TimeGate Studios. Egy kis texasi fejlesztőcég, olyan címekkel a háta mögött, mint a Kohan sorozat, vagy az Axis & Allies. Mit akarhatnak ezek? Persze, a FEAR kiegészítőkkel letettek már valamit az asztalra, de hogy legújabb játékuk, a Section 8 fel tud-e érni a Halo és a Battlefield 2142 magasságáig, az még a jövő rejtélye. A projekt mindenesetre ígéretes, lássuk is hát, hogy mit tudunk róla eddig.
A Section 8 egy single player móddal is rendelkező, de elsősorban multiplayer harcokra kihegyezett sci-fi FPS lesz. A kék és piros csapat harca azonban merőben eltér majd az eddig megszokottaktól, az invázió ugyanis RTS elemekkel, mellékküldetésekkel, és egyéb finomságokkal egészül ki. A néhány soros háttértörténet szerint a távoli jövőben az Arm of Orion nevű szélsőséges szervezet fellázad a rendszer ellen, és miután mindenki látja, hogy sebezhető az eddig megdönthetetlennek vélt globális hatalom, a kezdeti kicsiny zendülés hirtelen hatalmas háborúba csap át. A konfliktus leverésére alakult Nyolcadik Számú Páncélozott Hadosztály, becenevén a Section 8 tagjaként ezeknek a nehéz időknek lehetünk mi is a részesei!
Az első és egyik legérdekesebb újítás, hogy a Halo, Battlefield, CS és egyéb hasonszőrű címektől eltérően a játékosok ezúttal nem egy előre meghatározott A és B pontban kezdenek majd. Az égből indul a start, a respawn alkalmával a föld felett 15000 méterrel köröző csatahajókból kell majd kiugrálni, természetesen ejtőernyő nélkül. Zuhanás közben lehetőségünk lesz irányításra is, a játéktéren belül pedig gyakorlatilag bárhol landolhatunk majd – akár még az elfoglalásra váró terület közepén is. Kőkemény akció vár ránk tehát, földön és égen egyaránt!
Egy-egy régió birtokba vétele után a csapat pontot kap. Ezt azonnal beválthatjuk majd például az önműködő légvédelem bekapcsolására, mely megakadályozza, hogy az őrzés nélkül hagyott főhadiszállásokat az ellenség elfoglalja egy jól becélzott ugrással. A rendszer állítólag nagyon jól működik, a játékosoknak rendesen meg kell majd izzadniuk, hogy megkaparintsák az ellenség épületeit. A pontokért cserébe járműveket is vehetünk, ezek ugyanis nem parkolnak csak úgy a különböző bázisok udvarain, mindenre nekünk kell összespórolni. További stratégiai elem, hogy a különböző területek megszerzéséből profitálni is lehet, egy gyár elfoglalása például csökkenti majd a tankok és terepjárók elkészítésének árát.
Az ilyen épületekért folyó küzdelem azonban biztosan nem lesz monoton, a harcokat ugyanis zsíros pontokat érő mellékküldetések teszik majd színessé. A rendszer a Dynamic Combat Mission becenévre hallgat, segítségével olykor egy gyárunkba tartó konvojt kell majd megvédeni, vagy az ellenfél bázisára látogató parancsnokot kell megölni. Ebből a kategóriából kerül majd ki a kémkedés is, álruhát öltve olykor be kell majd osonnunk idegen területekre, hogy meghackelve a számítógépüket hatástalanítsuk például a légvédelmet. Ritka izgalmas klánháborúkat vívhatunk majd tehát a Section 8-ben, kérdés csak az, hogy az ismeretlen szerveren történő meccsek során is úgy ki lehet-e használni a taktikát, mintha egy összeszokott társaság tagjai lennénk.
A szokásos tank, terepjáró, buggy és egyéb járgányok mellett lesz mech és jetpack is. Az óriásrobot nem érdemel különösebb bemutatást, a jet packhez viszont illik hozzáfűzni egy fél mondatot. A magasba repítő szerkezetért szó szerint könyörögtek a hivatalos fórum látogatói, a fejlesztők azonban nem szerették volna, ha repülő emberektől hemzsegne a játékuk, ezért úgy döntöttek, hogy a kiegészítőt erősen limitált használat mellett rakják csak a Section 8-be. Ez azt jelenti, hogy nem szálldoshatunk majd eszetlenül, a jetpack maximum egy kerítés átrepüléséhez, vagy egy épület tetejére való feljutáshoz használható majd csak, utána percekig csak töltődni fog. Így megesszük a kecskét, és a káposztát is – ahogy Erik Cartman mondaná.
