Öt év telt el a Skate-ben történt események óta. A dolgok megváltoztak. Hősünk megjárta a börtönt, San Vanelona városa pedig egy hatalmas természeti katasztrófa áldozata lett. Nehéz idők voltak ezek, de úgy néz ki, hogy rendbe jöttek a dolgok, deszkás barátunk ugyanis kiszabadult, a várost pedig egy nagy befektetőcég, a Mongo Corp teljesen újjáépítette. Nosza, ugorjunk is be mindennek a közepébe!
A Skate 2 most is egy élőszereplős videóval nyit, az új kisfilmben pedig ezúttal a szabadulás pillanatait élhetjük végig. Lassan körbeutazunk a fegyintézetben, rövid életképek segítségével megismerkedünk a fogvatartottakkal, képbe kerül pár smasszer, aztán nyílik a kapu, hősünk pedig megteszi első lépéseit a szabad világban.
Egy rövid eligazítás után birtokba vehetjük New San Vanelona utcáit. A tutorial feleleveníti velünk az alap trükköket, aztán jöhetnek sorra a küldetések, a fotós és videós megbízások, a szponzorkeresések, a downhill versenyek, majd a nagyok előtti bizonyítások. Ezt a részét ismerjük jól a játéknak, nem is húznám vele az időt, lássuk inkább, hogy mik a legnagyobb újdonságok.
Az első és legfontosabb, hogy immáron csajjal is deszkázhatunk, a megújult karakterkészítő program ugyanis nem csak, hogy minden korábbinál részletesebb lehetőségeket kínál, de még a hősünk nemét is megadhatjuk vele. Nem kell sokáig koptatnunk az utcákat, hogy rájöjjünk a második újdonságra, mégpedig arra, hogy nagyban bővült a trükkök száma. Egészen pontosan kétszer annyi mutatványt tudunk előcsalni, mint a korábbi részben, de természetesen a legszebbekért ezúttal is keményen meg kell izzadnunk!
New San Vanelona több kerülete is teljesen megváltozott, lettek kevésbe deszkás-barát helyszínek, és olyanok is, amik tele vannak mindenféle klassz akadályokkal. A szívem azt diktálja, hogy ezeket a részleteket hagyjuk meg inkább a felfedezés örömének, most beszéljünk inkább az új tulajdonságokról. A civilek ezúttal igyekeznek elugrani előlünk, radikálisan lecsökkentve ily módon az összeütközés esélyét, sőt lehetőségünk van belekapaszkodni az autókba is, plusz lendülethez jutva segítségükkel.
Ezek eddig apróságok, az igazi nagy újítás viszont, hogy átrendezhetjük a pályát! A deszkáról lepattanva hősünk egy gombnyomásra megmarkolja a mozgatható tárgyakat, így kukák, padok, rámpák és egyéb utcai elemek egymáshoz tologatásával új akadályokat tud alkotni. Nagy hasznát vehetjük ennek, vannak olyan feladatok például, amik megoldhatatlanok egy kis kreativitás nélkül.
Sok újdonság van tehát, de szerencsére a jó dolgok mind megmaradtak a régiben. Ilyen az irányítás is, a Tony Hawk gombpüfölős idétlenkedése helyett ezúttal is az első rész sikerét hozó dupla karos megoldás szolgál a karakter mozgatására. Az X és az A gombbal hajthatjuk a deszkát, a B lett a fék, a két ravasz pedig a két kezünk. A bal stick a testet uralja, a jobb stick forgatásával pedig a deszkán lévő lábakat mozgathatjuk, előcsalva így a szebbnél-szebb trükköket. Ez így hirtelen bonyolultnak tűnik, de könnyen el lehet sajátítani, aki pedig nyomta az előző részt, az már az első pillanattól kezdve otthon érezheti magát a deszkán.
Ha valami furcsa oknál fogva megunjuk a karrier módot, akkor bármikor feldobhatjuk magunkat a freeskate és party play játékmódokkal. Előbbiben a város egy szabadon választott pontján gyakorolhatunk kötöttségek nélkül, míg az utóbbiban a barátainkat hívhatjuk be egy kis közös deszkázásra. Ilyenkor összesen négyen verődhetünk össze, az egymás előtti mutatványozgatást pedig challenge küldetésekkel tehetjük izgalmasabbá. A multiplayerben vannak még extrák, a videómegosztás például nagyon élvezetes tud lenni, egyes emberek olyan trükköket is elő tudnak csalni a játékból, amiről én például még csak nem is álmodtam!
