzsooo
Nekem az jott lett abbol amit lattam/hallottam/olvastam a Veilguard jatekmenetebol, + tortenetebol, meg parbeszedeibol, hogy mar maga a mostani BioWare sem tudja.

Viszont igen, ahol meg az EA befolyasa nem volt nagyon erezheto -mert mar a jatekok nagyjabol keszen voltak tobb tekintetben is, pl. a sztori megirasa, + a jatekmenet java mar keszen volt-, ott meg keves uj tagja volt a BioWare-nek es ott meg egeszen mas volt a Dragon Age, de meg a Mass Effect is valamelyest... Aztan ahogy az EA egyre jobban iranyitott, egyre tobb tehetseg le is lepett a BioWare-tol.

SW: KotOR 1-2-t jatszom eppen ujra (Modokkal, hogy mai rendszeren is szepen menjen, + kivancsi vagyok az extra tartalmakra, stb.), mekkora feludoles mind a kettovel jatszani! Tavaly a DA: Origins-t jatszottam ujbol ki, az is fergetegesen meg van irva, el lett keszitve. ME Legendary-t is meg kijatszom majd ujbol min. 2x, ahogyan most a KotOR jatekokat, hiszen Sith-kent is vegig kell nyomatni oket! ;D
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...