Karakterünket rangunktól és pénzünktől függően egyéni cuccokkal is felszerelhetjük majd. Lesz például egy olyan kiegészítő, ami rövid időre felgyorsítja a futást, egy olyan, ami energiapajzsot generál körénk, és sok más finomság mellett egy olyan is, ami egy pillanatra összezavarja az ellenfél célkeresztjét, értékes másodpercekhez juttatva minket a csatatéren. Ezek a kiegészítők amúgy egy-egy jó helyre talált lövéssel meg is semmisíthetőek majd, a jetpack és a fegyver viszont örök társunk lesz. A különböző katonaosztályok viszont csak egyéni kiegészítőket használhatnak, egy sniper például nem vehet tengerészgyalogosnak szánt kütyüt. A csoportokban mindenki megtalálja majd a hozzá illő karaktert, orvos azonban ezúttal nem lesz, az elfoglalt pontokon viszont találhatunk kórházat, így gyógyíthatjuk is magunkat. Apró, ide vágó szösszenet, hogy az életerőt se egy szokásos csík mutatja majd, a kezek, a karok, a lábak, a fej és a test sebzését külön számolja a gép.
Jópofa ötlet, hogy a két csapat nem lesz egyedül a pályán. A különböző épületeket, gyárakat, bázisokat és kutatóközpontokat civilek töltik majd meg, akik a háborútól függetlenül is végzik majd a dolgukat – hiszen nem állhat le a tankok gyártása, csak azért, mert éppen ostromolják az épületet. A játékosoknak vigyázniuk kell tehát, nem lőhetnek mindenre, ami mozog, csak a piros (vagy fordított esetben a kék) páncélt viselőket sorozhatják meg.
A játék immáron négy éve készül, és bár az Extraction Point és a Perseus Mendate miatt volt, hogy hónapokig is állt a fejlesztés, a Southpeak Interactive csoporthoz tartozó Gamecock Media jóvoltából idén végre piacra kerülhet a cucc. A megjelenés valamikor őszre várható PC-re, Xbox 360-ra, és Playstation 3-ra, bár ez utóbbira még ne vegyünk mérget, a készítőknél szerepel ugyanis, mint célplatform, a kiadó honlapján viszont valamiért lemaradt a felsorolásból. Reméljük ez csak baki, és a Sony gépet használók is élvezhetik majd a játékot!
Az első és egyik legérdekesebb újítás, hogy a Halo, Battlefield, CS és egyéb hasonszőrű címektől eltérően a játékosok ezúttal nem egy előre meghatározott A és B pontban kezdenek majd. Az égből indul a start, a respawn alkalmával a föld felett 15000 méterrel köröző csatahajókból kell majd kiugrálni, természetesen ejtőernyő nélkül. Zuhanás közben lehetőségünk lesz irányításra is, a játéktéren belül pedig gyakorlatilag bárhol landolhatunk majd – akár még az elfoglalásra váró terület közepén is. Kőkemény akció vár ránk tehát, földön és égen egyaránt!
Egy-egy régió birtokba vétele után a csapat pontot kap. Ezt azonnal beválthatjuk majd például az önműködő légvédelem bekapcsolására, mely megakadályozza, hogy az őrzés nélkül hagyott főhadiszállásokat az ellenség elfoglalja egy jól becélzott ugrással. A rendszer állítólag nagyon jól működik, a játékosoknak rendesen meg kell majd izzadniuk, hogy megkaparintsák az ellenség épületeit. A pontokért cserébe járműveket is vehetünk, ezek ugyanis nem parkolnak csak úgy a különböző bázisok udvarain, mindenre nekünk kell összespórolni. További stratégiai elem, hogy a különböző területek megszerzéséből profitálni is lehet, egy gyár elfoglalása például csökkenti majd a tankok és terepjárók elkészítésének árát.
Az ilyen épületekért folyó küzdelem azonban biztosan nem lesz monoton, a harcokat ugyanis zsíros pontokat érő mellékküldetések teszik majd színessé. A rendszer a Dynamic Combat Mission becenévre hallgat, segítségével olykor egy gyárunkba tartó konvojt kell majd megvédeni, vagy az ellenfél bázisára látogató parancsnokot kell megölni. Ebből a kategóriából kerül majd ki a kémkedés is, álruhát öltve olykor be kell majd osonnunk idegen területekre, hogy meghackelve a számítógépüket hatástalanítsuk például a légvédelmet. Ritka izgalmas klánháborúkat vívhatunk majd tehát a Section 8-ben, kérdés csak az, hogy az ismeretlen szerveren történő meccsek során is úgy ki lehet-e használni a taktikát, mintha egy összeszokott társaság tagjai lennénk.