A Skate 2 sajnos örökölt néhány fogyatékosságot is az első részből. Ilyen a deszkáról való leesés, ha ugyanis nekimegyünk mondjuk egy lépcsőnek, akkor hősünk még mindig igen nagy százalékban vágja oda magát a betonhoz. Felettébb idegesítő tud lenni, képzeljétek el, hogy fel akarunk ugratni a padkára, de véletlenül elrontjuk, a deszka megakad, az ember pedig nem, hogy simán leugrana róla, hasra vágja magát a járdán, majd öt másodpercig csak vergődik. Ellensúlyozó kedélyjavító viszont, hogy az eséseket immáron pontozza is a játék, minél több csontot törünk el, annál magasabbra szökik a Hall of Meat mutató.
A grafika csinosabb az elődnél, és bár az összhatás határozottan szépnek mondható, én egy kicsit azért még mindig ódzkodok attól a túlszínezett, magasan kontrasztozott, széteffektezett kinézettől, ami nem csak erre a játékra, de úgy általában a legtöbb EA címre is jellemző – élükön a Need for Speeddel. A karakterek animációja nagyszerű lett, a város felépítése mondhatni tökéletes, egyedül a textúrák minőségét tudnám felhozni negatívumként. Panaszra azért nem sok okunk van, bár a hangok terén megérdemel egy komolyabb dorgálást a Skate 2. A tracklist ismét rövid és unalmas lett, tele van ismeretlen számokkal, engem valahogy nem tudott felpörgetni a kínálat, ami nagy gáz, mert a Shaun White Snowboarding hangulatán is hatalmasat mentett a zene. Emellett sajnos azt is el kell mondjam, hogy a szinkronhangok se valami jók, a színészek nem törték össze magukat a hiteles párbeszédek kedvéért.
Igazi Electronic Arts-os folytatás lett a Skate 2. Szebb, jobb, ötletesebb az elődnél, de azért valahol mégis ugyanolyan. Jelen esetben viszont ez jól sült el, a játék ugyanis pontosan annyira profi és verhetetlen, mint a 2007-es nagy előd volt anno. Aki első ízben jár San Vanelona utcáin, annak rengeteg kellemes meglepetést fog okozni a második rész, aki pedig hozzám hasonlóan hetekig ki sem szállt az elődből, annak csak annyit mondhatok, ezúttal is jól dönt, ha megveszi a játékot!
Egy rövid eligazítás után birtokba vehetjük New San Vanelona utcáit. A tutorial feleleveníti velünk az alap trükköket, aztán jöhetnek sorra a küldetések, a fotós és videós megbízások, a szponzorkeresések, a downhill versenyek, majd a nagyok előtti bizonyítások. Ezt a részét ismerjük jól a játéknak, nem is húznám vele az időt, lássuk inkább, hogy mik a legnagyobb újdonságok.
Az első és legfontosabb, hogy immáron csajjal is deszkázhatunk, a megújult karakterkészítő program ugyanis nem csak, hogy minden korábbinál részletesebb lehetőségeket kínál, de még a hősünk nemét is megadhatjuk vele. Nem kell sokáig koptatnunk az utcákat, hogy rájöjjünk a második újdonságra, mégpedig arra, hogy nagyban bővült a trükkök száma. Egészen pontosan kétszer annyi mutatványt tudunk előcsalni, mint a korábbi részben, de természetesen a legszebbekért ezúttal is keményen meg kell izzadnunk!
New San Vanelona több kerülete is teljesen megváltozott, lettek kevésbe deszkás-barát helyszínek, és olyanok is, amik tele vannak mindenféle klassz akadályokkal. A szívem azt diktálja, hogy ezeket a részleteket hagyjuk meg inkább a felfedezés örömének, most beszéljünk inkább az új tulajdonságokról. A civilek ezúttal igyekeznek elugrani előlünk, radikálisan lecsökkentve ily módon az összeütközés esélyét, sőt lehetőségünk van belekapaszkodni az autókba is, plusz lendülethez jutva segítségükkel.
Ezek eddig apróságok, az igazi nagy újítás viszont, hogy átrendezhetjük a pályát! A deszkáról lepattanva hősünk egy gombnyomásra megmarkolja a mozgatható tárgyakat, így kukák, padok, rámpák és egyéb utcai elemek egymáshoz tologatásával új akadályokat tud alkotni. Nagy hasznát vehetjük ennek, vannak olyan feladatok például, amik megoldhatatlanok egy kis kreativitás nélkül.
