Egy lerobbant állapotban lévő furgon közeledik szédületes sebességgel egy végtelen mélységet rejtő szakadék felé… nagyon úgy tűnik, hogy a vezető nem akar megállni… eléri a szélét és zuhanni kezd… ekkor hatalmas kurjongatások közepette nyílnak az ajtók és három ejtőernyővel felszerelt srác ugrik ki, a halálba száguldó négykerekűből. Nyílnak az ernyők, a közönség őrjöng, a srácok tovább kurjongatnak, köszöntelek a Motorstorm fesztiválon barátom!
Nem sokkal azután, hogy beraktuk a Blu-Ray lemezt, egy hihetetlen grafikával és hangulattal megáldott intróval örvendeztetnek meg minket, ami kellően bemutatja azt az életérzést, amit ez a játék képvisel. Ekkor már toporzékolva, türelmetlenül várjuk, hogy végre kezdődjön a játék. Ez hamarosan meg is fog történni, nem kell mást tennünk, mint kiválasztani a számunkra legszimpatikusabb sofőrt, vagy sofőr csajszit és már kezdődhet is az őrület.
A versenyek négy nagyobb csoportra vannak felosztva, amiket ötletesen a négy alapelemről neveztek el. Természetesen mindegyik csoport magán viseli a nevéhez legméltóbb, Motorstormosan őrült tulajdonságot. A föld pályáknál leginkább a dzsungelben fogunk versenyezni, de ezekre jellemzőek a saras pályaszakaszok is. Itt nem érdemes motort vagy quadot választani, mivel könnyen előfordulhat, hogy elsüllyedünk a sárban vagy éppenséggel a legártalmatlanabbnak tűnő falevéltől is úgy elszállunk, mint a győzedelmi zászló. A levegős pályák talán a leglátványosabbak, hiszen itt lélegzetelállítóan magas területeken, leginkább hegyeken fog zajlani az őrült futam. Ezek a pályák emlékeztetnek leginkább az első részre, de természetesen egyet sem vettek át belőle.
A tüzes pályák a legveszélyesebbek, hiszen itt vulkanikus tevékenységgel megáldott hegyeknél fogunk versenyezni. Itt gyakran előfordulhat, hogy lávákat kerülgetve fogunk küzdeni az életbemaradásért. Vigyázat, mert a forró magma közelébe érve könnyen meggyulladhat a járművünk, illetve ilyenkor a turbó használata is kirobbanóan rosszul tud elsülni. A vizes pályáknál tengerparton, vízeséses helyeken és gyakran előforduló pocsolyákon keresztül visz majd az utunk, amiknél - hasonlóan a sárhoz - sosem lehet tudni, hogy mennyire mélyek. Érdemes a kirakott táblákat figyelemmel kísérni, mert ezekből megtudhatjuk, hogy milyen veszélyek fenyegetnek minket.
Verdákból igencsak nagy választékra számíthatunk, ezúttal lesznek motorok, quadok, buggy-k, rallyautók, versenyfurgonok, terepjárók, kamionok és végül mindenki nagy kedvencei a big footok. Mindegyik osztályból egyre jobban bővül majd a választék, amint magasabb szintre lépünk a karrierünk során. Természetesen a járműveknek megvannak az előnyei és hátrányai, amik legfőképpen a méretükből és a mozgékonyságukból fognak adódni. Az igazi Motorstorm rajongók biztosan a mozgékony motorokat fogják választani, hiszen ezekkel lehet a leglátványosabb produkciókat végrehajtani, és persze nincs is annál nagyobb élvezet, mint amikor egy több száz méteres ugratás közben, egy jó nagy sallert lekeverve versenytársunknak, végignézzük, ahogyan ütésünktől a mélybe zuhan a szerencsétlen. Persze az sem okoz kisebb élvezetet, amikor egy big foottal turbózva, palacsintát csinálunk három motorosból, két buggyból és az éppen utunkba kerülő faházikón is keresztülhajtunk a biztonság kedvéért, vagy éppenséggel csak azért, mert nem tudunk megállni. Itt jegyezném meg, hogy a játék erőssége egyben a gyengéje is, merthogy meglepően élethű a fizikája, ami a zúzásokkal töltött kellemes percek alatt nagyon látványos tud lenni. De! Sajnos a járműveknek is rendkívül valósághű lett a súlya, a kezelhetősége, ami egy ilyen arcade játéknál nagyon kellemetlen tud lenni, lévén nem sokan vannak, akik rallysofőrök civilben. Szóval nem ritkán fogunk anyázni és szitkozódni a szerencsétlen készítőkre.