A szokásos tank, terepjáró, buggy és egyéb járgányok mellett lesz mech és jetpack is. Az óriásrobot nem érdemel különösebb bemutatást, a jet packhez viszont illik hozzáfűzni egy fél mondatot. A magasba repítő szerkezetért szó szerint könyörögtek a hivatalos fórum látogatói, a fejlesztők azonban nem szerették volna, ha repülő emberektől hemzsegne a játékuk, ezért úgy döntöttek, hogy a kiegészítőt erősen limitált használat mellett rakják csak a Section 8-be. Ez azt jelenti, hogy nem szálldoshatunk majd eszetlenül, a jetpack maximum egy kerítés átrepüléséhez, vagy egy épület tetejére való feljutáshoz használható majd csak, utána percekig csak töltődni fog. Így megesszük a kecskét, és a káposztát is – ahogy Erik Cartman mondaná.
Karakterünket rangunktól és pénzünktől függően egyéni cuccokkal is felszerelhetjük majd. Lesz például egy olyan kiegészítő, ami rövid időre felgyorsítja a futást, egy olyan, ami energiapajzsot generál körénk, és sok más finomság mellett egy olyan is, ami egy pillanatra összezavarja az ellenfél célkeresztjét, értékes másodpercekhez juttatva minket a csatatéren. Ezek a kiegészítők amúgy egy-egy jó helyre talált lövéssel meg is semmisíthetőek majd, a jetpack és a fegyver viszont örök társunk lesz. A különböző katonaosztályok viszont csak egyéni kiegészítőket használhatnak, egy sniper például nem vehet tengerészgyalogosnak szánt kütyüt. A csoportokban mindenki megtalálja majd a hozzá illő karaktert, orvos azonban ezúttal nem lesz, az elfoglalt pontokon viszont találhatunk kórházat, így gyógyíthatjuk is magunkat. Apró, ide vágó szösszenet, hogy az életerőt se egy szokásos csík mutatja majd, a kezek, a karok, a lábak, a fej és a test sebzését külön számolja a gép.
Jópofa ötlet, hogy a két csapat nem lesz egyedül a pályán. A különböző épületeket, gyárakat, bázisokat és kutatóközpontokat civilek töltik majd meg, akik a háborútól függetlenül is végzik majd a dolgukat – hiszen nem állhat le a tankok gyártása, csak azért, mert éppen ostromolják az épületet. A játékosoknak vigyázniuk kell tehát, nem lőhetnek mindenre, ami mozog, csak a piros (vagy fordított esetben a kék) páncélt viselőket sorozhatják meg.
A játék immáron négy éve készül, és bár az Extraction Point és a Perseus Mendate miatt volt, hogy hónapokig is állt a fejlesztés, a Southpeak Interactive csoporthoz tartozó Gamecock Media jóvoltából idén végre piacra kerülhet a cucc. A megjelenés valamikor őszre várható PC-re, Xbox 360-ra, és Playstation 3-ra, bár ez utóbbira még ne vegyünk mérget, a készítőknél szerepel ugyanis, mint célplatform, a kiadó honlapján viszont valamiért lemaradt a felsorolásból. Reméljük ez csak baki, és a Sony gépet használók is élvezhetik majd a játékot!
Cikkünk a februári Edge magazin előzetesének nyomán készült.
Kapcsolódó cikk
Kicsit keveslem. Főleg, ha nagy terek lesznek. Unatkozni fogunk, míg találunk valakit.
De nekem erről elsőre a Battlefield jut eszembe, egy kis MoH Airbornös beütéssel.
Tényleg: Battlefiied 3ról hallani valamit?
Elolvastam én is a cikket most, jónak igérkezik tényleg. De lehet hogy tényleg fontos lesz hogy haverokal játsz itt, mert ha sok idegenel mész, minden féle nemzetiségből, lehet nemlesz anyira élvezetes. De egy jó csapatal, öszjátékkal elég sok estét ellehet majd tölteni vele :)
A késes eset rövid magyarázata: láttátok a Csillagközi inváziót? akkor tudjátok minek a kés a szuper kütyük mell. :) De Scoo is jól mondja, bár én eme dolgot a Csillagkapuban láttam.
jó lett a cikk!
Ha nem érted miért kell kés pajzs ellen akkor olvass Dűnét :) Abban ugyanis ha lassan de erősen szúrsz akkor át tudod ütni a pajzsot.
Meg táskájuk kisebb mint a fegyver, akor hogy húzza elő belőle?
Vidoóban az nekem is szemetvetett hogy kés az minek? Amúgy ezeket hogy lehet megölni ha pajzsuk minden felfog? De hangulatos egy video az tény.
A respawn-os ötlet nekem tetszik.Ha jól valósítják meg,akkor ez a rész tuti élvezetes lesz.
De a videó...ilyen hi-tech kütyük mellett mit keres egy kis-kés?? :D
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.