Sok újdonság van tehát, de szerencsére a jó dolgok mind megmaradtak a régiben. Ilyen az irányítás is, a Tony Hawk gombpüfölős idétlenkedése helyett ezúttal is az első rész sikerét hozó dupla karos megoldás szolgál a karakter mozgatására. Az X és az A gombbal hajthatjuk a deszkát, a B lett a fék, a két ravasz pedig a két kezünk. A bal stick a testet uralja, a jobb stick forgatásával pedig a deszkán lévő lábakat mozgathatjuk, előcsalva így a szebbnél-szebb trükköket. Ez így hirtelen bonyolultnak tűnik, de könnyen el lehet sajátítani, aki pedig nyomta az előző részt, az már az első pillanattól kezdve otthon érezheti magát a deszkán.
Ha valami furcsa oknál fogva megunjuk a karrier módot, akkor bármikor feldobhatjuk magunkat a freeskate és party play játékmódokkal. Előbbiben a város egy szabadon választott pontján gyakorolhatunk kötöttségek nélkül, míg az utóbbiban a barátainkat hívhatjuk be egy kis közös deszkázásra. Ilyenkor összesen négyen verődhetünk össze, az egymás előtti mutatványozgatást pedig challenge küldetésekkel tehetjük izgalmasabbá. A multiplayerben vannak még extrák, a videómegosztás például nagyon élvezetes tud lenni, egyes emberek olyan trükköket is elő tudnak csalni a játékból, amiről én például még csak nem is álmodtam!
A Skate 2 sajnos örökölt néhány fogyatékosságot is az első részből. Ilyen a deszkáról való leesés, ha ugyanis nekimegyünk mondjuk egy lépcsőnek, akkor hősünk még mindig igen nagy százalékban vágja oda magát a betonhoz. Felettébb idegesítő tud lenni, képzeljétek el, hogy fel akarunk ugratni a padkára, de véletlenül elrontjuk, a deszka megakad, az ember pedig nem, hogy simán leugrana róla, hasra vágja magát a járdán, majd öt másodpercig csak vergődik. Ellensúlyozó kedélyjavító viszont, hogy az eséseket immáron pontozza is a játék, minél több csontot törünk el, annál magasabbra szökik a Hall of Meat mutató.
A grafika csinosabb az elődnél, és bár az összhatás határozottan szépnek mondható, én egy kicsit azért még mindig ódzkodok attól a túlszínezett, magasan kontrasztozott, széteffektezett kinézettől, ami nem csak erre a játékra, de úgy általában a legtöbb EA címre is jellemző – élükön a Need for Speeddel. A karakterek animációja nagyszerű lett, a város felépítése mondhatni tökéletes, egyedül a textúrák minőségét tudnám felhozni negatívumként. Panaszra azért nem sok okunk van, bár a hangok terén megérdemel egy komolyabb dorgálást a Skate 2. A tracklist ismét rövid és unalmas lett, tele van ismeretlen számokkal, engem valahogy nem tudott felpörgetni a kínálat, ami nagy gáz, mert a Shaun White Snowboarding hangulatán is hatalmasat mentett a zene. Emellett sajnos azt is el kell mondjam, hogy a szinkronhangok se valami jók, a színészek nem törték össze magukat a hiteles párbeszédek kedvéért.
Igazi Electronic Arts-os folytatás lett a Skate 2. Szebb, jobb, ötletesebb az elődnél, de azért valahol mégis ugyanolyan. Jelen esetben viszont ez jól sült el, a játék ugyanis pontosan annyira profi és verhetetlen, mint a 2007-es nagy előd volt anno. Aki első ízben jár San Vanelona utcáin, annak rengeteg kellemes meglepetést fog okozni a második rész, aki pedig hozzám hasonlóan hetekig ki sem szállt az elődből, annak csak annyit mondhatok, ezúttal is jól dönt, ha megveszi a játékot!
a játék amúgy nagyon jó, egy kicsit tényleg nehezek a küldetések a vége felé, de ez így logikus, ha 1-2 trükkös lenne minden, akkor nem lenne kihívás.
BUG: Nem enged be abba a Skateparkba, amit a lapszponzor adna. Állandóan lefagy a játék töltés közbe. :(
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.