Már az első rész is döbbenetes látványvilággal volt megáldva, amit ezúttal ha lehet, kétszer szebbre sikerült javítani a készítőknek. Az ember sokszor nem hisz a szemének, olyan szinten gyönyörű helyeken folyik a verseny. A pályák nagyon ötletesek és izgalmasak lettek, mindig több választási lehetőségünk van, hogy merre akarunk éppen menni, és minimum három különböző útvonalon folynak a futamok. A csodaszép grafikán kívül, nagyon jól összeválogatott zenékkel adják meg nekünk a frenetikus hangulatot, amit már csak azzal lehet az egekbe emelni, ha összejövünk pár haverral és online összemérjük a tudásunkat. Ezúttal osztott képernyőn is játszhatunk, egyszerre akár négyen is, úgyhogy igazán nem lehet panaszunk semmire, maximum csak arra, hogy az agyonsztárolt sixaxis irányítás sajnos ezúttal is lehetetlen küldetésnek bizonyult. Ember legyen a talpán, aki képes bevenni akár egy kanyart is vele!
Végére hagytam az egyik legpoénosabb lehetőséget, avagy a photo mode-ot. Ehhez hasonlóval már találkozhattunk a PGR4-ben és a Halo 3-ban is. Bármikor meg tudjuk állítani az időt, és kedvünkre készíthetünk szebbnél szebb fotókat magunknak. Ezeket természetesen le tudjuk menteni HDD-re, és a web browser segítségével el tudjuk küldeni bárkinek, vagy akár a Playstationös barátainknak is egy üzenethez csatolva.
Úgy gondolom, hogy a Motorstorm visszanyerte a becsületét, amit az első rész hibái miatt majdnem elveszített. Egy fantasztikusan jó és eredeti játékot kap képhez a vásárló, és biztos vagyok benne, hogy mindenki maximálisan elégedett lesz vele. A Pacific Rift ékes példája annak, ami miatt PS3 vásárlásra adtuk a fejünket, sokan lesznek, akik csak emiatt hozzák majd meg a végső döntést, és milyen igazuk lesz! A tesztpéldányért köszönet a Sonynak.
A versenyek négy nagyobb csoportra vannak felosztva, amiket ötletesen a négy alapelemről neveztek el. Természetesen mindegyik csoport magán viseli a nevéhez legméltóbb, Motorstormosan őrült tulajdonságot. A föld pályáknál leginkább a dzsungelben fogunk versenyezni, de ezekre jellemzőek a saras pályaszakaszok is. Itt nem érdemes motort vagy quadot választani, mivel könnyen előfordulhat, hogy elsüllyedünk a sárban vagy éppenséggel a legártalmatlanabbnak tűnő falevéltől is úgy elszállunk, mint a győzedelmi zászló. A levegős pályák talán a leglátványosabbak, hiszen itt lélegzetelállítóan magas területeken, leginkább hegyeken fog zajlani az őrült futam. Ezek a pályák emlékeztetnek leginkább az első részre, de természetesen egyet sem vettek át belőle.
A tüzes pályák a legveszélyesebbek, hiszen itt vulkanikus tevékenységgel megáldott hegyeknél fogunk versenyezni. Itt gyakran előfordulhat, hogy lávákat kerülgetve fogunk küzdeni az életbemaradásért. Vigyázat, mert a forró magma közelébe érve könnyen meggyulladhat a járművünk, illetve ilyenkor a turbó használata is kirobbanóan rosszul tud elsülni. A vizes pályáknál tengerparton, vízeséses helyeken és gyakran előforduló pocsolyákon keresztül visz majd az utunk, amiknél - hasonlóan a sárhoz - sosem lehet tudni, hogy mennyire mélyek. Érdemes a kirakott táblákat figyelemmel kísérni, mert ezekből megtudhatjuk, hogy milyen veszélyek fenyegetnek minket.
Verdákból igencsak nagy választékra számíthatunk, ezúttal lesznek motorok, quadok, buggy-k, rallyautók, versenyfurgonok, terepjárók, kamionok és végül mindenki nagy kedvencei a big footok. Mindegyik osztályból egyre jobban bővül majd a választék, amint magasabb szintre lépünk a karrierünk során. Természetesen a járműveknek megvannak az előnyei és hátrányai, amik legfőképpen a méretükből és a mozgékonyságukból fognak adódni. Az igazi Motorstorm rajongók biztosan a mozgékony motorokat fogják választani, hiszen ezekkel lehet a leglátványosabb produkciókat végrehajtani, és persze nincs is annál nagyobb élvezet, mint amikor egy több száz méteres ugratás közben, egy jó nagy sallert lekeverve versenytársunknak, végignézzük, ahogyan ütésünktől a mélybe zuhan a szerencsétlen. Persze az sem okoz kisebb élvezetet, amikor egy big foottal turbózva, palacsintát csinálunk három motorosból, két buggyból és az éppen utunkba kerülő faházikón is keresztülhajtunk a biztonság kedvéért, vagy éppenséggel csak azért, mert nem tudunk megállni. Itt jegyezném meg, hogy a játék erőssége egyben a gyengéje is, merthogy meglepően élethű a fizikája, ami a zúzásokkal töltött kellemes percek alatt nagyon látványos tud lenni. De! Sajnos a járműveknek is rendkívül valósághű lett a súlya, a kezelhetősége, ami egy ilyen arcade játéknál nagyon kellemetlen tud lenni, lévén nem sokan vannak, akik rallysofőrök civilben. Szóval nem ritkán fogunk anyázni és szitkozódni a szerencsétlen készítőkre.
Már az első rész is döbbenetes látványvilággal volt megáldva, amit ezúttal ha lehet, kétszer szebbre sikerült javítani a készítőknek. Az ember sokszor nem hisz a szemének, olyan szinten gyönyörű helyeken folyik a verseny. A pályák nagyon ötletesek és izgalmasak lettek, mindig több választási lehetőségünk van, hogy merre akarunk éppen menni, és minimum három különböző útvonalon folynak a futamok. A csodaszép grafikán kívül, nagyon jól összeválogatott zenékkel adják meg nekünk a frenetikus hangulatot, amit már csak azzal lehet az egekbe emelni, ha összejövünk pár haverral és online összemérjük a tudásunkat. Ezúttal osztott képernyőn is játszhatunk, egyszerre akár négyen is, úgyhogy igazán nem lehet panaszunk semmire, maximum csak arra, hogy az agyonsztárolt sixaxis irányítás sajnos ezúttal is lehetetlen küldetésnek bizonyult. Ember legyen a talpán, aki képes bevenni akár egy kanyart is vele!
Végére hagytam az egyik legpoénosabb lehetőséget, avagy a photo mode-ot. Ehhez hasonlóval már találkozhattunk a PGR4-ben és a Halo 3-ban is. Bármikor meg tudjuk állítani az időt, és kedvünkre készíthetünk szebbnél szebb fotókat magunknak. Ezeket természetesen le tudjuk menteni HDD-re, és a web browser segítségével el tudjuk küldeni bárkinek, vagy akár a Playstationös barátainknak is egy üzenethez csatolva.
Úgy gondolom, hogy a Motorstorm visszanyerte a becsületét, amit az első rész hibái miatt majdnem elveszített. Egy fantasztikusan jó és eredeti játékot kap képhez a vásárló, és biztos vagyok benne, hogy mindenki maximálisan elégedett lesz vele. A Pacific Rift ékes példája annak, ami miatt PS3 vásárlásra adtuk a fejünket, sokan lesznek, akik csak emiatt hozzák majd meg a végső döntést, és milyen igazuk lesz! A tesztpéldányért köszönet a Sonynak.
Kapcsolódó cikkek
Ca$h meg:"Lehetetlen abbahagyni"
Szóval ahány ember annyi izlés.Én se tudnám abbahagyni.
MOTORSTORM :D
szerintem akkor meg veszem a gran turismo 5 meg eladom:}
ugyis majdnem vegigvittem,meg nem is vagyok oda csak az autos jatekokert inkabb motorok.
ebben sok motor van?
kell egy kis offroadozas:)
ha meg lesz remélem nem unom olyan hamar meg mint a Gran Turismo 5.részét,ismeritek?
(jo játék az is csak kevés pálya meg auto) aki jáccot vele , meg a motorstorm2-vel irja meg hogy melyik tartalmasab? pályák kocsik stb jo ebbe biztos tőbb van de
menyivel kb?
kőszőnőm:=D
Jo télen egy ilyen tropusi játék!
Megkéne venni:DASD?
Battlefield: nem lehet szabadon motorozni, csak versenyben... :( Igen ez az animáció tetszett a legjobban. =)
wetzsolt: köszönöm köszönöm
girgosz: hát ennek nem örülök, reméljük lesz ez még jobb is, igazán megérdemelné!
a zene is nagyon jo benne:Gogol Bordello: Wonderlust King
http://www.youtube.com/watch?v=VytGVo-Ud8o
vagy csak versenyzés?
amugy a játék tényleg jo mégcsak a demot probaltam.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.